Dan moet je imo juist hopen dat Gakpo weggaat, dat zal voor ons een flinke jas zijn die we uit doen en dan komt Feyenoord dichter bij in de komende competitie. Op de lange termijn gaat Feyenoord het (zolang er geen nieuw stadion is) niet winnen van PSV, daar maakt die 80 miljoen niet zoveel voor uit (ik kan me overigens niet voorstellen dat United 80 miljoen voor Gakpo gaat bieden, en dat wij dat kunnen krijgen).
Gakpo gaat toch wel, dan liever alleen de PL bonus en niet ook nog eens de Man Utd bonus.
Verder kan Feyenoord denk ik best PSV bijbenen als de scouting goed op orde is en we Europees blijven presteren. Transferresultaten en Europees valt er veel meer te verdienen dan met een stadion. Feyenoord zou financieel gigantische risico’s moeten nemen voor 5 miljoen meer spelersbudget per jaar. Ik geloof dat ze daarbij 1 miljoen mensen per jaar voor een stadiontour verwachtte. Alles valt en staat bij wie van de twee zich de komende jaren vaker voor de CL gaat plaatsen en Europees presteren en de transfer resultaten die daaruit rollen. PSV loopt voor, maar dat kan wel degelijk kantelen.
Jammer dat het een soap begint te worden die waarschijnlijk gaat leiden tot zijn vertrek.
Dat punt had ik eerder wel eens aangehaald als argument om hem te verkopen. Hier kon je op wachten.