Pascallovic
Well-known member
Het is een vak sportverslaggever en het zijn gewoon bepaalde dingen waarop je afhaakt. Ik ben bij Stekelenburg vooral afgehaakt door zijn gedrag bij laatste Olympische spelen, waar hij zich als grootste slachtoffer ter wereld gedroeg omdat ie in quarantaine moest en toen daar wat kritiek op kwam kon ie daar ook niet mee om gaan. Ik heb zoiets dat als jij atleten over hun prestaties bevraagd (waar ook kritische vragen bij horen), je zelf wel goed tegen kritiek moet kunnen. Dat kan ie dus niet.Ik vraag me elke keer af (en dat heb ik ook bij Milan van Dongen) of hij nou zonder de kruiwagen van zijn vader ook daar had gestaan. Dat interview met Oosterwegel was heel goed, eerlijk is eerlijk, maar het is vaak chef open deuren en vind het vaak een pratende etalagepop met 0 uitstraling als hij dan voor de camera staat (wat zijn stiefbroer, Van Dongen dus, dan wel meer heeft).
Milan van Dongen is vlees noch vis. Niet storend, maar ook niet heel opvallend. Kruiwagens zijn gewoon heel belangrijk in de televisiewereld. Zo'n Noa Vahle is ook niks bijzonders, maar ja als je de dochter van de zus van de grote baas bent mag je de verschillende voetbalteams achterna reizen als verslaggeefster. Meest irritante voorbeeld van kruiwagen vind ik de familie Chabot. Bart Chabot heeft op televisie niks te melden, terwijl hij al tientallen jaren overal wordt uitgenodigd. Ben je bijna van die man af, krijg je zijn zoon Splinter die ook niks kan maar er excentriek uitziet er voor terug.
Nou ja, dat blijkt dus wel.Ik ben Joep Schreuder, ik heb geen enkele journalistieke opleiding gevolgd, toch werk ik bij NOS Studio Sport als verslaggever/presentator, waarbij ik de eredivisie nauw vanuit de catacomben en de diepste krochten volg. Af en toe heb ik uitstapjes, zeker wanneer er weer een groot evenement aan zit te komen. Mede daardoor heb ik Zuid Afrika, Oekraïne en Brazilië met mijn vaste cameracrew van binnenuit kunnen laten zien.