Ajax Transfertopic

PES5

Administrator
Forumleiding
Via mijn Italiaanse bron begrepen dat deze jongen eerst als 'the next big thing' werd gezien, maar later toch meer onder die druk leek te bezwijken. Eerste Italiaan bij Ajax, dat wel.
 

Batigoal

Well-known member
Spits Jay Enem (19) gaat transfervrij naar Venezia. Was geen groot talent, alleen fysiek wel oké. Wat ik alleen niet begrijp is dat hij in het eerste gedeelte van de voorbereiding best veel speeltijd kreeg in het eerste, terwijl Ajax helemaal niet van plan was om hem te gebruiken dit seizoen, ook niet voor Jong Ajax. Laat op zijn positie dan andere jongens spelen als hij toch geen kans krijgt in het nieuwe seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
Op een gegeven moment kom je bij de categorie selectievulling uit omdat je gewoon een x-aantal spelers nodig hebt. Veel andere opties waren wellicht niet beschikbaar i.v.m. blessures of te ver verwijderd van het gewenste niveau omdat ze nog wel erg jong waren. Ik snap dat ze een Emre Unuvar dan niet laten meedoen en dat ze voor iemand als Jay Enem gaan ook al was die al afgeschreven.

Wat ik vreemder vind is dat men Kik Pierie gewoon basisspeler bij Jong Ajax maken, zodat ie ritme kan op doen. Dan sta je gewoon je eigen jeugd in de weg om ervaring op te doen in het betaald voetbal.
 

Batigoal

Well-known member
Snap dat laatste wel. De volledige verdediging van Jong Ajax is vertrokken, dus wat er staat is extra jong. Pierie zal nu voorlopig in de basis spelen en dan ligt niet gelijk alle druk op Aertssen en Milovanovic die beiden net 18 jaar zijn. En dan verwacht ik eigenlijk dat Pierie er al in de loop van de eerste seizoenshelft wordt uitgespeeld door die 2. Of hij wordt eind augustus gewoon verhuurd aan de club die tegen die tijd onderaan in de Eredivisie staat en nerveus is.
 

Batigoal

Well-known member
Ahmetcan Kaplan moet de opvolger worden van Schuurs. Jong talent van 19 jaar dat vorig seizoen doorbrak en de laatste maanden basisspeler was bij de Turkse kampioen Trabzonspor. Klinkt veelbelovend, ben benieuwd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Las het, inderdaad. Lijkt me een knappe transfer. Hij is alleen stijf links, dus het verbaast me dat hij wordt gezien als opvolger van Schuurs.
 

Joost

Well-known member
Snap dat laatste wel. De volledige verdediging van Jong Ajax is vertrokken, dus wat er staat is extra jong. Pierie zal nu voorlopig in de basis spelen en dan ligt niet gelijk alle druk op Aertssen en Milovanovic die beiden net 18 jaar zijn. En dan verwacht ik eigenlijk dat Pierie er al in de loop van de eerste seizoenshelft wordt uitgespeeld door die 2. Of hij wordt eind augustus gewoon verhuurd aan de club die tegen die tijd onderaan in de Eredivisie staat en nerveus is.
Pierie is 22, die heeft niets te zoeken in een beloftenteam.
 

JMD

Well-known member
Man United zou een megabod voorbereiden op Antony... Bronnen melden ongeveer 80 miljoen euro, maar Ajax wil meer dan 100 miljoen (wat ik me kan voorstellen op dit moment in het seizoen).

De tweede keus zou overigens Gakpo zijn volgens die bronnen... Mocht het zover komen, laten we in dat geval dan maar 80 miljoen vragen... :p


Overigens vraag ik me af wat je als Antony of Gakpo zijnde nu bij United te zoeken hebt... Beide spelers zijn potentiële WK-kandidaten, dat ga je imo niet op het spel zetten met de keuze voor een club die nu in zwaar weer zit.
 

zwammy

Well-known member
Nou, Gakpo is het toch echt aan het verspillen de laatste tijd. Die moet echt nog een jaar bij PSV blijven en dan lekker naar een subtop club gaan.
 

JMD

Well-known member
Nou, Gakpo is het toch echt aan het verspillen de laatste tijd. Die moet echt nog een jaar bij PSV blijven en dan lekker naar een subtop club gaan.
Die is de laatste weken helemaal uit vorm ja...

Maar goed, dat is dus offtopic, dat kunnen we in het PSV-topic bespreken. Gakpo kwam hier ter spraken omdat het de B-keus lijkt te zijn als Antony niet komt.
 

Batigoal

Well-known member
Voor het geld dat Man Utd wil spenderen aan Antony heb je een bewezen Premier League-topper als Maddison, maar goed van mij mogen ze lekker veel bieden. Alhoewel het wel heel jammer is om de speler Antony te zien vertrekken zijn zulke bedragen absurd.
 

Pascallovic

Well-known member
Slaat sowieso nergens op om als eerste keuze een rechtsbuiten als Antony te hebben en dan als tweede keuze een linksbuiten als Gakpo. Waar ben je naar op zoek als club, een links- of een rechtsbuiten? Want zou beiden niet op een andere positie zetten.

Los van dat ik voor de bedragen die Ten Hag wil uitgeven of zelfs heeft uitgegeven hele andere keuzes had gemaakt.
 

JMD

Well-known member
Slaat sowieso nergens op om als eerste keuze een rechtsbuiten als Antony te hebben en dan als tweede keuze een linksbuiten als Gakpo. Waar ben je naar op zoek als club, een links- of een rechtsbuiten? Want zou beiden niet op een andere positie zetten.

Los van dat ik voor de bedragen die Ten Hag wil uitgeven of zelfs heeft uitgegeven hele andere keuzes had gemaakt.
Ik heb vooral het idee dat United desperate is... Bewezen grote spelers lijken niet naar United te willen komen (en geef ze eens ongelijk), dus probeert hij maar iedereen te polsen lijkt het, zonder dat er logica in zit. Behalve dan dat hij lijkt te denken: oke, wie zijn de topspelers van de eredivisie...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als ik David Ornstein moet geloven, heeft Man Utd dat bod van 80 miljoen gister al uitgebracht... En Ajax heeft het afgewezen. Compleet gestoord, allebei. Man Utd dat ze zo'n belachelijk bedrag bieden voor die overschatte Braziliaan. Ajax dat ze het bod hebben afgewezen. Ik had hem voor 50 al achterop de fiets naar Manchester gebracht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ze 130 miljoen voor Felix hadden liggen, dan komen ze nog wel met 90-100 miljoen terug. Maar inderdaad krankzinnig voor de speler die Antony is.
 
Bovenaan