Beloftenteams in de piramide

Batigoal

Well-known member
Als je daar voldoende spelers op kan brengen (buiten dus het Jong team) doe je iets verkeerd en heb je veel te veel spelers.

In een gezonde situatie heeft een eerste selectie 25 man, waarvan zeker 20 goed genoeg zouden moeten zijn voor de basis. Het betekent dat je wekelijks minstens 11 spelers hebt zonder speelminuten. Die kun je best in een reservecompetitie laten spelen en dan kan het 2e team in de voetbalpiramide ingezet worden om talent te ontwikkelen.

ElSimao

Active member
In een gezonde situatie heeft een eerste selectie 25 man, waarvan zeker 20 goed genoeg zouden moeten zijn voor de basis. Het betekent dat je wekelijks minstens 11 spelers hebt zonder speelminuten. Die kun je best in een reservecompetitie laten spelen en dan kan het 2e team in de voetbalpiramide ingezet worden om talent te ontwikkelen.

20 man goed genoeg voor de basis? Veel en veel te veel, je bent dan een vermogen kwijt aan salarissen voor breedtespelers ipv dieptespelers. Ik ben voor een eerste selectie van een man of 16/18 en daarachter een sterke jeugdploeg. Van die 16/18 man zullen velen onder 21 zijn, dus als die niet aan spelen toekomen, dan kan dat in de jeugdploeg.

ElSimao

Active member
1. Kan je het beter zo noemen ipv topclub.
2. Discriminatie goedpraten is nooit een goed ding.

1. Whatever
2. Discriminatie is niks anders dan "onderscheid maken". Dus als dat onderscheid gemaakt wordt op een relevant kenmerk, heb ik er geen moeite mee. Jij discrimineert zelf ook de hele dag door, pas als je dat op de verkeerde criteria doet, is het een probleem.

SanMark.

Well-known member
In een gezonde situatie zijn de bankzitters van het eerste jongere spelers, dus als die niet aan spelen toekomen bij het eerste, kunnen ze bij het Jong-elftal spelen. Spelers die terugkomen van een blessure zijn er doorgaans ook niet zoveel, wellicht 2/3 max. En andere jeugd moet in hun eigen jeugdteam spelen naar mijn mening.

Dus ik denk niet dat er genoeg spelers zijn voor een reserve-elftal. Je zult overal spelers vandaan moeten schrapen om maar tot 11 man te komen.

Nu denk jij in problemen.

ElSimao

Active member
Of je verwoord jezelf gewoon goed en schrijft 1e elftal in plaats van topclub.

Je weet zelf dat het daar niet over ging. Je wilde mij de maat nemen mbt discriminatie. Vervolgens vraag ik waar ik dan discriminatie gepropageerd heb en dan geef je toe dat ik dat niet gedaan heb. Zeg dan gewoon niks want het voegt niks toe. Net zoals de rest van je oeuvre, maar dat even terzijde.

dat was de eerste waaraan ik dacht. Plus zwaar geblesseerd geweest net na zijn debuut.

Alderweireld ook bijvoorbeeld

Nu denk jij in problemen.

Als je als Ajax zijnde buiten een jeugdteam ook nog een reserve-elftal kunt vullen, heb je veel te veel dead wood.

Joost

Well-known member
Integendeel. Nederlandse clubs moeten zich op de jeugd focusen.

Inderdaad focussen.

In de jeugd selecteren we door en hebben we selecties van ongeveer 18 spelers per geboortejaar in de hoogste categorie?n. We houden steeds de beste spelers over. Uiteindelijk weet iedereen dat slechts een enkeling van ieder geboortejaar ooit doorbreekt, en dan ben ik al ruim gaan zitten.

Waarom dan nog ook 18 achttienjarigen, 18 negentienjarigen en 18 twintigjarigen in de selectie houden terwijl daar helemaal gene elftallen voor beschikbaar zijn. We creeeren nu teams voor spelers die toch afvloeien.

ElSimao

Active member
Waarom dan nog ook 18 achttienjarigen, 18 negentienjarigen en 18 twintigjarigen in de selectie houden terwijl daar helemaal gene elftallen voor beschikbaar zijn. We creeeren nu teams voor spelers die toch afvloeien.

Waarom zou je 18 achttienjarigen, 18 negentienjarigen en 18 twintigjarigen in de selectie houden bij een Jong-elftal?

Fregge

Well-known member
Je weet zelf dat het daar niet over ging. Je wilde mij de maat nemen mbt discriminatie. Vervolgens vraag ik waar ik dan discriminatie gepropageerd heb en dan geef je toe dat ik dat niet gedaan heb. Zeg dan gewoon niks want het voegt niks toe. Net zoals de rest van je oeuvre, maar dat even terzijde.

Ga nu niet op standje Eresd?g?.

Om inhoudelijk te reageren: Met topclub versta ik de grote clubs in Nederland. Ajax, PSV en Feyenoord. Dan is het verwarrend als je topclub gebruikt als je 1e elftal van een club bedoeld. Kan aan mij liggen, of mijn autisme. Dat weet ik niet.

ElSimao

Active member
Bv als Ajax en PSV hun beloften graag op hun voorwaarden in de eerste divisie willen houden en de andere verenigingen uit de eerste divisie willen in meerderheid ze er uit, dan doet die laatste mening er niets meer toe ?

Die is dan wat mij betreft van nul en generlei waarde.

ElSimao

Active member
Ga nu niet op standje Eresd?g?.

Om inhoudelijk te reageren: Met topclub versta ik de grote clubs in Nederland. Ajax, PSV en Feyenoord. Dan is het verwarrend als je topclub gebruikt als je 1e elftal van een club bedoeld. Kan aan mij liggen, of mijn autisme. Dat weet ik niet.

Ik denk dat het aan jouw autisme ligt om eerlijk te zijn.

Bovenaan