Ajax Transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk dat Ajax Brobbey of Mazraoui-taferelen wilde voorkomen, want Salah-Eddine heeft wel degelijk veel talent. Ze hadden hem ook zomaar veel speeltijd kunnen geven (of basisplaats), maar men wilde blijkbaar heel graag Wijndal hebben. Ben ik zelf overigens ook dik tevreden over.

Lucca zijn statistieken 'in het echt' zijn nog niet echt denderend en hij heeft nog niet op het hoogste niveau gevoetbald, dus zijn enorme FM-potentieel heeft hij voorlopig nog niet gerechtvaardigd. Wel prettig dat Ajax heel erg op zoek is naar een ander type spits want die ga je nodig hebben. Maar het wordt wel heel erg druk voor de voorste plaatsen. We hebben straks een stuk of 7/8 spelers voor de voorste 3 posities. Dat is aanzienlijk.
Ja precies, daarom hoopte ik ook dat Salah-Eddine niet zou bijtekenen en een overstap naar Feyenoord wel zou zien zitten. Heeft ook wel gespeeld, maar dit is voor die jongen ook wel een aardige oplossing.

Ik vind het zelfs zonder Lucca (of een andere spits) al erg drukbezet bij jullie voorin. Ben ook wel benieuwd wie er uiteindelijk het kind van de rekening is. Bergwijn zet je er niet naast. Maar Tadic ook niet. En Antony ook niet. En Brobbey dan, na die hele soap? Of Berghuis, die een prima voorbereiding draait? Klaassen laten banken? Aardige klus voor Schreuder om dat allemaal te managen. En intussen hebben jullie nog steeds geen fatsoenlijke rechtsback, als ik het zo allemaal een beetje volg. Men is (nog) geen fan van Rensch. En zowel Regeer als Fitz-Jim is blijkbaar gewogen en te licht bevonden op die positie.
 

Batigoal

Well-known member
Tadic-Bergwijn-Antony is op dit moment de meest logische linie. Het is dat je met die belachelijke transfersom voor Brobbey zit, maar die zal op de bank plaats moeten nemen. Conceição ook tenzij Antony vertrekt (als Antony slim is, blijft hij nog tot minimaal de winter i.v.m. WK, maar ik ben daar niet zo zeker van). Berghuis komt waarschijnlijk op het middenveld terecht. En dan zie ik dat eerder gebeuren op de 8 dan op de 10, waar je Kudus hebt die een uitstekende voorbereiding heeft gedraaid. Maar het kan zomaar zijn dat juist Kudus verkocht wordt, want daar is ook veel interesse in. Zou ik jammer vinden, omdat we hem door blessures zelden in actie zagen. En van Ihattaren moet je ook maar afwachten of hij nog terugkomt.

Rechtsback moet er inderdaad bij. Rensch lijkt zich na zijn eerste goeie seizoen niet echt verder ontwikkeld te hebben, straalt ook bijzonder weinig uit. Daar moet echt een knop om, anders gaat hij de stap niet maken. Rensch is van origine ook een centrumverdediger, zal dus meer de backup van Timber en de nieuwe rechtsback worden denk ik. Regeer was bij Jong Ajax gelegenheidsrechtsback maar moet zich gewoon lekker concentreren op het middenveld waar echt wel kansen liggen. Fitz-Jim ben ik zelf niet kapot van. En van Klaiber is het wel duidelijk lijkt me. Die mag best blijven als sfeermaker, maar absoluut niet meer als speler van Ajax 1.
 

Batigoal

Well-known member
Wat nieuwe grinta erbij zou fijn zijn.

Ondertussen probeert Ajax ook overbodige spelers te lozen. Daramy gaat op huurbasis zonder optie tot koop naar FC Kopenhagen, Magallan lijkt op weg naar CSKA Moskou, voor Pierie (FC Volendam) en Klaiber (FC Utrecht) is er ook interesse. Over Hassane Bandé horen we niks, maar die staat ook nog steeds onder contract. En ik neem aan dat ze uit het rijtje Unuvar-Hansen-Rasmussen er ook nog 1 of 2 willen verhuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Beetje dubbel gevoel bij deze transfer. Aan de ene kant wel vet dat deze FM-held voor een transfer naar de Eredivisie kiest. Maar aan de andere kant ook wel zonde dat zo'n jongen er in deze fase van zijn carrière voor kiest om derde spits te worden.
 

Abubakari

Well-known member
Snap ook niet echt waarom deze gast moet komen, hij is lang, nou gefeliciteerd. Ik ken nog wel een paar spitsen die lang zijn en die niet in de tweede divisie in Italie spelen.
En dan nog, we hebben Brobbey, die waarschijnlijk niet in de basis zal staan, ook al als pinchhitter.
Had liever een lange verdediger uit Italie gehad. Of een keeper.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb er ook 0 vertrouwen in dat die lange Italiaan iets gaat toevoegen. Die zal een paar keer in de 83e minuut als er al 4 aanvallers van positie gewisseld zijn mogen komen opdraven in de hoop dat ie per ongeluk nog een bal op zijn hoofd krijgt. Alsof iedereen die lang is zo maar een goede pinchhitter is. Als het niks wordt kun je het die jongen niet eens kwalijk nemen. Maar goed lekker nog een aanvallertje erbij jongens. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
 

Batigoal

Well-known member
We gaan het zien. Ik ben wel tevreden dat we een ander type spits er bij hebben zodat je ook eens door de lucht kunt spelen, nu nog hopen dat hij ook een bal kan vasthouden. Het is alleen zo dat je 27 vleugelspelers hebt waardoor de bank overvol zit inclusief je enige andere spits Brobbey. Maar het type spits is echt geen onlogische transfer.

De komst van rechtsback Sanchez lijkt me veel belangrijker en dat lijkt ook de goede kant op te gaan. Benieuwd of er óók nog een vervanger voor Schuurs komt.
 
Bovenaan