Amateurvoetbal algemeen

PES5

Administrator
Forumleiding
Trouwens, de eredivisie is toch ook gewoon op verschillende dagen en die wedstrijden worden toch ook gewoon prima bezocht. Het is gewoon die ouderwetse en vastgeroeste manier van denken die het probleem vormt. Wat een flauwekul om dat allemaal op een vaste dag te doen. Als je van tevoren een schema hebt, weet je ook op tijd waar je aan toe bent, dus dat is ook geen argument.

Het niveau is bewijsbaar omhooggegaan en dat is in het belang van het Nederlandse voetbal. Dat telt zwaarder dan de belangen van die paar weigerclubs van zaterdag die niet 4 of 5 keer per jaar op zondag willen spelen, maar ondertussen wel de portemonnee trekken om zo hoog mogelijk te spelen.
 

noordooster

Well-known member
Dat telt zwaarder dan de belangen van die paar weigerclubs van zaterdag die niet 4 of 5 keer per jaar op zondag willen spelen, maar ondertussen wel de portemonnee trekken om zo hoog mogelijk te spelen.

" die paar " jaja...
En als je niet op zondag wilt spelen mag je volgens PES5 niet de portemonnee trekken. Commentaar overbodig.
Over termen als ouderwets, vastgeroest e.d. heb ik al meermaals wat gezegd en dat doe ik nu maar niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wederom geen argumenten die opwegen tegen een verticale piramide en het niveau van het voetbal in Nederland.

- Je weet waar je aan toe bent door een speelschema dat van tevoren vaststaat.
- Het niveau gaat omhoog, doordat de beste ploegen tegen elkaar spelen, dus dat betekent meer weerstand.
- Het gaat maar om een paar zondagen per jaar.
- In de eredivisie en in de JL wordt ook op verschillende dagen gespeeld.
- Op dit niveau hebben we het niet over amateurvoetbal, maar gezien de verdiensten over semi-profvoetbal. Als je dan liever op zondag bij je familie zit, zoek je maar een ander bijbaantje.
- Met een goede promotie-degradatieregeling, zal het alleen maar meer spanning en niveau opleveren.
- De hele verzuiling is iets van decennia terug, zie de koopzondagen, televisie op zondag, omroepen etc etc etc.
- In andere landen is dit ook gewoon het geval en rept men niet over 'vaste speeldagen of gemengde klassen'.
- Als je wel met de grote jongens mee wilt doen door te betalen en allemaal spelers van buitenaf wilt halen, dan moet je ook maar aan de andere voorwaarden voldoen die het spelen op semi-professioneel niveau met zich meebrengt. Wel de lusten, maar niet de 'lasten'. Zo werkt het niet.



Het zou voor de aardigheid ook wel eens leuk zijn als je nu eens met echte argumenten aankomt en niet vervalt in je oude riedeltje.
 

noordooster

Well-known member
Wederom geen argumenten die opwegen tegen een verticale piramide en het niveau van het voetbal in Nederland.

- Je weet waar je aan toe bent door een speelschema dat van tevoren vaststaat.
- Het niveau gaat omhoog, doordat de beste ploegen tegen elkaar spelen, dus dat betekent meer weerstand.
- Het gaat maar om een paar zondagen per jaar.
- In de eredivisie en in de JL wordt ook op verschillende dagen gespeeld.
- Op dit niveau hebben we het niet over amateurvoetbal, maar gezien de verdiensten over semi-profvoetbal. Als je dan liever op zondag bij je familie zit, zoek je maar een ander bijbaantje.
- Met een goede promotie-degradatieregeling, zal het alleen maar meer spanning en niveau opleveren.
- De hele verzuiling is iets van decennia terug, zie de koopzondagen, televisie op zondag, omroepen etc etc etc.
- In andere landen is dit ook gewoon het geval en rept men niet over 'vaste speeldagen of gemengde klassen'.
- Als je wel met de grote jongens mee wilt doen door te betalen en allemaal spelers van buitenaf wilt halen, dan moet je ook maar aan de andere voorwaarden voldoen die het spelen op semi-professioneel niveau met zich meebrengt. Wel de lusten, maar niet de 'lasten'. Zo werkt het niet.



Het zou voor de aardigheid ook wel eens leuk zijn als je nu eens met echte argumenten aankomt en niet vervalt in je oude riedeltje.

Over riedeltjes gesproken, je schrijft helemaal niets wat nog niet eerder is gezegd en waarop nog niet is gereageerd.
Jij wil zondagvoetbal voor zaterdagverenigingen verplicht stellen en anders moeten ze maar afnokken, ook als het een IJsselmeervogels, of Kozakken Boys betreft.
Dat vind ik belachelijk.
Ik acht overigens de KNVB met die nobodies die nu aan het bewind zijn, de zondagsmannetjes van der Zee ( Gorredijk enz ) Decossaux ( HFC enz ), de Jong ( bij wie ik geen voetbalachtergrond ontdekte ) en van Praag ( Ajax ) wel in staat om zoiets er doorheen te drukken.
Ze zijn de laatste tijd tot alles in staat gebleken.
Ik wil nog maar niet te zeer nadenken over de gevolgen van zo'n maatregel . Overigens is ook daarover al e.e.a. gezegd.

Overigens heb ik nooit gevonden dat het niveau in de hoogste zaterdagklassen niet hoog genoeg was.
De situatie die er tot vorig seizoen was vond ik in alle opzichten prima , en niet alleen ik.
En ook in de jaren voordat de topklassen kwam hoorde ik op zaterdag bijna niemand klagen.
Mooie competities, zo nu en dan een BVO uitschakelen in de beker, prima.

Vanuit de zondaghoek hoorde je tot een , zeg maar jaar of 15 geleden ook niets over onwillige zaterdagploegen of noodzakelijke veranderingen . Dat kwam pas toen de top van het zondagvoetbal in allerlei opzichten achterop raakte bij de top van het zaterdagvoetbal en toen de JL steeds meer een kwijnende divisie werd.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Over riedeltjes gesproken, je schrijft helemaal niets wat nog niet eerder is gezegd en waarop nog niet is gereageerd.
Jij wil zondagvoetbal voor zaterdagverenigingen verplicht stellen en anders moeten ze maar afnokken, ook als het een IJsselmeervogels, of Kozakken Boys betreft.
Dat vind ik belachelijk.
Ik acht overigens de KNVB met die nobodies die nu aan het bewind zijn, de zondagsmannetjes van der Zee ( Gorredijk enz ) Decossaux ( HFC enz ), de Jong ( bij wie ik geen voetbalachtergrond ontdekte ) en van Praag ( Ajax ) wel in staat om zoiets er doorheen te drukken.
Ze zijn de laatste tijd tot alles in staat gebleken.
Ik wil nog maar niet te zeer nadenken over de gevolgen van zo'n maatregel . Overigens is ook daarover al e.e.a. gezegd.

Overigens heb ik nooit gevonden dat het niveau in de hoogste zaterdagklassen niet hoog genoeg was.
De situatie die er tot vorig seizoen was vond ik in alle opzichten prima , en niet alleen ik.
En ook in de jaren voordat de topklassen kwam hoorde ik op zaterdag bijna niemand klagen.
Mooie competities, zo nu en dan een BVO uitschakelen in de beker, prima.

Vanuit de zondaghoek hoorde je tot een , zeg maar jaar of 15 geleden ook niets over onwillige zaterdagploegen of noodzakelijke veranderingen . Dat kwam pas toen de top van het zondagvoetbal in allerlei opzichten achterop raakte bij de top van het zaterdagvoetbal en toen de JL steeds meer een kwijnende divisie werd.

Die laatste alinea is typerend voor je. Jij bent degene die alleen maar in zaterdag-zondag denkt.

Men wil gewoon een fatsoenlijke doorstroomregeling en af van de gesloten JL. Er moet een degradatie komen vanuit de JL, zoals in elk ander voetballand en bij alle andere sporten gebeurt. Daarvoor heb je een goede piramide nodig en daarvoor is het nodig dat je zaterdag en zondag dus samenvoegt tot en met de zeg maar hoofdklasse/4e divisie. Je hebt het dan over semi-professioneel voetbal en een onderdeel daarvan is dat er meerdere speeldagen zijn. Jij maakt daar een halszaak van, maar het is slechts een onderdeeltje van een groter geheel. Een normale voetbalpiramide met gezonde doorstroom, voldoende spanning en waarbij de beste ploegen elkaar treffen. Daarin is m.i. geen ruimte voor clubs die wel bij de grote jongens willen horen door flink te betalen, maar niet aan andere voorwaarden willen voldoen, doordat ze blijven hangen in argumenten die al 30 jaar niet meer van toepassing zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nederland is het enige land in de hele wereld waar een team niet op zondag hoeft te voetballen. De reden was al dubieus natuurlijk, maar anno 2017 is ook daar weinig meer van over. Spelers die echt niet willen spelen ivm met hun geloof, hoeven niet de reden te zijn iets niet te veranderen. In verhouding zijn dat er niet veel natuurlijk. En dan nog, stel dat je van de 22/24/26 duels er een handvol op zondag zou moeten spelen, dan is zo'n speler zelf wel in staat om te zeggen: Ik doe vandaag niet mee.
 

noordooster

Well-known member
Mannen ik ga er nu verder niet meer op in.
Alle genoemde argumenten heb ik eerder gehoord en gelezen en op alle ben ik meermalen in gegaan.
Ik kijk tegen meerdere zaken op dit gebied anders aan dan jullie.
 

SanMark.

Well-known member
Nee je gaat maar op een dingen in waarvan jij vind dat je ze makkelijk kan weer leggen de rest schuif je ter zijde omdat je daar geen antwoord op weet.
 

noordooster

Well-known member
Nee je gaat maar op een dingen in waarvan jij vind dat je ze makkelijk kan weer leggen de rest schuif je ter zijde omdat je daar geen antwoord op weet.

Bijvoorbeeld ?
Ik denk trouwens dat het meer zo is dat ik er een mening over heb waar jij het niet mee eens bent.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Overigens hecht ik er wel aan om te zeggen dat er tussen hoe ik t het liefst zie, nl terug naar de situatie van vorig seizoen of van hoofdklasse-tijden en het worst case scenario dat ik las, namelijk zaterdagverenigingen verplichten op zondag te voetballen, allerlei tussenvormen/gradaties zitten die je op de lijn tussen goed en zeer slecht kunt plaatsen.

Verder begrijp ik bepaalde argumenten en sommige stellingen zijn op zich juist:
Ja, er is sprake van secularisatie
Ja, er komen bij van oorsprong principi?le zaterdagverenigingen allerlei spelers ,trainers en supporters binnen die het weinig uitmaakt of er op zondag wordt gevoetbald.
Als je er een laag tussen zet met de betere teams uit de laag er onder, zitten in die laag betere voetbalteams dan in de laag er onder.
Ja, het klopt dat het niet om alle zondagen zou gaan.
Ja, in andere landen is het anders.
Die zaken heb ik nooit tegengesproken, omdat het gewoon zo is.

IK ben het echter vaak oneens met de conclusies die daaruit worden getrokken .
Het betekent voor mij niet dat bij mixen de zaak er beter, leuker of aantrekkelijker op wordt.
En het betekent voor mij niet dat je daarom de zaterdagverenigingen moet dwingen tot iets wat ze ( de leden ) niet willen.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
En het betekent voor mij niet dat je daarom de zaterdagverenigingen moet dwingen tot iets wat ze ( de leden ) niet willen.

Fout. De clubs willen niet. Zie het voorbeeld van Joost over de transfers van IJsselmeervogels/Spakenburg.
 

Unregistere

Well-known member
Heel gaaf Waan!

Ziet er prima uit. Ik mis nog RCD in Dordrecht volgens mij, maar misschien klik ik daar steeds naast. Of heb je die niet meegenomen omdat ze dit jaar in West II spelen?

Blijft toch een vreemd kronkelend district als je het zo ziet.
 

gevegt

Well-known member
Als je het filter alleen op zaterdag zet, zie je toch wel een heel herkenbaar patroon...
 

de waan

Well-known member
Heel gaaf Waan!

Ziet er prima uit. Ik mis nog RCD in Dordrecht volgens mij, maar misschien klik ik daar steeds naast. Of heb je die niet meegenomen omdat ze dit jaar in West II spelen?

Die ben ik waarschijnlijk gewoon vergeten als leenclub. Ik ga er volgende week verder naar kijken. Tegelijk met het aanpassen van de labeltjes.
 

Ceephax

New member
Jong Achilles verdwijnt dus en ik neem aan dat het voor de zondagtak van Achilles '29 ook einde verhaal is?
Het werkt dus voor geen meter met al die verschillende takken in de piramide :eek:mg:
 
Bovenaan