Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member
Als je in de tweede klasse voetbalt zal je dat ook zeggen van elke topklasser/ 2/3divisie club.

Het maakt niet zo veel uit of je een budget hebt van 100 miljoen of 500 miljoen, omdat je met 100 miljoen en een beetje goed beleid ook een fantastische selectie kunt samenstellen. Dat is het verschil.

En ja, er kan in een uitzonderlijk geval altijd een ploeg "toevallig" promoveren, maar dan duurt het spelen op het hogere niveau hooguit een jaar.

SanMark.

Well-known member
Het maakt niet zo veel uit of je een budget hebt van 100 miljoen of 500 miljoen, omdat je met 100 miljoen en een beetje goed beleid ook een fantastische selectie kunt samenstellen. Dat is het verschil.

En ja, er kan in een uitzonderlijk geval altijd een ploeg "toevallig" promoveren, maar dan duurt het spelen op het hogere niveau hooguit een jaar.

Toch vreemd dat Leicester de enige uitzondering is ( Vooruit mag je heel misschien Atletico ook nog erbij nemen) Voor de rest wint de zak geld altijd.

En ook in de tweede divisie kun je gewoon een top jaar hebben met een budget wat een derde of de helft bedragt van een Spakenburg e.d.

Kun je met je laatste zin het allemaal wat willen afzwakken maar daar draait nu juist de discussie om. Jij zei dat die clubs toch niet gingen promoveren . En nu zeg je dat ze een jaar later anders wel weer degraderen .

bqandy

Well-known member
In dat geval zou een club die niet aan de voorwaarden kan ( of wil ) voldoen gewoon kampioen worden en niet promoveren.
Ik denk dat de KNVB daar niet blij mee zou zijn en dat de betreffende kampioen dan wel een straf staat te wachten.
Het piramide-model gaat immers uit van verplichte promotie en degradatie.

Straf lijkt me echt nonsens. Aan promotie hangen diverse prijskaartjes. Van accomodatie tot en met contractspelers.
Straks gaat iemand mij nog verplichten een huis van twee ton te kopen, terwijl ik maar tot 150 dzd kan gaan.
Als verplichte promotie een faillissement van een club gaat betekenen ben je lekker bezig als KNVB.
Ik heb het al een keer eerder gezegd. Het is heel simpel: Als je niet aan de eisen kan voldoen die voor een bepaalde klasse zijn gesteld, speel je daar gewoon niet in. En blijkbaar zijn die eisen wat te hoog gesteld door de KNVB, want vandaag zag ik gewoon twee clubs in de derde divisie acteren die weigeren spelers contracten aan te bieden. Dat wordt dan "gedoogd" of zoiets.

SanMark.

Well-known member
Straks gaat iemand mij nog verplichten een huis van twee ton te kopen, terwijl ik maar tot 150 dzd kan gaan.
.

Als je wil huren heb je toch wel iets van een zelfde soort regels. ( maar dan andersom verdien je 5K mag je geen woning huren van 500 euro)

bqandy

Well-known member
Jong Ajax en jong PSV spelen nu in de JL toch ook niet in het stadion ?
Of hebben die 2 clubs een alternatief dat ook aan de eisen voldoet ?
En Twente, AZ, Sparta en Vitesse niet ?

SanMark noemde al De Toekomst en De Herdgang.
Jong PSV speelde vorige week overigens in het stadion van FC Eindhoven. Sparta heeft volgens mij kunstgras en de rest weet ik eigenlijk niet.
Maar je zou bv Jong FC Groningen in Veendam in de Langeleegte laten spelen. (Bij voorkeur in een geel zwart shirt :) )

bqandy

Well-known member
Als je wil huren heb je toch wel iets van een zelfde soort regels. ( maar dan andersom verdien je 5K mag je geen woning huren van 500 euro)

Ouwehoer. :p
Maar als we dan toch zo redeneren: Clubs die een begroting van tientallen miljoenen hebben mogen voortaan spelers geen amateur of andere goedkope contracten meer aanbieden. :)

Ceephax

New member
Je hebt ook een paar jaar de tijd om aan de eisen te voldoen. Als je dat niet kunt word je echt geen kampioen in de tweede divisie.

Ik heb het idee dat dit niet voor de Beloften geldt, aangezien FC Utrecht direct na het kampioenschap opzoek ging naar een vervangende accommodatie van de Zoudenbalch. Hun AD Van Schaik gaf ook aan dat deze locatie niet voldeed aan de JL-eisen. De reden dat clubs als Sparta, Vitesse en Twente niet willen promoveren is omdat die liever een paar ton extra in hun eerste selectie steken dan in hun beloften elftal.

Forza AZ

Well-known member
Jong Ajax en jong PSV spelen nu in de JL toch ook niet in het stadion ?
Of hebben die 2 clubs een alternatief dat ook aan de eisen voldoet ?
En Twente, AZ, Sparta en Vitesse niet ?
Ajax en PSV hebben hun trainingscomplex aangepast aan de eisen voor de Eerste Divisie. En voor risicowedstrijden kan Jong PSV ook nog uitwijken naar het stadion van FC Eindhoven.

Het trainingscomplex van AZ voldoet ook (nog) niet aan de eisen voor de Eerste Divisie. Er was tenminste sprake van dat Jong AZ als ze kampioen waren geworden vorig seizoen, dit seizoen daar niet kon gaan spelen, maar in het stadion of eventueel bij Telstar.

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat we het hele 'straffen-verhaal' maar achterwege moeten laten. De KNVB kan en wil hier toch niet consequent mee omgaan.
Zo lang ze toelaten dat 'jong-teams mogen uitwijken naar de maandagmiddag 12.30 uur om een duel af te werken omdat dat beter uitkomt qua spelers kan de KNVB volgens mij noit aankomen met welke straf en voor wie dan ook.

Batigoal

Well-known member
Toch vreemd dat Leicester de enige uitzondering is ( Vooruit mag je heel misschien Atletico ook nog erbij nemen) Voor de rest wint de zak geld altijd.

En ook in de tweede divisie kun je gewoon een top jaar hebben met een budget wat een derde of de helft bedragt van een Spakenburg e.d.

Kun je met je laatste zin het allemaal wat willen afzwakken maar daar draait nu juist de discussie om. Jij zei dat die clubs toch niet gingen promoveren . En nu zeg je dat ze een jaar later anders wel weer degraderen .

Dat laatste maakt wel degelijk een verschil omdat er dus een overgangsperiode komt voor clubs om aan alle eisen te voldoen. Is het succes eenmalig, dan zullen ze die overgangsperiode niet volmaken op het niveau hoger.

Ceephax

New member
Ik denk dat we het hele 'straffen-verhaal' maar achterwege moeten laten. De KNVB kan en wil hier toch niet consequent mee omgaan.
Zo lang ze toelaten dat 'jong-teams mogen uitwijken naar de maandagmiddag 12.30 uur om een duel af te werken omdat dat beter uitkomt qua spelers kan de KNVB volgens mij noit aankomen met welke straf en voor wie dan ook.

Ik snap de beloften zelf natuurlijk wel, die kunnen op de maandag kiezen uit een stuk of 35 spelers terwijl ze er op zaterdag nog geen 20 tot hun beschikking hebben.

Ceephax

New member
Het zal met niet verbazen als de beloften in de interland periode's ineens met zwaar versterkte beloften elftallen aantreden, dan zal de weerstand en roep om vaste selectie's sterk toenemen.

de waan

Well-known member
Wat maakt het uit, ze zullen alleen tegen elkaar op maandag spelen.

Wedstrijd is trouwens toch gewoon 's avonds.

de waan

Well-known member
Omdat ze er kennelijk voor gekozen hebben de volgorde om te draaien. Eerst de natuur zijn gang laten gaan en dan eens een keer toetsen aan het licentiereglement. Dat is wat mij betreft een onlogische volgorde, maar waarschijnlijk was het te kort dag om dat allemaal voor de tijd al te regelen.

Ceephax

New member
Trainer Almere: "Ik weet zelf ook pas op zaterdagochtend wie ik het veld kan insturen."

Van mij hoefden de beloften ook niet in de piramide in te stromen, maar als ze het systeem uit Spanje kopi?ren met een vaste selectie en max 2 dispensatie spelers uit het eerste ben ik er opzich niet tegen. Het is mij volstrekt onduidelijk waarom ze dit na 3 pilot jaren nogsteeds niet voor elkaar gekregen hebben bij de KNVB.

bqandy

Well-known member
In feite geef jij met je zin : "als je..... niet in " aan dat Be Quick eigenlijk nooit toegelaten zou mogen worden in de derde divisie en HFC bv niet in de tweede divisie.

Dat heb ik al tig keer gezegd.
Kijk, die nieuwe piramide is prima in de zin dat de top van het amateurvoetbal in sterkere competities zit.
Wat betreft promotie/degradatie had men vast kunnen houden aan de zes hoofdklassen als hoogste niveau en de amateurkampioen laten promoveren.

Bovenaan