Natuurlijk wordt er niet met geld geschoven. De A1 door Yuri Rose laten trainen zal ook wel gaan voor een vrijwilligersvergoeding.
De man van FC Den Bosch die vanmiddag naar Groningen kwam had nog een aardige anekdote over Jong Den Bosch - Jong De Graafschap: Elf betalende bezoekers...
:cab:Dus? Dan zijn er dus een man of 50 daadwerkelijk aanwezig. Andersom werkt het ook zo, 1500 man zijn er vaak 1000 etc. Toeschouwersaantallen zijn geen factor. Of er nou 11, 50, 200 of 1000 man zijn, amateurvoetbal is niet sfeervol. Kijk naar FOX op zaterdagmiddag 15:30, dan hoor je als je pech hebt 90 minuten een trommel en verder vooral schreeuwende supporters langs de lijn.
Weerstand wordt inderdaad vaak genoemd. En ik ben met je eens dat de beloften dat in een goede beloftencompetitie ook wel krijgen.
Het wordt wat minder vaak genoemd, maar volgens mij speelt ook mee dat de beloften in de piramide voor veel toeschouwers kunnen spelen tegen clubs als Quick Boys, IJsselmeervogels enz. en dat ze nu vaker de publiciteit halen en dat ze kunnen promoveren en degraderen.
Als de BVO's de beloftencompetitie net zo serieus hadden genomen als ze nu het meedoen aan de JL/TD/DD doen was die beloftencomp sterk genoeg geweest voor het krijgen van weerstand en was het helemaal niet nodig om die jongteams in te laten stromen.
Nee onmogelijk zo'n competitie zal er altijd bij hangen en qua publiciteit zal het nul en geen enkele waarde hebben.Bekend is dat BVO's en hun beloften dit leuker vinden.
Vraag is hoeveel het de beloften beter maakt en of , iets aangepast ( bv tijdstip wedstrijd, meedoen oudere spelers, promotie/degradatie ) een aparte beloftencompetitie dat ook niet kan bewerkstelligen.
Het zal misschien wat tijd kosten maar ik denk dat het gewoon volwaardige teams kunnen zijn als er aan 1 belangrijke voorwaarde word voldaan. En dat is zo min mogelijk switchen tussen eerste en belofte spelers ( uitzonderingspositie voor de keeper), dat de belofte teams wel van de jeugdteams onbeperkt spelers mogen gebruiken spreekt voor zich.En dan speelt ook nog mee dat de grote meerderheid van de tegenstanders de beloften liever kwijt is dan rijk.
In de piramide worden de standaardteams gebruikt ( misbruikt ) om het voor de beloften leuker te maken, terwijl ze er zelf nadeel van hebben ( minder recette, minder kantine - inkomsten, kritiek op allerlei zaken bij uitwedstrijden enz. )
Ik vrees dat met dezelfde argumenten als bij de beloften we straks bijvoorbeeld ook zien dat Vitesse '63 1 in dezelfde competitie zit als Staphorst 2, HZVV 3 en Meppel 2. En zijn uitwedstrijden tegen deze teams speelt om 12.30 uur.
Nou ja, zoiets lijkt mij maar niks en ik denk ook dat de meerderheid van de amateurverenigingen er weinig voor voelt.
Mijn angst is een beetje dat de KNVB het wel leuk gaat vinden en zij samen met de grote amateurverenigingen toch iets uitbroeden.
Mwah...veel leerzamer ? Niet overdrijven.
jong Volendam leert van een wedstrijd tegen bv jong Groningen niet veel minder dan van een wedstrijd tegen ODIN '59 , denk ik.
.
Beloftendiscussie steekt RBC: “Dan willen wij ook naar Derde Divisie”:
http://tweededivisie.org/beloftendiscussie-steekt-rbc-dan-willen-wij-ook-naar-derde-divisie/
“Toen wij na ons faillissement verzochten om in de hoofdklasse te mogen starten, weigerde de KNVB medewerking omdat men geen precedenten wilde scheppen.
Volgens mij had dit niets met precedenten scheppen te maken, maar met het feit dat RBC het financi?el niet voor elkaar kreeg om in de Hoofdklasse verder te gaan. Want dat stond wel in de reglementen als optie voor een profclub die failliet ging.
Het huidige RBC is volgens mij formeel ook een nieuwe club, dus zie niet waarom die aanspraak zouden kunnen maken op een plaats in de Derde Divisie vanwege de historie van het "oude RBC".