Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Het AGOVV-verhaal stond volgens mij ook in de papieren versie van VI. Dat van RBC nog niet, komt misschien woensdag. Ik zie die club trouwens niet snel meer terugkeren in de JL. Hebben ook jaren gerommeld in de vierde klasse.

Joost

Well-known member
't duurde even dit jaar voor ik alles verwerkt heb maar dit zijn de clubmutaties van deze zomer;

Ontbonden

Noord
't Zandt

West1
Hoograven

West2
Haaglandia

Oost:
SCH
Babberich
Enschedese Boys

Zuid1
Amstelwijck

Zuid2
RKVCL
De Heeg

Speeldagwissel

Zondag naar Zaterdag

Noord
Wolvega
Velocitas 1897
Bakhuizen

Oost
PH
AJC'96
Valburg
OVC'85
Dieze West

West1
Kwadijk
Baarn
Faja Lobi KDS
SVF
Laren'99

West2
OVV
Woerden
Wateringse Veld GONA
Meerburg
Ammerstol
CKC
Hermes DVS
Moordrecht
Celeritas*

Zuid1
Rhelico
Patrijzen
Luctor'88

Zaterdag naar Zondag

West1
Zeemacht
SDW*

Oost
IJsselstreek

Van reserve naar standaard

Noord
TFS (za)
De Monnik (za)
VCG (za)

West1
Oudesluis (zo)
SDW* (zo)
Jong Hercules (za)

West2
HMSH (zo)
Celeritas (za)

Zuid1
HSE (zo)

Zuid2:
VOS (zo)

Van standaard naar reserve

Noord
Amelandia (zo)
Zuidlaarderveen (zo)
Oudega (za)
Jistrum (za)

West1:
GSV Grootschermer (zo)
Schellinkhout (zo)
WSW (zo)
VVU Ardahanspor (zo)
Olympia Haarlem (zo)
Vogelenzang (zo)
FC Amsterdamse Bos (za)
Muiderberg (za)
TOS Actief (za)
Vianen (za)

Zuid1:
Terhole (zo)
Oranje Blauw '14 (zo)
BVV '63 (zo)
Raptim (G) (za)

Zuid2
Helenaveen/Griendtsveen ST (zo)
Vilt (zo)
Racing Boys (zo)

Fusie

Noord:
Klazienaveen & Zwartemeer > FC Klazienaveen

West2:
Maasstad Tediro, DHZ, Lombardijen > FC IJsselmonde

Zuid1:
Veerse Boys & Good Luck > RFC
RKTVV, NOAD, LONGA > FC Tilburg

Zuid2:
Limbricht & GVCG > Zwentibold

Naamswijziging

West1
ZTS > Rood Wit Zaanstad

West2:
JHR > Rotterdam United

Zuid1:
Barca > SC Hoge Vucht
SVD/Volharding > DwO '15

Nieuwe clubs

Oost
Babberich

Geschorst

Zuid1
BVV'63

Onbekend

West1
Unitas 48

Zuid1
Cortgene
SCS

Joost

Well-known member
Kleine noot;

Ik tel bij de overstappers enkel de harde overstappers. Dat zijn clubs die vorig jaar maar 1 standaardteam in competitie hadden en dat team wisselt van speeldag.

De 'zachte' overstappers houd ik niet bij. Dat zijn clubs die een tweede standaardteam in of uitschrijven. Daarbij valt het wel op dat het aantal zondagteams dat een extra zaterdagteam inschrijft bijna net zo hoog is als het aantal teams dat haar extra zaterdagteam weer opheft.

Joost

Well-known member
Kleine aanvulling nog nav de indelingen voor de lagere elftallen die vandaag bekend zijn gemaakt:

Zuid2:
Vilt, was van standaard naar reserve, wordt opgeheven

Zuid1:
Cortgene, was onbekend, wordt opgeheven

Oost
SCS, was onbekend, wordt opgeheven

West1
Unitas'48, was onbekend, wordt opgeheven

Oost:
Aerdt en Carvium speelden al samen onder de naam SSA Aerdt Carvium maar zijn nu geheel gefuseerd en heten SV Gelders Eiland

Sensini

Well-known member
"Amateurvoetballers in de hoofd- tot en met vijfde klasse klaagden de laatste jaren steen en been; al na de vierde gele kaart werden ze voor ??n duel uitgesloten en elke daaropvolgende boeking betekende weer een wedstrijd schorsing.

Vanaf het nieuwe seizoen wordt dat heel anders. Na de vijfde boeking moeten ze voor het eerst ??n duel toekijken. Daarna pas weer bij de zevende en negende gele kaart.

Ook wordt voor het bekertoernooi komend seizoen een apart registratiesysteem in het leven geroepen. Na de vierde gele kaart in een bekerwedstrijd volgt ??n wedstrijd schorsing. Competitie en beker worden dus van elkaar losgekoppeld. Alleen een directe rode kaart, opgelopen in het bekertoernooi, telt wel mee als schorsing voor de competitieduels.

Ook voor de nacompetitie geldt een afzonderlijk systeem. Alle voetballers beginnen het toetje op ?nul? en worden bij hun tweede gele kaart voor ??n wedstrijd geschorst."

Bron: http://www.bndestem.nl/nederlands-v...-pas-geschorst-na-vijfde-gele-kaart~abc779d6/

Zie ook "5.3 Registratieregeling" in het nieuwe Handboek Competitiezaken van de KNVB:
http://www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb/11939/handboek-competitiezaken-av-2017-2018

Laatst bewerkt:

Sjorro

Active member
Volgens mij levert nu 2x geel in 1 wedstrijd, naast de rode kaart ook automatisch een schorsing op van 1 wedstrijd.

Unregistere

Well-known member
Ook wordt voor het bekertoernooi komend seizoen een apart registratiesysteem in het leven geroepen. Na de vierde gele kaart in een bekerwedstrijd volgt ??n wedstrijd schorsing. Competitie en beker worden dus van elkaar losgekoppeld. Alleen een directe rode kaart, opgelopen in het bekertoernooi, telt wel mee als schorsing voor de competitieduels.

Zie ook "5.3 Registratieregeling" in het nieuwe Handboek Competitiezaken van de KNVB:
http://www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb/11939/handboek-competitiezaken-av-2017-2018

Dit klopt volgens mij niet. Als ik het handboek goed bekijk, ben je in de beker na twee gele kaarten al geschorst en niet na vier. Dat heeft de journalist niet goed overgenomen. Bovendien waren de competitie en de beker al losgekoppeld, dus dat is niet nieuw. Alleen tellen schorsingen naar aanleiding van meerdere gele kaarten nu zo te zien wel apart.

Volgens mij levert nu 2x geel in 1 wedstrijd, naast de rode kaart ook automatisch een schorsing op van 1 wedstrijd.

Staat niet heel duidelijk geformuleerd, maar daar lijkt het inderdaad wel op. Moet de KNVB nog maar even helder uitleggen denk ik, want daar rekent niemand op uiteraard.

Overigens vind ik het wel apart dat ze dit nu overal doorvoeren. Dat dit vorig seizoen al het geval was in de divisies vond ik logisch, die teams spelen 34 wedstrijden en hebben dus veel meer kans op kaarten. Hoofdklasse (30 duels) erbij betrekken, snap ik ook nog wel. Maar voor de eerste klasse en lager zie ik op zich de noodzaak niet zo.

Laatst bewerkt:

Sensini

Well-known member
Staat niet heel duidelijk geformuleerd, maar daar lijkt het inderdaad wel op. Moet de KNVB nog maar even helder uitleggen denk ik, want daar rekent niemand op uiteraard..

Uit het betreffende artikel:
"Twee waarschuwingen in ??n competitiewedstrijd, daarmee samenhangende wedstrijd, of bekerwedstrijd ten gevolgde
waarvan de speler uit het veld is gezonden, of had moeten worden gezonden, mits geregistreerd, hebben tot gevolg, dat de
speler is uitgesloten van deelname aan competitiewedstrijden en daarmee samenhangende wedstrijden respectievelijk
bekerwedstrijden totdat zijn elftal of team de eerstvolgende competitiewedstrijd of daarmee samenhangende wedstrijd
respectievelijk bekerwedstrijd heeft gespeeld."
Is voor mij duidelijk.

Een andere wijziging is dat nu ook voor Eerste t/m Vijfde klasse de beslissingswedstrijden voor kampioenschap en rechtstreekse degradatie bij gelijk aantal punten zijn afgeschaft, tenzij doelsaldo, aantal gescoorde doelpunten en onderling resultaat ook gelijk zijn. (Volgens mij was al bij afschaffing van beslissingswedstrijden bij Tweede en Derde Divie en Hoofdklasse al de intentie dat deze later zouden volgen).

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Uit het betreffende artikel:
Een andere wijziging is dat nu ook voor Eerste t/m Vijfde klasse de beslissingswedstrijden voor kampioenschap en rechtstreekse degradatie bij gelijk aantal punten zijn afgeschaft, tenzij doelsaldo, aantal gescoorde doelpunten en onderling resultaat ook gelijk zijn. (Volgens mij was al bij afschaffing van beslissingswedstrijden bij Tweede en Derde Divie en Hoofdklasse al de intentie dat deze later zouden volgen).

Klopt, is vorig jaar al over gesproken. Toen was er nog twijfel, omdat in de lagere afdelingen wat sneller gesjoemeld kan worden om een gunstiger doelsaldo te verkrijgen. Kratje bier voor een dikke zege, zeg maar.

Joost

Well-known member
Er zijn toch wel weer een paar wijzigingen ip komst voor seizoen 2017/18 in de p/D regeling.

Nacompetitie gaat voortaan maar over 1 duel.
Geen poulefase meer tussen hoofd en eerste klasse.
Beslissingsduels zijn ook in lagere klassen afgeschaft op bizarre toevalligheden na.
In eerste klasse en lager degradeert er nog maar 1 team, 2 spelen er nacompetitie.

bqandy

Well-known member
Die nieuwe p/d regels zag ik gisteren ook langs komen vanaf de eerste klasse naar beneden. Weet iemand waarom?

de waan

Well-known member
Misschien omdat er nu wel heel veel clubs (bijna 30%) degraderen of nacompetitie moeten spelen?

Al zou twee degradanten en ??n nacompetitieplek dan weer logischer zijn wat mij betreft.

De Groene Scout

Well-known member
Ik vind het trouwens maar helemaal niks dat de competities zo laat beginnen.

Zeurpiet, hier heeft de amateurwereld nu jarenlang voor gevochten.
T/m half augustus in ieder geval helemaal niets en lekker op vakantie, beetje trainen vanaf eind augustus, beetje bekeren in september en dan pas eind september starten voor het echte werk. :duim:

de waan

Well-known member
Als je vanaf half augustus weer traint kun je toch prima begin september weer competitie spelen.

Bonehead

Well-known member
Die nieuwe p/d regels zag ik gisteren ook langs komen vanaf de eerste klasse naar beneden. Weet iemand waarom?

Volgens Tubantia was er na de competitie te weinig ruimte voor de nacompetitie. Dus ik vermoed dat er straks een poule van 4 komt voor 1 plaats in desbetreffende klasse of zoiets

de waan

Well-known member
Is ook logisch, want de reguliere competitie loop door tot eind mei.

Dat vind ik dan weer wel een grote verbetering.

Forza AZ

Well-known member
Als je vanaf half augustus weer traint kun je toch prima begin september weer competitie spelen.
Maar dan zou je de poulewedstrijden in de beker midweeks moeten spelen. Dat lijkt me niet handig in september qua aanvangstijdstip voor clubs zonder lichtinstallatie.

Bovenaan