Atletiek

erka

Well-known member
Dan ben je een hele grote hoor als je sneller bent dan de dopingdames uit het Oostblok, zoals Kratochvilova.
Op naar het outdoorrecord van Marita Koch uit de Duitse Doping Republiek.

Maar ja, een of ander schaatsjankbekje zal wel sportvrouw van het jaar worden.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dat Bol goud zou winnen zat er wel in, maar we winnen zelfs goud bij hoogspringen op EK Indoor, Douwe Amels, die zelfs het NR evenaarde, dat 21 jaar oud is
 

Joost

Well-known member
Vannacht hebben drie mensen de Barkley Marathons voltooid waaronder een Belg.

Het waren pas de 16e, 17e, en 18e finishers in meer dan 25 edities.
 

JMD

Well-known member
Vannacht hebben drie mensen de Barkley Marathons voltooid waaronder een Belg.

Het waren pas de 16e, 17e, en 18e finishers in meer dan 25 edities.
Moest even opzoeken wat het was... 160 km... Mijn hemel...
De 100km versie heet trouwens de 'fun run'... :)
 

Joost

Well-known member
Moest even opzoeken wat het was... 160 km... Mijn hemel...
De 100km versie heet trouwens de 'fun run'... :)
Ik kende het ook niet maar Sporza was er aardig druk mee deze week. Er zitten leuke elementen in zoals de boeken die de deelnemers moeten zoeken om een bladzijde uit te halen.
 

JMD

Well-known member
Briljant...
Die laatste ronde gaat dus om en om in verschillende richtingen (las ik ergens anders). Dus als de eerste die aankomt na 4 rondes wordt de ene kant op gestuurd, de tweede de andere kant enz...
 

Joost

Well-known member
Briljant...
Die laatste ronde gaat dus om en om in verschillende richtingen (las ik ergens anders). Dus als de eerste die aankomt na 4 rondes wordt de ene kant op gestuurd, de tweede de andere kant enz...
De eerste die aankomt mag zelf bepalen, degenen die daarna komen moeten dan om en om.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
De Belg Bashir Abdi pakt de winst in Rotterdam. Abdi Nageeye komt na een sterke inhaalrace toch nog knap het podium terecht!
 

JMD

Well-known member

Lekker dan...

Die regel van het hoogteverschil snap ik wel, want anders kan je hele steile aflopende parcoursen gaan doen en dan hele snelle tijden claimen. Maar waar slaat die regel van maximaal 50% hemelsbreed tussen start en finish op?
 

Maasveld

Well-known member

Lekker dan...

Die regel van het hoogteverschil snap ik wel, want anders kan je hele steile aflopende parcoursen gaan doen en dan hele snelle tijden claimen. Maar waar slaat die regel van maximaal 50% hemelsbreed tussen start en finish op?
42 kilometer lang met wind in de rug lopen helpt ook wel aardig met het lopen van een snelle tijd. Die 50% is wat dat betreft eigenlijk nog heel erg ruim genomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
42 kilometer lang met wind in de rug lopen helpt ook wel aardig met het lopen van een snelle tijd. Die 50% is wat dat betreft eigenlijk nog heel erg ruim genomen.
Dat is zo, maar voor hetzelfde geld heb je 42 km de wind tegen…
 
Bovenaan