Amateurvoetbal algemeen

noordooster

Well-known member
Jawel hoor. Je bent in principe tegen gemengde competities maar als Kip en ik er dan een heleboel noemen dan ga je er weer niet op in.

Ik versta onder gemengde competities, competities met za en zo clubs.
Niet eredivisie , eerste divisie, CL en ook niet vriendschappelijke of bekertoernooien.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik versta onder gemengde competities, competities met za en zo clubs.
Niet eredivisie , eerste divisie, CL en ook niet vriendschappelijke of bekertoernooien.

Hoe belachelijk ook, dit antwoord had je ook gelijk kunnen geven wijsneus.

Verder hebben de ere- en eerste divisie ook hun oorsprong in het zaterdag - of zondagvoetbal. Nog een jaar of 40 en de NO's van deze wereld weten dus niet beter meer.
 

noordooster

Well-known member
Verder hebben de ere- en eerste divisie ook hun oorsprong in het zaterdag - of zondagvoetbal. Nog een jaar of 40 en de NO's van deze wereld weten dus niet beter meer.

Tsja zwamneus, je moet kennelijk wat om niet te willen toegeven, dat je zo dom bent, dat je niet weet wat er onder gemengde competities wordt verstaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja zwamneus, je moet kennelijk wat om niet te willen toegeven, dat je zo dom bent, dat je niet weet wat er onder gemengde competities wordt verstaan.

Goed argument, echt volwassen maar goed, ook niet echt verbazingwekkend.

Bedankt voor het bevestigen van je armoedige standpunt.
 

Joost

Well-known member
Uit de krant;
Op sociale media vroegen voetballiefhebbers zich af waarom de KNVB niet overging tot een algehele afgelasting, omdat in het zuiden van het land door het KNMI code oranje was afgekondigd. De teneur: waarom neemt de bond geen verantwoordelijkheid.

Die bond reageerde: ‘Voor zondagwedstrijden geldt, dat een algehele afgelasting uiterlijk op zaterdagavond om 20.00 uur en in uitzonderlijke gevallen zondag om 06.00 uur moet worden gecommuniceerd. Het weeralarm kwam pas later zondagochtend.’

Omwaaiende dugouts, lichtmasten die als luciferstokjes ombuigen, ballenvangers die wegvliegen, rondvliegende reclameborden en doeltrappen die vanaf de middenlijn weer terugwaaien tot hoekschop.

Maar gelukkig staat de KNVB Zuid 2 onbuigzaam achter haar reglementen.
 

Joost

Well-known member
Maar ja als ze het wel aflasten en er is weinig aan de hand krijgen ze ook weer gezeur.

Dat is er vooral en alleen als ze op donderdag al een compleet programma er uit gooien terwijl er voor het weekend dooi en goed weer voorspelt is.

Zaterdagavond was er al code geel. Om 9 uur op zondag werd dat omgezet in code oranje met zeer zware windstoten.
 

Sensini

Well-known member
[...]Overigens wist ik niet, dat de KNVB in Zuid2 (oa Limburg ) ook zaterdagvoetbal met zaterdagcompetities voor senioren mogelijk maakte ( zie voorlaatste zin )

Bij mijn weten is er geen zaterdagcompetitie in Limburg, tenzij er misschien een reserveklasse is die op zaterdag speelt waarvan ik nog niet gehoord heb. (Joost?)

Er zijn twee zaterdagvereniging in Limburg geweest:
1. COV (Christelijke Ontspannings Vereniging) uit Geleen, opgericht 1962 en spelend op zaterdag in de zondagcompetities van de Afdeling Limburg en van 1978-'79 t/m 1981-'81 Vierde Klasse KNVB Zuid II. In 1996 is COV opgeheven.
2. CSVT (Christelijke Sport Vereniging Treebeek) die alleen in de afdeling speelde. In 1996 gefuseerd met zondagclub VV Treebeek tot Treebeek Sport.
Wat dat betreft is het aantal zaterdagelftallen in Limburg gedaald, maar aangezien dat 22 jaar geleden is zal dat wel niet bedoeld worden.
 

Joost

Well-known member
https://www.tweenul.nl/nieuws/drastische-daling-van-zondagamateurvoetballers-in-overijssel

Aansluitend wellicht op het nieuws dat Achilles 1894 zo1 wil terugtrekken.

Overigens wist ik niet, dat de KNVB in Zuid2 (oa Limburg ) ook zaterdagvoetbal met zaterdagcompetities voor senioren mogelijk maakte ( zie voorlaatste zin )

Je leest ook dingen die er helemaal niet staan. Zaterdagvoetbal wordt helemaal niet mogelijk gemaakt bij ons.

De enige club die uitsluitend met haar eerste team op zaterdag actief was keert komend seizoen terug naar de zondag, bleek namelijk geen succes te zijn.

Maar wij doen in zuid2 helemaal niet aan zaterdag of zondagvoetbal. Wat dat betreft zijn we een mooi voorbeeld.
 

noordooster

Well-known member
Zaterdagvoetbal wordt helemaal niet mogelijk gemaakt bij ons.

Dat zei ik inderdaad.

De enige club die uitsluitend met haar eerste team op zaterdag actief was keert komend seizoen terug naar de zondag, bleek namelijk geen succes te zijn.

Om dan in het artikel te vermelden, dat in " Limburg het aantal zaterdagteams afneemt ", vind ik wat overdreven.
Van 1 naar 0 omdat er geen zaterdagvoetbal is in Limburg. Zozo.
 

de waan

Well-known member
VCA is Brabant toch?

De enige Limburgse club met zaterdagteams in de competitie is volgens mij Eendracht'30 uit Mook. Drie stuks in totaal, net als vorig seizoen.

Het is alleen geen kwestie van wel of niet "mogelijk maken", maar van "geen vraag naar".
 
Bovenaan