Amateurvoetbal algemeen

Arjen

Member
Gisteren is er weer eens een grensrechter in elkaar getrapt. Reactie van de club: hij was z?lf provocerend bezig

de waan

Well-known member
Ik vermoed een tweezijdige bias. De Opta-corresponden zitten bij sommige clubs vaak wel extreem laag.

Unregistere

Well-known member
Daar zit inderdaad wel een heel groot verschil tussen. Het aantal op VoZ lijkt me wel wat aan de hoge kant, als ik bedenk hoeveel publiek Barendrecht normaal gesproken meeneemt naar uitduels (althans, zoals ik ze nog inschat op basis van het verleden), maar die 600 lijkt me dan wel weer erg laag.

Unregistere

Well-known member
De Rotterdamse zaterdagderdeklasser Zwarte Pijl heeft een bijzondere sponsor gestrikt voor het eerste elftal. Selectiespeler Eder Almeida Vieira is namelijk rugsponsor geworden. Dan weet een beetje muziekkenner uiteraard dat het hier rapper Bollebof betreft. ;)

3502d02.jpg

SanMark.

Well-known member
Inderdaad die club bestaat al 70 jaar en heeft altijd op zondag gevoetbald. Laat die club toch lekker.

erka

Well-known member
Staphorst doet zijn naam als achterlijk hol weer eens alle eer aan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/278680/sgp-staphorst-geen-voetbalwedstrijden-op-zondag

Maar 'wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' vergeet de SGP altijd in dit soort gevallen. Daarom heb ik een ongelofelijke hekel aan die partij. Wat je zelf op zondag wel niet doet, mogen SGP-ers wat mij betreft helemaal zelf weten. Maar een beetje respect voor andersdenkenden is er bij hun totaal niet. Heel anders dan bij de CU.

SanMark.

Well-known member
Staphorst doet zijn naam als achterlijk hol weer eens alle eer aan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/278680/sgp-staphorst-geen-voetbalwedstrijden-op-zondag

Heeft de SGP een absolute meerderheid in de gemeenteraad?

EDIT: Nee, dus. Een stukje zinloos blaffen van de SGP dus: https://www.cda.nl/overijssel/staphorst/actueel/nieuws/ijhorst-hoeft-zich-zorgen-te-maken/

En jij gooit heel Staphorst ook even op 1 hoop.

Link wat je geeft staat een prima tekst in. Enige achterlijke is dat de SGP 'eist' dat ze op zaterdag gaan voetballen en als ze dat zouden doen , dan nog zou de SGP tegen de begroting stemmen.

Joost

Well-known member
En jij gooit heel Staphorst ook even op 1 hoop.

Link wat je geeft staat een prima tekst in. Enige achterlijke is dat de SGP 'eist' dat ze op zaterdag gaan voetballen en als ze dat zouden doen , dan nog zou de SGP tegen de begroting stemmen.

Ik ben toch heel benieuwd naar de achterliggende gedachte van de zinsnede; 'Deze club speelt al sinds jaar en dag op zondag en dat past bij de cultuur in IJhorst.'

erka

Well-known member
Ik ben toch heel benieuwd naar de achterliggende gedachte van de zinsnede; 'Deze club speelt al sinds jaar en dag op zondag en dat past bij de cultuur in IJhorst.'

Antwoord is simpel, IJhorst is veel minder kerkelijk dan de rest van de gemeente Staphorst. Je kunt het al wel aan de geografie zien. Staphorst is een verveningsdorp (net als Rouveen). IJhorst is eigenlijk meer een Drents dorp, dat toevallig in Overijssel ligt.

Friesland

Well-known member
Maar 'wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' vergeet de SGP altijd in dit soort gevallen. Daarom heb ik een ongelofelijke hekel aan die partij. Wat je zelf op zondag wel niet doet, mogen SGP-ers wat mij betreft helemaal zelf weten. Maar een beetje respect voor andersdenkenden is er bij hun totaal niet. Heel anders dan bij de CU.

In dat opzicht zitten er nog wel een paar partijen tussen de SGP en de CU in. De PVV, het CDA en Denk hebben, naar mijn oordeel, minder respect voor andersdenkenden dan de CU, maar meer dan de SGP. Maar laten we niet verzanden in een politieke discussie, daarvoor hebben we andere topics op het forum.

Bovenaan