Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Dit is de officiële tekst;
Sport
Het plan van het kabinet is dat topsporters vanaf 17 december weer in de topsportcompetities kunnen trainen en wedstrijden mogen spelen.

  • Het gaat om een selecte groep van ongeveer 1000 voetballers en ongeveer 5000 topsporters uit overige sporten.
  • Het betreft, zowel voor mannen als voor vrouwen, de volgende sporten: hockey, basketbal, waterpolo, volleybal, handbal, korfbal, beachvolleybal, honkbal, softbal, rugby, ijshockey, rolstoelbasketbal, zaalvoetbal, cricket, badminton en tafeltennis.

Het lijkt me toch om een nieuwe groep voetballers te gaan.
 

Deathprod

Active member
Voetbal247 weet nog te melden, dat optie 4 het back-up plan is.
Dat zal dan gebeuren als optie 3 niet mogelijk blijkt. ( als er pas na het eerste weekend in maart gestart kan worden )
Optie 4 betekent uitspelen van de eerste seizoenshelft met behoud van resultaten.

Als de KNVB verstandig is, gaan ze gewoon voor optie 4. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze voor maart weer kunnen voetballen.
Je hebt nu weer een complete voorbereiding nodig.
 

de Kok

Member
KNVB legt betalingen amateurs aan banden
ZEIST Amateurvoetballers mogen vanaf het seizoen 2022-2023 alleen nog een daadwerkelijke onkostenvergoeding ontvangen of een vrijwilligersvergoeding volgens de geldende regeling. Dat voorstel heeft de bondsvergadering van de KNVB goedgekeurd. De nieuwe regelgeving verbiedt verenigingen om spelers voor deelname aan wedstrijden en trainingen te betalen via derden, zoals sponsors of aan een vereniging gelieerde stichting.

Dat wordt nog eens leuk....... Alles zichtbaar in de boeken
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat wordt nog eens leuk....... Alles zichtbaar in de boeken
Dat is toch nu al zo. Je werkt met onkostenvergoedingen of contractjes. De rijke suikeroom of sponsor die zelf spelers betaald met 'zwart' geld staat nu ook niet in de boeken en straks dus ook niet. Die aparte stichtingen is nog wel even een aandachtspuntje voor een handvol clubs.
 

Deathprod

Active member
De straffen zijn alleen nog wat soft. Boetes en strafpunten schrikt niet genoeg af. Bij sprake van zwart geld zou je de spelers/bestuurders 10 jaar moeten schorsen en de club terugzetten naar de 4e/5e klasse. Dan ben je van het probleem af.
 
Dat is toch nu al zo. Je werkt met onkostenvergoedingen of contractjes. De rijke suikeroom of sponsor die zelf spelers betaald met 'zwart' geld staat nu ook niet in de boeken en straks dus ook niet. Die aparte stichtingen is nog wel even een aandachtspuntje voor een handvol clubs.

Ben benieuwd naar clubs als HSC, Excelsior, SVZW, Deto en Quick'20. Daar waar spelers geen contract hebben bij die clubs maar wel betaald krijgen.
 

de waan

Well-known member
De rijke suikeroom of sponsor die zelf spelers betaald met 'zwart' geld staat nu ook niet in de boeken en straks dus ook niet.

Tot nu toe konden clubs en spelers daarvoor niet gestraft worden toch?

Ik vind het een prima besluit in ieder geval. En nee, daarmee is niet in één klap het grijze en zwarte circuit verdwenen, maar het is een goede aanzet.
 

Baggio

Active member
Ben benieuwd naar clubs als HSC, Excelsior, SVZW, Deto en Quick'20. Daar waar spelers geen contract hebben bij die clubs maar wel betaald krijgen.
Volgens mij noem je nu net de clubs die het wettelijk allemaal wel netjes geregeld hebben. Ik zat in Oost meer te denken aan clubs als Eilermark, Rigtersbleek, Suryoye, Barbaros en AJC om er maar een paar te noemen.
 

de Kok

Member
Dat is toch nu al zo. Je werkt met onkostenvergoedingen of contractjes. De rijke suikeroom of sponsor die zelf spelers betaald met 'zwart' geld staat nu ook niet in de boeken en straks dus ook niet. Die aparte stichtingen is nog wel even een aandachtspuntje voor een handvol clubs.
Die suikerooms zijn in 99% van de clubs ook wel bekend. Bovendien heeft ook de fiscus de nodige technieken ze te ontmaskeren.
 
Bovenaan