Beloftenteams in de piramide

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dan zou je dus in theorie de nummer 4 uit de Eerste Divisie kunnen laten degraderen (als alle 4 belofte-teams in de top 4 eindigen) en daarvoor in de plaats de nummer 14 van de Tweede Divisie kunnen krijgen (als alle belofte-teams daarin bij de onderste 5 eindigen). Dat lijkt me toch een idiote situatie.

Nee, alleen als een Jong team kampioen wordt natuurlijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er moet sprake zijn van een gezond en goed evenwicht en dat dreigt zoek te raken.

Omdat er een paar teams bijkomen? Het zijn een aantal jeugdploegen van Eredivisie teams. En niet eens allemaal. Weet je wat een slecht evenwicht geeft? Die teams in de 5e Klasse laten beginnen.

Uiteindelijk komen de Beloftes in de piramide, in plaats van volstrekt kansloos vol te houden dat het allemaal kut is, kun je ook kijken hoe het voor de meesten het beste uit komt. Zet je Jong Heerenveen in een 3e Divisie bij Harkema en IJsselmeervogels, of in 5a, bij VWC, EBC en ga je elke week de 20 goals halen. Is voor niemand leuk.
 

bqandy

Well-known member
De KNVB doet er alles aan om zijn vriendjes niet verder tegen zich in het harnas te jagen door hen op allerlei manieren tegemoet te komen.
Allereerst door het vele malen uitstellen van een sanctie .
Een sanctie die al lang bekend was voor het niet nakomen van een gezamenlijk gemaakte afspraak.
En door te gaan morrelen aan gezamenlijk gemaakte afspraken met als doel het tevreden houden van de vriendjes.

De weigerclubs dreigen met de rechter.
Denk je dat de KNVB geen juridisch advies heeft ingewonnen?
En dat dit misschien wel eens de reden kan zijn zijn dat de KNVB ineens wat toeschietelijker is?
Of dat de KNVB nu beseft dat het tweesporen beleid van aan de ene kant contracten en aan de andere kant goede jeugdopleidingen misschien wat te veel van het goede is?
Of misschien dat er ook binnen de KNVB zelf al weerstand was tegen de contracten en dat daar zich nu ook mensen roeren.
Allemaal mogelijkheden.

Jij komt met je argumenten niet verder dan "vriendjes" in dit verband. Erg oppervlakkig.
 

SanMark.

Well-known member
Bandy gooit er een kwartje in en wij hebben voor een tientje plezier.

Precies ook de reacties die je verwacht.
 

bqandy

Well-known member
De KNVB is maar wat graag bereid zijn vriendjes tegemoet te komen door te gaan morrelen aan van te voren gezamenlijk afgesproken regels en door voortdurend vaststaande termijnen op te rekken.
Overigens lijkt het soms alsof je met een goede jeugdopleiding een soort status aparte moet krijgen.
En dan maakt het kennelijk niet uit dat je de afgelopen jaren karrevrachten aan spelers van andere verenigingen haalt ( Be Quick 1887 iets van 25 stuks in 2 jaar tijd, waaronder vele kernspelers van het huidige BQ 1 )

Hahaha. Zonder kennis van zaken weer wat roepen.
Afgelopen zondag stond Be Quick met zeven jongens uit de jeugdopleiding in het veld. Van de tien. Want die andere uit de jeugd ging er met rood af.
Van die 25 die je noemt is het overgrote deel naar het tweede gegaan of weer vertrokken. De meesten hebben geen minuut in het eerste gespeeld. Die probeerden het een stap hoger, maar helaas.

Wist je trouwens dat die spits van jouw HHC uit de jeugdopleding van Be Quick komt? Vast niet.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nee ik pas. Wil nog even een paar uurtjes werken en dan ga ik met de jeugd van een zondagclub aan het werk die tracht met eigen jeugd nog iets door te groeien in de piramide.
 

bqandy

Well-known member
Nee ik pas. Wil nog even een paar uurtjes werken en dan ga ik met de jeugd van een zondagclub aan het werk die tracht met eigen jeugd nog iets door te groeien in de piramide.

Ik was gisteren nog bij een bekerpotje van de twee hoogst spelende zaterdagclubs in de stad. Hoofdklasser Oranje Nassau heeft geen A jeugd. Slechts 1 B elftal en verder lager. Eerste klasser PKC heeft in de jongste jeugd geloof ik ??n elftal rond lopen. Pas volgend seizoen is er in de stad ??n zaterdagclub met de A jeugd enigszins op niveau (180 landelijk of zo). Dat is Velocitas. Maar alleen maar, omdat men uit de zondag tweede klasse stapt en op zaterdag (5e klasse) verder gaat.
 

bqandy

Well-known member
Tsja je kan ze moeilijk alle 25 tegelijk opstellen .
Persoonlijk vind ik Woering Talens, Djababoe, Noordmans, Kunst, Careman en Smits ( de Boer, Nanlohy, Viel ) om maar enkele te noemen, geen onaardige spelers.
Alleen Woering, Talens, Djababoe en Kunst zitten momenteel bij de eerste selectie. Smits ook, maar die is geblesseerd. Noordmans en Careman hebben hun minuten in het eerste gemaakt, maar spelen de laatste tijd bij de beloften. De andere drie die je noemt ook. Viel is 3e doelman. Geen van die drie heeft in competitie of bekerverband in het eerste gespeeld.
 

SanMark.

Well-known member
Lafaard. Je bent zeker door je argumenten heen. Of je bent er eindelijk achter dat de clubs die jij aanhangt niet echt deugen.
 

bqandy

Well-known member
Maar waarom moet je nou constant afgeven op clubs die wat meer spelers van elders halen dan Be Quick ?

Nou voel ik me beledigd. :)
Constant afgeven op andere clubs? Kom eens met een voorbeeld.

Het boeit me niet hoe clubs een bepaald niveau halen. Kopen, opleiden, een mix. Maakt me geen moer uit.
Ik verdedig hier alleen het standpunt van mijn eigen club. We zijn amateurs op hoog niveau, we doen dat door een goede jeugdopleiding. Slechts een minimale onkostenvergoeding (100 euri) voor de selectie. Geen (duur) trainingskamp En we werken niet met contracten en gaan dat ook niet doen. We zijn geen semi-profs. En met dat ik dit ongeveer al voor de honderste keer gezegd heb, vind ik het ook mooi geweest.
 

de waan

Well-known member
Haha, bqandy is zo'n beetje in zijn eentje verantwoordelijk voor 90% van de mediaexposure die clubs als ON en PKC'83 krijgen. Ik weet wel zeker dat ze hem bij die clubs maar wat graag langs zien komen.
 

bqandy

Well-known member
Haha, bqandy is zo'n beetje in zijn eentje verantwoordelijk voor 90% van de mediaexposure die clubs als ON en PKC'83 krijgen. Ik weet wel zeker dat ze hem bij die clubs maar wat graag langs zien komen.

Zo is het maar net. Noordooster ziet een constatering blijkbaar als een verwijt. Lezen is voor Noordooster erg moeilijk. Nog een keer dan:

Het boeit me niet hoe clubs een bepaald niveau halen. Kopen, opleiden, een mix. Maakt me geen moer uit.

PKC, ON en Harkemase Boys vind ik allemaal leuke clubs. En dat terwijl ON en Harkemase Boys zowat de topafnemers zijn van spelers van Be Quick. HB haalt de toppers, ON de afvallers.
 
Bovenaan