Atletiek

Jacco

Well-known member
Boston is niet zomaar een wedstrijd. Het hoort bij de Champions League van de Marathon.
Dan is het toch raar.
De champions League finale wordt toch ook niet gespeeld met te grote doelen?!

Terzijde; heb zelf ook meegedaan aan Rotterdam. Dat publiek daar is echt geweldig, ze nemen je echt op sleeptouw
 

JMD

Well-known member
Boston is niet zomaar een wedstrijd. Het hoort bij de Champions League van de Marathon.
Dan is het toch raar.
De champions League finale wordt toch ook niet gespeeld met te grote doelen?!
Klopt. Maar het is algemeen bekend dat Boston een 'dalende' marathon is...
Sowieso kan je marathons lastig vergelijken. New York is bv dé belangrijkste marathon, maar er worden zelden snelle tijden genoteerd, parkoers is vrij heuvelachtig. Berlijn, Rotterdam en Amsterdam daarentegen hebben een heel snel parkoers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sifan Hassan wint bij haar debuut op de legendarische afstand gelijk de Marathon van Londen! Heel bijzonder, want ongeveer halverwege de race kreeg ze kramp en leek ze de strijd te moeten staken. Na wat rek-en-strek oefeningen ging ze toch door. In de laatste kilometers hervond ze de aansluiting bij de kopgroep, waarna ze de sprint richting de finish met overmacht won.

Wat een ongelooflijke sportvrouw is dit toch.
 

JMD

Well-known member
Sifan Hassan wint bij haar debuut op de legendarische afstand gelijk de Marathon van Londen! Heel bijzonder, want ongeveer halverwege de race kreeg ze kramp en leek ze de strijd te moeten staken. Na wat rek-en-strek oefeningen ging ze toch door. In de laatste kilometers hervond ze de aansluiting bij de kopgroep, waarna ze de sprint richting de finish met overmacht won.

Wat een ongelooflijke sportvrouw is dit toch.
Dat moet haast wel de eerste NL marathonzege ooit zijn op een grote marathon?
 

JMD

Well-known member
Even opgezocht, er is eenBig 6: Tokyo, Londen, Boston, Berlijn, Chicago en New York... Had ik er toch 4 van de 6 goed... :)
 

Maasveld

Well-known member
Ik zou toch zeggen sowieso New York, Londen, Berlijn, Boston, maar misschien ook wel Rotterdam erbij
Rotterdam heeft Nageeye vorig jaar gewonnen en in het verleden nog een zestal dames (Kiplagat was de laatste in 2005), kom je goed weg ;)
 
  • Haha
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Geweldig zeg van Hassan. Kans was sowieso wel groot dat ze de marathon wel aankon, maar dit had denk ik niemand verwacht inclusief zijzelf niet. Ik zie haar in september ook nog wel het WR verbeteren in Berlijn (snelste marathon).
 

JMD

Well-known member
Geweldig zeg van Hassan. Kans was sowieso wel groot dat ze de marathon wel aankon, maar dit had denk ik niemand verwacht inclusief zijzelf niet. Ik zie haar in september ook nog wel het WR verbeteren in Berlijn (snelste marathon).
Overigens opvallend hoe goed de 5-10 km atleten de overstap naar de marathons kunnen maken... Je zou toch zeggen dat daar wel een flink verschil in zit qua afstand...
 

erka

Well-known member
Overigens opvallend hoe goed de 5-10 km atleten de overstap naar de marathons kunnen maken... Je zou toch zeggen dat daar wel een flink verschil in zit qua afstand...

Ik denk dat als je de 10km goed aankan, de marathon ook moet kunnen. Zelfde vereisten en type training alleen veel langer.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat als je de 10km goed aankan, de marathon ook moet kunnen. Zelfde vereisten en type training alleen veel langer.
Ik heb vanochtend een 10km gelopen die prima ging, misschien toch maar eens een marathon proberen. :D

(ik begin maar met een halve, in juni)
 

Jacco

Well-known member
Er is een heel groot verschil tussen de halve en de hele. De halve kan bijna iedereen uitlopen zonder extra te eten en te drinken. Bij de hele wordt dit een ander verhaal. Je gebruikt dan dermate veel calorieën dat je extra moet eten en drinken en zelfs dan de kan met de hamer tegen kunt komen. Bijna alle fitte mensen kunnen een halve lopen, een hele ben ik niet zo zeker van. Ik ben in ieder geval al een week kreupel. Maar goed, ik ben dan ook weer geen sporter van huis uit.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Even lekker de FBK Games kijken bij de NOS en dan zeker de helft van de tijd naar Sedoc moeten luisteren.....sja.
 

erka

Well-known member
Fantastisch WR zojuist op de 3000 Steeple, 7:52.11 door Girma.
Tweede officiële WR vanavond in Parijs en daarnaast nog een incourant WR door Ingebrigtsen.
 
Bovenaan