Beloftenteams in de piramide

Max

Administrator
Forumleiding
Maar waarom doet Jong SC Heerenveen niet mee aan de piramide?

SanMark.

Well-known member
Ik heb voorlopig even gezegd wat ik wil zeggen.
Maar ik sta wel eens versteld van hoe sommigen hier nogal overtrokken reageren.
Niet voor het eerst trouwens.

Klopt ik moet met die Friezen ook altijd op mijn tellen passen. Voor je het weet heb je een . achter je naam staan.

Batigoal

Well-known member
Weet iemand overigens hoeveel aan extra kosten het met zich meebrengt om een belofteteam in de piramide te laten draaien?

SanMark.

Well-known member
Dat zal ongetwijfeld een enorm verschil inzitten of het team Jong Ajax heet of bv jong Almere.

de waan

Well-known member
Ligt er denk ik helemaal aan hoe je het doet. In de 2e en 3e divisie hoef je niet all spelers onder contract te hebben en verder is het vooral afhankelijk van de situatie (eigen stadion, gehuurd stadion, sportpark elders) wat de extra kosten zijn. Als je het een beetje slim aanpakt valt het met de kosten wel mee denk ik. Het is denk ik vooral de vraag wat het nut is van een beloftenteam in de piramide en dat de clubs daar nogal verschillend over denken.

Batigoal

Well-known member
Ligt er denk ik helemaal aan hoe je het doet. In de 2e en 3e divisie hoef je niet all spelers onder contract te hebben en verder is het vooral afhankelijk van de situatie (eigen stadion, gehuurd stadion, sportpark elders) wat de extra kosten zijn. Als je het een beetje slim aanpakt valt het met de kosten wel mee denk ik. Het is denk ik vooral de vraag wat het nut is van een beloftenteam in de piramide en dat de clubs daar nogal verschillend over denken.

Als ik zie welke clubs er mee doen met een belofteteam denk ik ook dat die kosten het punt niet zijn. Het instromen is misschien heel aantrekkelijk, maar nu heb je de boot gemist als je niet meeging.

Joost

Well-known member
Weet iemand overigens hoeveel aan extra kosten het met zich meebrengt om een belofteteam in de piramide te laten draaien?

Ik denk niet dat iemand daar echt een concreet antwoord op kan geven. Het is zoals SanMark al zegt sowieso al anders of je Jong Ajax of Jong Almere heet.

De kosten van wedstrijdorganisatie zijn in de Eerste Divisie een stuk hoger dan in de 2e en 3e Divisie denk ik. Het verschil tussen 2e en 3e Divisie en de Beloftencompetitie op maandagavond zal niet zo heel groot zijn.

Qua spelersgroep heb je voor de teams in de piramide meer spelers nodig. In het slechtste geval spelen je A1, Jong Team en 1e team op zaterdag. Dan zul je voor het jonge en 1e team toch een mannetje of 34 nodig hebben in totaal. Speel je enkel op maandagavond dan kun je dat doen met een selectie van 24-28.

Joost

Well-known member
Als ik zie welke clubs er mee doen met een belofteteam denk ik ook dat die kosten het punt niet zijn. Het instromen is misschien heel aantrekkelijk, maar nu heb je de boot gemist als je niet meeging.

Clubs die een goede jeugdopleiding hebben zullen best kunnen meedraaien in de piramide maar ik verwacht dat de beloften van Achilles en De Graafschap binnen korte tijd op lager niveau gaan spelen. Je moet je dan gaan afvragen of het sportief nog wel een meerwaarde heeft om in de piramide te blijven spelen.

Batigoal

Well-known member
Clubs die een goede jeugdopleiding hebben zullen best kunnen meedraaien in de piramide maar ik verwacht dat de beloften van Achilles en De Graafschap binnen korte tijd op lager niveau gaan spelen. Je moet je dan gaan afvragen of het sportief nog wel een meerwaarde heeft om in de piramide te blijven spelen.

Ik zie dat ik in mijn vorige post "aantrekkelijk" heb geschreven, maar ik bedoel "onaantrekkelijk". Het is niet voor iedere club interessant om mee te doen, maar als je niet meedoet kun je er later spijt van krijgen. Ik snap niet waarom bijvoorbeeld Feyenoord niet meedoet. De beloftecompetitie is compleet uitgehold en ik heb begrepen dat men nu gehannes krijgt met allerlei oefenduels om de beloften maar wat ritme te geven.

Joost

Well-known member
Ik zie dat ik in mijn vorige post "aantrekkelijk" heb geschreven, maar ik bedoel "onaantrekkelijk". Het is niet voor iedere club interessant om mee te doen, maar als je niet meedoet kun je er later spijt van krijgen. Ik snap niet waarom bijvoorbeeld Feyenoord niet meedoet. De beloftecompetitie is compleet uitgehold en ik heb begrepen dat men nu gehannes krijgt met allerlei oefenduels om de beloften maar wat ritme te geven.

Dat gehannes zal wel meevallen. Er zal gewoon op maandagavond een competitie worden georganiseerd. Daarin kunnen de beloften spelen in combinatie met de reserves van het eerste team. Net als afgelopen seizoen. Welke teams dat zullen zijn is nog niet helemaal duidelijk maar ik denk dat het er wel weer een stuk of 18 kunnen worden. Daar kun je best een leuke competitie van maken.

Joost

Well-known member
Ik was eerder vergeten de duels van Jong Sparta en Jong Twente mee te nemen. Bij deze staan ze er wel in.

9-jul Jong Achilles '29 Jong NEC 0 4
16-jul Jong Achilles '29 De Bataven 3 0
19-jul Jong Achilles '29 West Bromwich Albion O19 0 0
23-jul Jong Achilles '29 Honnepel-Niedermomter 0 0
30-jul Alverna Jong Achilles '29 ? ?
2-aug DFS Opheusden Jong Achilles '29
6-jul Jong Almere City DUNO 1 2
13-jul Jong AZ Jong Almere City 0 1
16-jul Spakenburg Jong Almere City 1 2
20-jul Jong Almere City Jong Groningen 3 2
23-jul SDO Jong Almere City 1 3
30-jul Jong Volendam Jong Almere City 4 1
2-aug Jong NEC Jong Almere City
6-aug Jong Almere City Alverna
13-jul Jong AZ Jong Almere City 0 1
20-jul Ijsselmeervogels Jong AZ 0 1
24-jul Jong AZ Jong Ajax 1 1
26-jul Jong AZ Magreb '90 6 0
30-jul Jong AZ Jong FC Groningen 1 0
23-jul Willem II Jong De Graafschap afg
30-jul AZSV Jong De Graafschap 0 2
16-jul Barendrecht Jong FC Den Bosch 2 1
23-jul SteDoCo Jong FC Den Bosch 0 0
6-aug Achilles Veen Jong FC Den Bosch
1-jul Jong FC Groningen Be Quick 1887 1 1
5-jul BV Cloppenburg Jong FC Groningen 2 2
10-jul HHC Jong FC Groningen 1 1
12-jul FC Assen Jong FC Groningen 0 9
16-jul Jong Cambuur Jong FC Groningen 0 3
20-jul Jong Almere City Jong FC Groningen 3 2
23-jul Jong FC Groningen Werder Bremen O23 0 3
30-jul Jong AZ Jong FC Groningen 1 0
6-aug Hercules Jong FC Groningen
16-jul Al-Taawoun Jong Vitesse 0 2
19-jul Bruse Boys Jong Vitesse 1 7
21-jul Goes Jong Vitesse 3 5
26-jul Jong Vitesse Achilles '29 3 2
30-jul Jong Vitesse Chelsea O21 2 3
6-aug Genemuiden Jong Vitesse
19-jul Noordwijk Jong Volendam 0 1
26-jul Jong Volendam Ajax (av) 3 1
30-jul Jong Volendam Jong Almere City 4 1
6-aug Spakenburg Jong Volendam
7-jul Enter Vooruit Jong FC Twente 0 7
19-jul Jong FC Twente KIFA Pro 1 0
26-jul Jong FC Twente Prestige Sports 0 1
1-aug Jong FC Twente Jong Heerenveen 0 3
26-jul ASWH Jong Sparta 1 1
1-aug Jong FC Utrecht Jong Sparta 1 0

Max

Administrator
Forumleiding

Ik snap het ook niet. Sowieso warrig beleid gevoerd. We hadden de samenwerking met Excelsior opgezegd, omdat we aan de piramide gingen deelnemen. Nu is het voor Feyenoord wellicht organisatorisch lastig/duur, maar wat wij uitgeven aan overbodige spelers zou het moeten meevallen. Ik acht de last van de boot missen hoger in dan de eventuele winst mocht de piramide inderdaad een fiasco worden.

Ceephax

New member

Voor een beloften team in de Jupiler League ben je ongeveer 7 ton kwijt volgens Van Geel. PSV had het zelfs over een miljoen. Voor een 2e Divisie club zal dat veel lager liggen, denk zo ongeveer 2 ton. Voor een 3e Divisie club zal het weinig extra kosten.

Bovenaan