Amateurvoetbal algemeen

?

?uti

Guest
Voor de Ronald volgers....

VR1.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Morgen begint het seizoen bij de amateurs ook officieel met de strijd om de Supercup. Bekerwinnaar IJsselmeervogels (zaterdagtopklasse) speelt thuis tegen landskampioen FC Lienden (zondagtopklasse). Aftrap is om 15.00 uur. Winnen de Vogels hun derde Supercup, waardoor ze dan ook alleen recordhouder zijn met meeste Supercups in de historie? Of pakt FC Lienden hem en worden zij daarmee de dertiende club uit de historie die de Supercup wint?

De winnaars op een rijtje:

1995 Argon
1996 niet gespeeld
1997 Baronie
1998 niet gespeeld
1999 Gemert
2000 Katwijk
2001 ADO '20
2002 TONEGIDO
2003 TONEGIDO
2004 Ter Leede
2005 ASWH
2006 IJsselmeervogels
2007 Argon
2008 FC Lisse
2009 WKE
2010 IJsselmeervogels
2011 Achilles '29
2012 Achilles '29
2013 Katwijk
2014 ASWH
2015 ?
 

Unregistere

Well-known member
De Supercup gaat dus naar FC Lienden. Volgens diverse bronnen was de landskampioen de betere ploeg, maar er werd in negentig minuten voetbal niet gescoord. Daarna direct strafschoppen. Lienden schoot vier keer op rij raak, de Vogels faalden twee keer uit drie pogingen. Daardoor kwam de Supercup terecht bij de club die daar recht op had.
 

Joost

Well-known member
Een vraagje...

Deze week verschijnen in veel regionale kranten weer de Amateurvoetbalbijlages. Ik lees die heel graag, ook over heel laag niveau.

Zijn er mensen die misschien een login hebben van een regionale krant zodat ik ze online kan lezen? Ik bied een log in van de Limburgse kranten aan als 'ruilmiddel'.

Kranten waar hij vandaag verscheen waren De Stentor, BN De Stem en de Gelderlander.
 

Joost

Well-known member
Woensdag is de promotie/degradatieregeling gepubliceerd.

Ik heb die uitgewerkt voor de Zondag Zuid 2 maar omdat het dit jaar helemaal landelijk geregeld is kun je die ook eenvoudig toepassen op het zondagvoetbal in alle andere districten:

Ze staan op www.indewandelgangen.com bij het nieuws van vandaag.
 

Unregistere

Well-known member
De amateurvoetbalwereld in deze regio stond de afgelopen dagen stil bij het plotselinge overlijden van Bill Tukker. Hij was trainer van Drechtstreek en werkte in het verleden onder meer bij Papendrecht, ASWH, SHO en IFC. Ook was hij vroeger een prima amateurspits. Bill werd slechts 54 jaar. Echt heel onwerkelijk, ongeveer anderhalve week geleden sprak ik hem nog bij de bekerwedstrijd die wij tegen Drechtstreek speelden.

Afgelopen paar dagen toch regelmatig aan hem gedacht, moeilijk te bevatten.
 

de waan

Well-known member
Dat is wel heel treurig nieuws, zo jong nog. Volgens mij heb ik zijn naam hier pas ook nog een keer voorbij horen komen.
 

Joost

Well-known member
Weet er iemand een website met amateurvoetbal uitslagen die niet compleet nieuwerwets geworden is?

Gewoon heel eenvoudig in 1 scherm de uitslagen van vandaag en de stand. In 1 week tijd is zowel de oude site van de Limburgse krant als voetbalnederland.nl op de schop gegaan :(
 

SanMark.

Well-known member
Weet er iemand een website met amateurvoetbal uitslagen die niet compleet nieuwerwets geworden is?

Gewoon heel eenvoudig in 1 scherm de uitslagen van vandaag en de stand. In 1 week tijd is zowel de oude site van de Limburgse krant als voetbalnederland.nl op de schop gegaan :(

Voetbalnoord/nederland is bij mij niet veranderd.
 
Bovenaan