Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member
Heeft ook te maken met het gegeven dat het luik tussen profs en amateurs nu eindelijk open gaat. Eerst maar eens afwachten hoe het gaat lopen.

EDIT: Haha, We zijn lekker bezig met synchroonposten.

SanMark.

Well-known member
Het zou toch een aparte situatie zijn wanneer een club om die reden liever geen kampioen wil worden.

Dan moet je zo'n club gelijk terug plaatsten naar de 5de klasse.

Kunnen ze vanaf daar weer een jaar of 10 onbezorgd voetballen voordat ze weer in zo'n situatie terecht komen.

Ceephax

New member
Volgens mij zijn er al een paar beloftenteams die hebben aangegeven nog niet klaar te zijn voor een stap naar de JL. Dus waarschijnlijk als die clubs te hoog staan zetten ze gewoon wat extra O19 spelers ipv eerste selectie spelers in. En als ze op degraderen staan, kan je het natuurlijk andersom ook doen. Met de vrijheid qua spelers die ze nu hebben kan dat allemaal makkelijk gemanipuleerd worden.

bqandy

Well-known member
Beetje vreemde discussie.
Hoezo niet klaar voor de eerste divisie? Als je kampioen van de tweede divisie wordt, ben je er m.i. gewoon klaar voor.
Of spelen er weer andere zaken mee dan sportieve?

Ceephax

New member
Dat is een geld kwestie, om aan alle licentie-eisen te voldoen heb je ben een flink bedrag nodig. (o.a. minimaal 16 contractspelers, Accommodatie-eisen). Het verhaal van Twente is bekend, die zijn vrijwillig uit de JL vertrokken, maar ook Vitesse gaf vorige week in de VI aan dat ze dit seizoen liever niet promoveren. Lammers (Trainer Jong Vitesse): Uiteindelijk is de Jupiler League wel ons doel, maar de club Vitesse is daar nog niet klaar voor. Dat is voor later." Ik denk dat het voor Sparta ook wat te vroeg komt, die zijn net gepromoveerd.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is een geld kwestie, om aan alle licentie-eisen te voldoen heb je ben een flink bedrag nodig. (o.a. minimaal 16 contractspelers, Accommodatie-eisen). Het verhaal van Twente is bekend, die zijn vrijwillig uit de JL vertrokken, maar ook Vitesse gaf vorige week in de VI aan dat ze dit seizoen liever niet promoveren. Lammers (Trainer Jong Vitesse): Uiteindelijk is de Jupiler League wel ons doel, maar de club Vitesse is daar nog niet klaar voor. Dat is voor later." Ik denk dat het voor Sparta ook wat te vroeg komt, die zijn net gepromoveerd.

Laat het maar niet aan Noord-Ooster lezen, want hij was er van overtuigd dat het wel mee zou vallen met die kosten...
Heerenveen was aangewezen om in de JL te gaan spelen (kampioen), maar weigerde dus vanwege door Ceephax genoemde redenen.

de waan

Well-known member
Beetje vreemde discussie.
Hoezo niet klaar voor de eerste divisie? Als je kampioen van de tweede divisie wordt, ben je er m.i. gewoon klaar voor.
Of spelen er weer andere zaken mee dan sportieve?

Alsof er al spelers of trainers zo gek om een kampioenschap laten lopen, omdat de clubleiding dat liever niet zou willen.

de waan

Well-known member
Sportief gezien ben je er dan wellicht klaar voor, maar misschien wil of kun je niet aan de gestelde voorwaarden voldoen.
Denk bv aan het verplichte aantal contractspelers , maar ook andere eisen kunnen te hoog zijn .

Je hebt ook een paar jaar de tijd om aan de eisen te voldoen. Als je dat niet kunt word je echt geen kampioen in de tweede divisie.

bqandy

Well-known member
En ik maar denken dat die beloftenteams die nu mee doen aan de piramide wel allemaal aan de voorwaarden kunnen voldoen.

bqandy

Well-known member
Nogmaals het is hypothetisch. De eisen die worden gesteld aan meedoen in de JL en de tijd die je ervoor krijgt zijn mij niet bekend en ik heb geen idee of de ploegen die ervoor in aanmerking komen eraan willen of kunnen voldoen.
Stel dat HFC kampioen wordt, wil die dan aan de contractspeler-eis voldoen ?

Voor mij is het heel simpel. Kun je niet aan de eisen voldoen, dan promoveer je niet. Dat is in de landen om ons heen heel gewoon.

de waan

Well-known member
Ook in de 2e en 3e divisie bepalen de (financi?le) mogelijkheden voor een belangrijk deel de eindstand. HFC zal daarom nooit kampioen worden en de club die wel kampioen wordt heeft dus ook gewoon de mogelijkheden om mee te draaien in de 1e divisie.

SanMark.

Well-known member
Ook in de 2e en 3e divisie bepalen de (financi?le) mogelijkheden voor een belangrijk deel de eindstand. HFC zal daarom nooit kampioen worden en de club die wel kampioen wordt heeft dus ook gewoon de mogelijkheden om mee te draaien in de 1e divisie.

Vertel dat maar eens tegen Leicester.

( hebben geen top 10 begroting en toch kampioen)

Forza AZ

Well-known member
En ik maar denken dat die beloftenteams die nu mee doen aan de piramide wel allemaal aan de voorwaarden kunnen voldoen.
Geen enkel probleem voor die teams om aan de eisen te voldoen. Enige probleem is dat de meesten dan in het stadion hun thuiswedstrijden moeten gaan spelen, terwijl ze in de Tweede Divisie gewoon op het trainingsveld of een veld van een lokale amateurclub kunnen spelen.

En daarmee wordt het veld dan te zwaar belast (voor clubs die natuurlijk gras hebben), zoals bij Twente ook al het geval was toen Jong Twente in de Eerste Divisie uitkwam. Niet voor niets gaat Jong Utrecht een aantal thuiswedstrijden bij IJsselmeervogels spelen dit seizoen.

SanMark.

Well-known member
Jong Ajax en jong PSV spelen nu in de JL toch ook niet in het stadion ?
Of hebben die 2 clubs een alternatief dat ook aan de eisen voldoet ?
En Twente, AZ, Sparta en Vitesse niet ?

Ja op zowel de herdgang als de toekomst zijn velden die aan alle eisen voldoen.

Bovenaan