Nu ik er over nadenk, volgens mij dacht bqandy vooral dat de beloftenteams onderin zouden eindigen. Verder zou ik het niet weten.
Seuntjens heeft dit seizoen nog maar 5 minuten in het eerste van AZ gespeeld, dus ook dat kun je nog niet echt een 1e-elftal speler noemen.Alleen Groningen en Vitesse had ik iets beter ingeschat, verder komt het aardig overeen met m'n voorspelling. Maar het seizoen is nog lang, viel me op dat er ondanks het interland weekend weinig gebruik werd gemaakt van eerste selectie spelers, ik zag alleen Seuntjes en Foor langskomen.
Seuntjens heeft dit seizoen nog maar 5 minuten in het eerste van AZ gespeeld, dus ook dat kun je nog niet echt een 1e-elftal speler noemen.
Desalniettemin zou Jong AZ niet de opvanglocatie voor spelers als Seuntjes mogen zijn.
Waarom niet? Als het bij 1 of 2 van zulke spelers blijft, zou ik niet weten waarom die niet met de reserves mee zouden mogen doen.
De belangrijkste reden om beloftenteams in de Jupiler League uit te laten komen is het cre?ren van weerstand. Weerstand is goed voor de ontwikkeling van talentvolle spelers. Dit is op termijn ook goed voor de competitie en het gehele Nederlandse voetbal. Andersom voegen de beloftenteams ook wat toe voor de weerstand van de overige teams in de Jupiler League. Die spelen daardoor tegen de meest talentvolle spelers in Nederland en hebben gemiddeld vollere stadions als een beloftenteam op bezoek komt.
Ik citeer de KNVB;
In dat opzicht mag je dit seizoen ook nog niets van de beloftenteams verwachten, aangezien ze een ander soort tegenstand krijgen sinds dit jaar. Dan is het niet zo gek dat ze onderaan staan.
En bij Almere City FC kwam Sven Braken in actie, die wordt klaargestoomd voor zijn rentree. Hij scoorde wel tegen Rijnvogels, dus vermoedelijk zat het met zijn motivatie wel goed.