Amateurvoetbal algemeen

Abubakari

Well-known member
En dan kom je met juli aan hahahaha
Ja, want ook een oefenwedstrijd is (amateur)voetbal.
Voetbal waarvan jij zei dat dat niet meer gespeeld zou worden in 2020. 3,5 maand werd er gevoetbald, dus je had geen gelijk.

Wat is dat toch met amateurvoetbal posters met het woord Oost in hun naam op dit forum?
 
Ja, want ook een oefenwedstrijd is (amateur)voetbal.
Voetbal waarvan jij zei dat dat niet meer gespeeld zou worden in 2020. 3,5 maand werd er gevoetbald, dus je had geen gelijk.

Wat is dat toch met amateurvoetbal posters met het woord Oost in hun naam op dit forum?

Hier in het oosten bijna geen oefenpotjes gespeeld in juli. Als je juli als amateurvoetbal maand rekent ben je wel heel ver heen.
 

Bonehead

Well-known member
Wij hebben er 6 gespeeld, daarnaast nog 1 afgelast vanwege een slecht veld. Dan hebben we nog geen eens oefenwedstrijden gespeeld.

Dat is incluis bekerwedstrijden? Ja, dan hebben wij er ook 7 gespeeld. Verder snap ik de "discussie" hier niet zo goed. Natuurlijk had de KNVB met kennis van mei/juni het bekertoernooi moeten skippen en zo vroeg mogelijk moeten beginnen. Dat de competitie weer stil gelegd zou moeten worden was toen ook al reëel.
 
Inmiddels ook gelekt dat de huidige maatregelen niet direct volledig opgeheven zullen worden medio december. Dit zullen ze vanaf dan stapsgewijs doen. Liggen ook meer prioriteiten bij de horeca etc. dan het weer starten met amateurvoetbal trainingen halverwege december. Lijkt me dus dat er dit jaar ook niet meer getraind gaat worden met de gehele spelersgroep bij 1e elftallen.
 

ALenstra

Well-known member
In de nieuwste VI uitgebreid aandacht voor amateurvoetbal. Met daarin ook een interview met Dirk Jan van der Zee die de noodklok luidt over het amateurvoetbal: "De clubs moeten gisteren weer open!"
 

Bonehead

Well-known member
Dat is niet zo raar. De vaste lasten (huur sportvelden, vaste lasten kantine, contracten trainers en eventueel spelers) lopen gewoon door terwijl de inkomsten minimaal zijn (sponsoren). En ook de kant van de kleine beetje inkomsten hebben het zwaar. Ik denk dat er heel wat clubs op instorten staan.
 

de Kok

Member
Ik neem aan dat bv. contractspelers binnen de amateursectie niet onder allerlei compensatie regelingen vallen? Dan zal er voor de vele semi profclubs in die sectie eker een probleem opdoemen.
Aan de andere kant was het zo dat ze volgens de KNVB werden verplicht een aantal spelers in het kader van de licentie in dienst te hebben.
Hoe zit dit dan allemaal vraag ik me af.
 
Bovenaan