Amateurvoetbal algemeen

ALenstra

Well-known member
Ik lees over een wedstrijd in de 5e klasse die in 40-0 geeindigd is. Een inhaalduel tussen PJC en Borgercompanie. De gasten verloren zwaar omdat ze met 9 man speelden en er geen schoppartij van wilden maken. Namens PJC scoorde Harold Hut 17 maal.
 

noordooster

Well-known member
http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/9681/Toe_nou_KNVB__geef_Danny_Buijs_z_n_centen_terug

Zou de KNVB Buijs van te voren hebben laten weten dat hij vanwege dat voorval totaal geen kans maakte ?
In dat geval was inschrijven dom.

Wanneer bij de KNVB vantevoren duidelijk was dat Buijs' kans nul was, was het chique geweest hem het inschrijven te ontraden.
Had hij zich dat inschrijfgeld kunnen besparen.

Buijs wordt dubbel gestraft en ik ben het met VoZ eens dat de KNVB hem het inschrijfgeld terug zou moeten betalen. ( Tenzij het inschrijven hem door de bond is ontraden )
 

Unregistere

Well-known member
Nog een zondagclub uit de regio Rijnmond die de eerste stap naar de zaterdag zet, namelijk Nieuwerkerk. Vorig jaar nog actief in de hoofdklasse.

Dit schrijven ze op hun website:

Ook onze vereniging krijgt steeds meer te maken met het vertrek van spelers met als reden het niet meer willen spelen op de zondag. Om deze spelers voor onze vereniging te behouden heeft het bestuur besloten om de mogelijkheden om te spelen op zaterdag voor senioren het aankomende seizoen te verruimen. Het komend seizoen 2017-2018 starten we daarom met zaterdag 1.

Dit team wordt een opleidingsteam voor getalenteerde spelers en start in de vierde klasse van de KNVB. Prestatiegericht dus. Daarnaast breiden we de recreatieteams op zaterdag uit met een heren en een dames team.

De tendens in het spelen op zaterdag bij de senioren in West 2 van de KNVB is al een paar jaar gaande en neemt steeds meer toe. VV Nieuwerkerk wil zijn jeugd graag behouden en zal het komend seizoen hierin op deze wijze voorzien en faciliteren.

Als gevolg van deze tendens kunnen we het tweede senioren selectieteam op zondag niet meer voorzien van voldoende spelers op het niveau van reserve hoofdklasse c.q. reserve eerste klasse van de KNVB. Het tweede selectieteam van de zondag wordt komend seizoen daarom geen selectieteam meer en wordt ingedeeld in een lagere klasse.

De selectie van het nieuwe zaterdag 1 wordt voornamelijk ingevuld door spelers uit het huidige tweede zondag team en getalenteerde JO 19 spelers die overkomen uit de junioren.

Het doel van de vereniging is dat getalenteerde spelers in zaterdag 1 ervaring op doen in het seniorenvoetbal om zodoende de overstap naar de hoofdmacht op zondag te verkleinen. Het eerste zondag team speelt momenteel haar wedstrijden in de eerste klasse zondag van de KNVB.

Door dit besluit gaan we van vier naar zes senioren teams op de zaterdag.

Meer senioren teams kunnen we komend seizoen niet inschrijven gelet op de uitbreiding van de jeugdteams.

Hierdoor zullen een aantal wedstrijden op een later tijdstip plaatsvinden dan gebruikelijk en zal de kantine op zaterdag langer open blijven.

Het bestuur

Zou me niets verbazen als ze, wanneer zaterdag 1 eenmaal hoog genoeg speelt, de stekker uit de zondag trekken. Een beetje het traject dat ik bij IFC mogelijk ook zie gebeuren in de toekomst.
 

Sensini

Active member
Ik probeer een overzicht te maken van standaardelftallen die aan het eind van dit seizoen stoppen. Tot nu toe heb ik de volgende, aanvullingen zijn welkom.

Overstap van zondag naar zaterdag:
- Nieuwerkerk (West II, 1e klasse)
- Hermes-DVS (West II, 3e klasse)
- Rhelico (Zuid I, 4e klasse)
- Dieze West (Oost, Hoofdklasse)
- Velocitas 1897 (Noord, 2e klasse)

Fusies:
- 4 mei wordt beslist over de nieuwe naam voor de fusieclub van Helenaveen en Griendtsveen, die sinds dit seizoen al met ??n samengesteld standaardelftal uitkomen in de competitie.
- De fusie van Ravenstein en SDDL tot Vesta is vanwege de complexiteit een jaar opgeschoven naar zomer 2018.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dus Dieze West is jarenlang bezig met een opmars en dan zitten ze hoog, gaan ze 'verhuizen'?
 

bqandy

Well-known member
Ik probeer een overzicht te maken van standaardelftallen die aan het eind van dit seizoen stoppen. Tot nu toe heb ik de volgende, aanvullingen zijn welkom.

Overstap van zondag naar zaterdag:
- Nieuwerkerk (West II, 1e klasse)
- Hermes-DVS (West II, 3e klasse)
- Rhelico (Zuid I, 4e klasse)
- Dieze West (Oost, Hoofdklasse)
- Velocitas 1897 (Noord, 2e klasse)

Fusies:
- 4 mei wordt beslist over de nieuwe naam voor de fusieclub van Helenaveen en Griendtsveen, die sinds dit seizoen al met ??n samengesteld standaardelftal uitkomen in de competitie.
- De fusie van Ravenstein en SDDL tot Vesta is vanwege de complexiteit een jaar opgeschoven naar zomer 2018.

FC Wolvega 1F.
 

de waan

Well-known member
OVV, Woerden, PH en AJC'96 gaan van zondag naar zaterdag.

In Tilburg gaat in ??n klap een hele berg historie verloren: NOAD, LONGA en RKTVV gaan fuseren. Verder zijn er gevorderde fusieplannen in Enschede (Enschedese Boys en Victoria'28) en Rijssen (RV, RKSV en SC Rijssen).

Ze moeten trouwens wel iets gaan verzinnen in West II, want daar is op zondag met goed fatsoen geen piramide meer overeind te houden. Misschien een mooi proeftuintje om de hele scheiding los te laten.

Overstap van zondag naar zaterdag:
- Nieuwerkerk (West II, 1e klasse)

Nieuwerkerk stopt overigens (nog) niet op zondag. Zie het bericht van Unregistere.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Een beetje het traject dat ik bij IFC mogelijk ook zie gebeuren in de toekomst.

Ik snap dat het voor IFC leuker is om meer tegenstanders uit de buurt te hebben, maar nu zijn ze juist onderscheidend ten opzichte van ASWH. Wat schieten ze er mee op om met jullie te gaan "concurreren".
 

Unregistere

Well-known member
Ik probeer een overzicht te maken van standaardelftallen die aan het eind van dit seizoen stoppen. Tot nu toe heb ik de volgende, aanvullingen zijn welkom.

Overstap van zondag naar zaterdag:
- Nieuwerkerk (West II, 1e klasse)
- Hermes-DVS (West II, 3e klasse)
- Rhelico (Zuid I, 4e klasse)
- Dieze West (Oost, Hoofdklasse)
- Velocitas 1897 (Noord, 2e klasse)

Fusies:
- 4 mei wordt beslist over de nieuwe naam voor de fusieclub van Helenaveen en Griendtsveen, die sinds dit seizoen al met ??n samengesteld standaardelftal uitkomen in de competitie.
- De fusie van Ravenstein en SDDL tot Vesta is vanwege de complexiteit een jaar opgeschoven naar zomer 2018.

Nieuwerkerk stopt nog niet, maar gaat door met een extra zaterdagteam.

Verder weet ik:

OVV (West II, 1e klasse)
DRL (West II, 1e klasse)
Maasstad Tediro en DHZ (West II, 3e klasse) fuseren met Lombardijen (West II, zaterdag 3e klasse) tot FC IJsselmonde
CKC (West II, 3e klasse)

Ik snap dat het voor IFC leuker is om meer tegenstanders uit de buurt te hebben, maar nu zijn ze juist onderscheidend ten opzichte van ASWH. Wat schieten ze er mee op om met jullie te gaan "concurreren".

Ja, dat is ook zo. Maar financieel reiken de bomen ook niet meer tot in de hemel en ze zien ook dat de belangstelling flink afneemt. In de regio Rijnmond zijn ze de hoogst spelende zondagclub, maar toch levert dat vrij weinig publiek op. Daarom werd er laatst al voorzichtig geopperd dat ze de stap wellicht willen zetten op het moment dat zaterdag 1 hoog genoeg speelt. Al kwam dat niet van de voorzitter, dus het is allemaal nog volledig officieus. Maar het zou mij niet echt verbazen. Ik denk dat ze het verlies van het onderscheid voor lief nemen. Het aantal leden dat op zondag speelt is al vrij laag. Maar daar zal vast nog wel een paar jaar overheen gaan, want als ze het doen, vermoed ik dat ze het pas interessant vinden vanaf de eerste klasse.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Ik probeer een overzicht te maken van standaardelftallen die aan het eind van dit seizoen stoppen. Tot nu toe heb ik de volgende, aanvullingen zijn welkom.

Overstap van zondag naar zaterdag:
- Nieuwerkerk (West II, 1e klasse)
- Hermes-DVS (West II, 3e klasse)
- Rhelico (Zuid I, 4e klasse)
- Dieze West (Oost, Hoofdklasse)
- Velocitas 1897 (Noord, 2e klasse)

Wolvega Noord 1e klasse
Bakhuizen Noord 5e klasse
Woerden west 2 1e klasse
OVV Oostvoorne west 2 1e klasse
Patrijzen zuid 1 4e klasse
Zwartemeer noord 2e klasse ( na fusie met vv Klazienaveen )
vv Winsum noord 4e klasse
floreant west 2 4e klasse ( is gedurende dit seizoen gestopt )
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Wolvega Noord 1e klasse
Bakhuizen Noord 5e klasse
Woerden west 2 1e klasse
OVV Oostvoorne west 2 1e klasse
Patrijzen zuid 1 4e klasse
Zwartemeer noord 2e klasse ( na fusie met vv Klazienaveen )
vv Winsum noord 4e klasse
floreant west 2 4e klasse ( is gedurende dit seizoen gestopt )

Toevoegen Luctor '88 zuid I 4e klasse ( na een fusie met sv Heinkenszand gaat het prestatievoetbal geheel van zondag naar zaterdag )
Rhelico Zuid I 4e klasse
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/9681/Toe_nou_KNVB__geef_Danny_Buijs_z_n_centen_terug

Zou de KNVB Buijs van te voren hebben laten weten dat hij vanwege dat voorval totaal geen kans maakte ?
In dat geval was inschrijven dom.

Wanneer bij de KNVB vantevoren duidelijk was dat Buijs' kans nul was, was het chique geweest hem het inschrijven te ontraden.
Had hij zich dat inschrijfgeld kunnen besparen.

Buijs wordt dubbel gestraft en ik ben het met VoZ eens dat de KNVB hem het inschrijfgeld terug zou moeten betalen. ( Tenzij het inschrijven hem door de bond is ontraden )

Wat een kinderachtig gedrag van de KNVB en het willen laten zien dat ze je als trainer kunnen maken en breken als je niet alles volgens de regels doet.

Ik vermoed dat Buijs om die 250 euro niet wakker ligt maar een misselijke streek is het wel.
 

noordooster

Well-known member
Ja, dat is ook zo. Maar financieel reiken de bomen ook niet meer tot in de hemel en ze zien ook dat de belangstelling flink afneemt. In de regio Rijnmond zijn ze de hoogst spelende zondagclub, maar toch levert dat vrij weinig publiek op. Daarom werd er laatst al voorzichtig geopperd dat ze de stap wellicht willen zetten op het moment dat zaterdag 1 hoog genoeg speelt. Al kwam dat niet van de voorzitter, dus het is allemaal nog volledig officieus. Maar het zou mij niet echt verbazen. Ik denk dat ze het verlies van het onderscheid voor lief nemen. Het aantal leden dat op zondag speelt is al vrij laag. Maar daar zal vast nog wel een paar jaar overheen gaan, want als ze het doen, vermoed ik dat ze het pas interessant vinden vanaf de eerste klasse.

Ik weet dat puur het feit dat je op zaterdag onderaan moet beginnen ( tenzij je al een wat beter draaiende zaterdagafdeling hebt ) nogal wat zondagverenigingen ervan weerhoudt de overstap naar het zaterdagvoetbal te maken.
Wat mij betreft passen ze die regel aan.
Bijvoorbeeld dat je bij een overstap naar de zaterdag 1 niveau lager mag gaan spelen. ( In het geval Dieze West, en zo zijn er meer, zijn ze wellicht wel blij dat ze op het laagste niveau mogen beginnen )
Dat voorkomt misschien ook eerder dat ze er in het laatste zondag-jaar met de pet naar gooien.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Dus Dieze West is jarenlang bezig met een opmars en dan zitten ze hoog, gaan ze 'verhuizen'?

Het is een zeer kleine club die dankzij 1 of 2 geldschieters zo hoog is gekomen. Nu stoppen die geldschieters ermee en zijn alle spelers gevlogen.

En de leden die er nu zitten willen waarschijnlijk liever op zaterdag voetballen. Plus degraderen naar de 1ste klasse is ook geen optie omdat ze daar ook geen spelers voor hebben.
 
Bovenaan