In Sliedrecht is uiteindelijk toch wel positief gereageerd. De trainer manoeuvreert zijn team al aardig in de underdogpositie met een uitspraak als "In 1C had iedereen ons als grote favoriet gezien, nu kennen ze ons niet zo goed." Persoonlijk denk ik dat ze sportief gezien zelfs beter uit zijn met 1A, want 1C oogt voor het eerst in jaren toch best vrij sterk. Dat komt door het vervagen van de grenzen, waardoor enkele voorheen typische 1B-teams nu dus ook in deze afdeling zitten. Smitshoek kan aan de bak in de poging het 'Katwijk van de eerste klasse' te worden, zoals trainer Frehe direct na de degradatie riep.
Een treetje lager valt op dat Groote Lindt en Papendrecht in het meer naar West II neigende 2D zijn ingedeeld, terwijl het Dordtse SC Amstelwijck nu in 2F is beland. Aardig wat derby's daar met onder andere Alblasserdam - De Zwerver, maar veel meer nog de vele clubs rond Gorinchem. SC Feyenoord uiteraard in 2D. Topfavoriet, maar of het weer zo makkelijk gaat?
In het zondagvoetbal zit IFC dus weer in 1B, met clubs rond Rotterdam en Den Haag. Mooie afdeling wel, ik denk dat ze bovenin mee kunnen draaien. VOC zal een pittige concurrent worden, vermoed ik. Poortugaal en Boshuizen mogelijk, verder is de vraag of GDA en VELO doorpakken na vorig seizoen. Van de promovendi zou SVDPW, als het in elkaar valt, wel eens kunnen verrassen.
Dubbeldam dus in het Brabants geori?nteerde 2D, zoals Joost al voorspelde.
De 4e klasse C in Zuid I levert weer veel Dordtse derby's op: SSW, SC Emma, RCD en OMC zijn weer bij elkaar ingedeeld.
SC Amstelwijck heeft, tegen alle trends in, besloten om ook weer een zondagteam in te schrijven. Zij starten in de 5e klasse B Zuid I.