Wederom geen argumenten die opwegen tegen een verticale piramide en het niveau van het voetbal in Nederland.
- Je weet waar je aan toe bent door een speelschema dat van tevoren vaststaat.
- Het niveau gaat omhoog, doordat de beste ploegen tegen elkaar spelen, dus dat betekent meer weerstand.
- Het gaat maar om een paar zondagen per jaar.
- In de eredivisie en in de JL wordt ook op verschillende dagen gespeeld.
- Op dit niveau hebben we het niet over amateurvoetbal, maar gezien de verdiensten over semi-profvoetbal. Als je dan liever op zondag bij je familie zit, zoek je maar een ander bijbaantje.
- Met een goede promotie-degradatieregeling, zal het alleen maar meer spanning en niveau opleveren.
- De hele verzuiling is iets van decennia terug, zie de koopzondagen, televisie op zondag, omroepen etc etc etc.
- In andere landen is dit ook gewoon het geval en rept men niet over 'vaste speeldagen of gemengde klassen'.
- Als je wel met de grote jongens mee wilt doen door te betalen en allemaal spelers van buitenaf wilt halen, dan moet je ook maar aan de andere voorwaarden voldoen die het spelen op semi-professioneel niveau met zich meebrengt. Wel de lusten, maar niet de 'lasten'. Zo werkt het niet.
Het zou voor de aardigheid ook wel eens leuk zijn als je nu eens met echte argumenten aankomt en niet vervalt in je oude riedeltje.
Over riedeltjes gesproken, je schrijft helemaal niets wat nog niet eerder is gezegd en waarop nog niet is gereageerd.
Jij wil zondagvoetbal voor zaterdagverenigingen verplicht stellen en anders moeten ze maar afnokken, ook als het een IJsselmeervogels, of Kozakken Boys betreft.
Dat vind ik belachelijk.
Ik acht overigens de KNVB met die nobodies die nu aan het bewind zijn, de zondagsmannetjes van der Zee ( Gorredijk enz ) Decossaux ( HFC enz ), de Jong ( bij wie ik geen voetbalachtergrond ontdekte ) en van Praag ( Ajax ) wel in staat om zoiets er doorheen te drukken.
Ze zijn de laatste tijd tot alles in staat gebleken.
Ik wil nog maar niet te zeer nadenken over de gevolgen van zo'n maatregel . Overigens is ook daarover al e.e.a. gezegd.
Overigens heb ik nooit gevonden dat het niveau in de hoogste zaterdagklassen niet hoog genoeg was.
De situatie die er tot vorig seizoen was vond ik in alle opzichten prima , en niet alleen ik.
En ook in de jaren voordat de topklassen kwam hoorde ik op zaterdag bijna niemand klagen.
Mooie competities, zo nu en dan een BVO uitschakelen in de beker, prima.
Vanuit de zondaghoek hoorde je tot een , zeg maar jaar of 15 geleden ook niets over onwillige zaterdagploegen of noodzakelijke veranderingen . Dat kwam pas toen de top van het zondagvoetbal in allerlei opzichten achterop raakte bij de top van het zaterdagvoetbal en toen de JL steeds meer een kwijnende divisie werd.