Atletiek

erka

Well-known member
Dafne Schippers 10.94 op de 100m, dik NR.

Met zo'n tijd sta je ook in de Olympische finale.

Wat een geweldig kanon is het toch.
 

JMD

Well-known member
Dafne Schippers 10.94 op de 100m, dik NR.

Met zo'n tijd sta je ook in de Olympische finale.

Wat een geweldig kanon is het toch.
Die gaat een medaille halen op de 100 of 200m in Rio als het zo doorgaat.
 

erka

Well-known member
Ik zou voor de sprint gaan. Veel meer aandacht en veel meer centjes.

En bij de zevenkamp heb je sommige onderdelen die erg blessuregevoelig zijn. Zoals hoogspringen en de krachtnummers. Die combinatie is veel moeilijker. Bij de sprint kun je alleen maar een hamstring oplopen en verder eigenlijk niks. (NB Dit staat los van haar huidige blessure, die door horden komt.)
 

Maasveld

Well-known member
Ik weet niet hoe haar kansen liggen.

Ik heb even gekeken naar de potentiele persoonlijke records op de meerkamp van de toppers. Hierbij heb ik dus gekeken naar de persoonlijke records op alle onderdelen en dat omgezet in punten. Op Jessica Ennis na scoort zij het best. Ennis heeft echter sinds Londen geen pr meer verbroken. Ik denk dat Schippers op de zevenkamp een serieuze kans maakt op Olympisch goud. Dit laatste geldt echter ook voor de sprint. Op de 100 meter staat ze sinds de Spelen van Londen op de 18e plek en over de laatste 2 seizoenen op de 11de plek. Op de 200 meter echter staat ze op de tweede plek. Enkel Alison Felix is 2 keer sneller geweest, waarvan de snelste slechts 0,05 seconden sneller was.

Aangezien we op de meerkamp nog 3 goede atletes hebben (met name Broersen heeft ook een scherp potentieel PR), hoop ik dat ze voor de sprint gaat. Een goede kans op een finaleplaats op de 100m en een goede kans op een medaille (wellicht zelfs de gouden) op de 200m lijkt me mooier dan een goede kans op een medaille (wellicht zelfs een gouden) op de meerkamp. Zeker met de door erka aangehaalde reden moet ze gewoon voor de sprint gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Atletiek

100m en 200m spreekt inderdaad wel iets meer tot de verbeelding. Als ze dan inderdaad goede kans maakt op een van beide afstanden, dan is het wellicht interessanter om daarvoor te gaan.
 

A345

New member
Ik heb even gekeken naar de potentiele persoonlijke records op de meerkamp van de toppers. Hierbij heb ik dus gekeken naar de persoonlijke records op alle onderdelen en dat omgezet in punten. Op Jessica Ennis na scoort zij het best. Ennis heeft echter sinds Londen geen pr meer verbroken.
Ennis heeft ?berhaupt pas haar eerste meerkamp gedaan afgelopen weekend, dus lijkt me sterk dat ze een pr gebroken zou hebben ja.
 

A345

New member
Ik zou voor de sprint gaan. Veel meer aandacht en veel meer centjes.

En bij de zevenkamp heb je sommige onderdelen die erg blessuregevoelig zijn. Zoals hoogspringen en de krachtnummers. Die combinatie is veel moeilijker. Bij de sprint kun je alleen maar een hamstring oplopen en verder eigenlijk niks. (NB Dit staat los van haar huidige blessure, die door horden komt.)
Zoals je zegt. Een verkeerde horde nemen en de zevenkamp is al voorbij voor je begonnen bent. Ik zou voor het sprinten gaan. Bij de zevenkamp spelen externe factoren veel meer een rol m.i.
 

A345

New member
Ze had op een individueel nummer toch wel een pr verbroken kunnen hebben?
En dat heeft ze dus ook gedaan zie ik net. Op het speerwerpen in 2013.

Maar verder heeft ze volgens mij ?berhaupt maar een paar wedstrijdjes gedaan de laatste jaren, dus lijkt het me nog steeds sterk dat ze daar op de toppen van haar kunnen aanwezig was.
 

erka

Well-known member
Terechte keuze, denk ik. Maar we zullen het zien. Achteraf is het altijd makkelijker om te zeggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou toch historisch zijn als ze een plak weet te pakken op zo'n sprintnummer. Op wat voor een tijd wordt het uitgezonden?
 

Shayman

New member
Terechte keuze, denk ik. Maar we zullen het zien. Achteraf is het altijd makkelijker om te zeggen.
Met de 100 en 200 is ook wel meer eer te behalen volgens mij dan op de meerkamp; van de grote sprinters op de OS kan ik tenminste tig namen opdreunen en bij de meerkamp kom ik tot Daley Thompson, Jackie Joyner en Bruce Jenner en die laatste alleen maar omdat hij tegenwoordig mevrouw Jenner is.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij ook een stuk minder blessuregevoelig dan de meerkamp. Je hoort wel vaak dat er blessures zijn bij atleten die de meerkamp beoefenen, in ieder geval vaker dan bij de sprint. Ik vind beiden onderdelen wel aansprekend en leuk om te volgen, maar ik heb ook jarenlang de meerkamp beoefend.
 

gevegt

Well-known member
Toch jammer dat ze door de blessure haar hart niet kan volgen.
Dat wordt dus geen plak op de spelen.
 
Bovenaan