Amateurvoetbal algemeen

de waan

Well-known member
Wilhelmina Vooruit Hortus Eendracht Doet Overwinnen valt natuurlijk in het niet bij Rotterdamse Voetbal Vereniging Abraham van Stolk Groei en Roem moeten immer naar Ambitie leiden Eendracht doet Samen spelen-Gemeentelijk Gasfabriek Keilehaven.
 

Unregistere

Well-known member
Vooral die gasfabriek aan de Keilehaven doet het 'm in deze naam, vind ik. Een toevoeging door de fusie, die eigenlijk lekker onzinnig is ten opzichte van de naam van AGE.
 

Fregge

Well-known member
"Als de NV ADO Den Haag failliet wordt verklaard dan is de kans volgens door Omroep West geraadpleegde deskundigen bijna honderd procent dat ADO daarmee ook de licentie bij de KNVB verspeelt. Het spelen van professioneel voetbal in Den Haag is dan niet meer mogelijk. ADO is dan veroordeeld tot voetballen op amateurniveau (Derde Divisie). "

Dus Tweede Divisie is profvoetbal?
 

Batigoal

Well-known member
Dat lijkt me nu wel beantwoord. De topamateurs uit de Tweede Divisie zijn gewoon profclubs.

Fijn dat de KNVB helderheid schept.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Unregistere

Well-known member
Nee hoor en dat weten jullie zelf ook wel. Maar ik snap dat het leuk is om deze discussie weer op te rakelen in de hoop dat een bepaald viertal toehapt. :p
 

De Groene Scout

Well-known member
Is er nu eigenlijk al definitief een streep gezet door de Regio-Cup.
De wens was eind april starten, dat werd begin mei, daarna half mei. Als ik net op de radio meekrijg dat er mogelijk pas na 18 mei nieuwe versoepelingen komen dan zou je op z'n vroegst 22 mei kunnen starten. Dat is toch de moeite niet meer? Of wil de KNVB alsnog een rondje van 6 weekenden inplannen?
 
Is er nu eigenlijk al definitief een streep gezet door de Regio-Cup.
De wens was eind april starten, dat werd begin mei, daarna half mei. Als ik net op de radio meekrijg dat er mogelijk pas na 18 mei nieuwe versoepelingen komen dan zou je op z'n vroegst 22 mei kunnen starten. Dat is toch de moeite niet meer? Of wil de KNVB alsnog een rondje van 6 weekenden inplannen?

22 mei gaat er sowieso nog niet gevoetbald worden. Bij de volgende versoepelingen mogen nog geen wedstrijden gespeeld worden tegen andere clubs. Alleen de 27+ regel wordt bij de volgende versoepeling losgelaten. Volgens mij stond wedstrijden tegen andere clubs ergens medio juni op de routekaart van het kabinet.
 

Fregge

Well-known member
Is er nu eigenlijk al definitief een streep gezet door de Regio-Cup.
De wens was eind april starten, dat werd begin mei, daarna half mei. Als ik net op de radio meekrijg dat er mogelijk pas na 18 mei nieuwe versoepelingen komen dan zou je op z'n vroegst 22 mei kunnen starten. Dat is toch de moeite niet meer? Of wil de KNVB alsnog een rondje van 6 weekenden inplannen?
Als ik kijk op de speeldagenkalender voor de regiocup (https://www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb/25209/regiocup-planning) is de einddatum eind mei.

Bij Blauw Geel ben ik al aan het kijken voor een alternatief schema
 

De Groene Scout

Well-known member
Dan heb je wel oude schema's. Ze lopen tot het weekend van 26/27 juni.

edit: ik zie het al, die einddatum van eind mei is de uiterlijke datum om te starten om nog een minicompetitietje te draaien. In een poule van 6 speel je dan tot 26/27 juni nog 5 potjes. Dat kan dus nog steeds.
 

De Groene Scout

Well-known member
Voor de senioren dus definitief geen RegioCup dit seizoen.
Die kunnen stoppen en de focus leggen p het nieuwe seizoen.
De jeugd blijft nog even in de wachtkamer; die kunnen ook zonder voorbereiding nog wel 5 rondjes spelen eind mei en juni.
 
Voor de senioren dus definitief geen RegioCup dit seizoen.
Die kunnen stoppen en de focus leggen p het nieuwe seizoen.
De jeugd blijft nog even in de wachtkamer; die kunnen ook zonder voorbereiding nog wel 5 rondjes spelen eind mei en juni.

Ik begrijp jullie reacties ook niet hierboven over beginnen 22 mei of begin juni terwijl op de routekaart duidelijk te zien is dat wedstrijden pas weer vanaf eind juni/begin juli mogen tegen andere verenigingen.
 

Unregistere

Well-known member
Een vrouw in het elftal van ASWH?


Verwacht ik niet. We hebben wel sinds kort een eerste vrouwenteam, maar die zijn pas net begonnen en kunnen het qua niveau dus nog niet aan. Maar wie weet in de toekomst?

Zeker voor clubs in de lagere klassen kan dit best een leuke toevoeging zijn toch?
 
Bovenaan