Ajax Transfertopic

Pascallovic

Well-known member
Als ik David Ornstein moet geloven, heeft Man Utd dat bod van 80 miljoen gister al uitgebracht... En Ajax heeft het afgewezen. Compleet gestoord, allebei. Man Utd dat ze zo'n belachelijk bedrag bieden voor die overschatte Braziliaan. Ajax dat ze het bod hebben afgewezen. Ik had hem voor 50 al achterop de fiets naar Manchester gebracht.
Er zitten natuurlijk meerdere kanten aan. Ajax hoeft gelet op de financiele situatie niet te verkopen en het lijkt dat hij ook niet gaat muiten gelet op zijn interview afgelopen zondag. Hij voegt wel wat extra's aan het spel van Ajax toe en in grote wedstrijden staat hij er vaak. Die vervang je zeker qua diepgang niet zo maar bij verkoop. Helemaal niet zo vlak voor de deadline. Je sportieve ambities zouden een flinke klap krijgen. Als United dit anderhalve maand geleden had geboden hadden ze hem gewoon gehad natuurlijk, wellicht zelfs voor een paar miljoen minder. Ajax gaat die 80 miljoen wellicht niet meer krijgen als bod, maar het is niet dat zijn waarde 0 gaat worden. In die overweging weigeren ze zo'n bod.

United is natuurlijk in blinde paniek omdat geen hond wil komen. Dan ga je te veel voor spelers betalen. Hebben ze bij Martinez gedaan, willen ze nu bij Antony en ik begrijp dat ze ook Casemiro die alweer 30 jaar is voor 70 miljoen gaan halen. Er zit geen enkel idee achter, maar ze moeten iets en dan ga je dit soort gekke dingen doen. Want nee, ik zou ook geen 80 miljoen voor Antony betalen. Aan de andere kant is een bod van 130 miljoen voor Joao Felix ook niet genoeg gebleken, waarom zou je als Ajax dan niet hoog in de boom gaan zitten?

Maasveld

Well-known member
Als ik David Ornstein moet geloven, heeft Man Utd dat bod van 80 miljoen gister al uitgebracht... En Ajax heeft het afgewezen. Compleet gestoord, allebei. Man Utd dat ze zo'n belachelijk bedrag bieden voor die overschatte Braziliaan. Ajax dat ze het bod hebben afgewezen. Ik had hem voor 50 al achterop de fiets naar Manchester gebracht.
Als ik jou was zou ik er een tweetje over plaatsen.

Max

Administrator
Forumleiding
Zou toch wel lekker zijn om een Eredivisie-speler te verkopen voor 100 miljoen.

Je moet er sowieso meer proberen uit te trekken, maar het is waanzinnig om niet op een deal aan te sturen. Zo waanzinnig goed is Antony niet. Zijn rendement is nog te laag en het is niet alsof er nog vier grote clubs staan te dringen. Men haalt aan dat hij via het WK nog veel meer waar gaat worden, maar er bestaat ook een reële kans dat zijn rol bij Brazilië helemaal niet zo groot gaat zijn. Ja hij had de laatste twee wedstrijden in de kwalificatie een basisplaats, maar toen was Brazilië al lang en breed geplaatst. Er zijn nog wel een paar aardige aanvallers bij Brazilië, die ook zomaar Antony uit de basis zouden kunnen houden.

Batigoal

Well-known member
Je moet er sowieso meer proberen uit te trekken, maar het is waanzinnig om niet op een deal aan te sturen. Zo waanzinnig goed is Antony niet. Zijn rendement is nog te laag en het is niet alsof er nog vier grote clubs staan te dringen. Men haalt aan dat hij via het WK nog veel meer waar gaat worden, maar er bestaat ook een reële kans dat zijn rol bij Brazilië helemaal niet zo groot gaat zijn. Ja hij had de laatste twee wedstrijden in de kwalificatie een basisplaats, maar toen was Brazilië al lang en breed geplaatst. Er zijn nog wel een paar aardige aanvallers bij Brazilië, die ook zomaar Antony uit de basis zouden kunnen houden.
De vraag is of die 30, 40 miljoen extra aan transferwaarde die je er nu uit kunt slepen opwegen tegen de Europese prestaties. Juist Antony's beste wedstrijden zijn in topwedstrijden of Europees geweest. Is het waard om hem dan te verkopen terwijl je er duidelijk zwakker op wordt en je het extra geld niet echt nodig hebt? Want als international van Brazilië kun je hem volgende zomer ook nog wel voor een aardig bedrag verkopen.

Max

Administrator
Forumleiding
De vraag is of die 30, 40 miljoen extra aan transferwaarde die je er nu uit kunt slepen opwegen tegen de Europese prestaties. Juist Antony's beste wedstrijden zijn in topwedstrijden of Europees geweest. Is het waard om hem dan te verkopen terwijl je er duidelijk zwakker op wordt en je het extra geld niet echt nodig hebt? Want als international van Brazilië kun je hem volgende zomer ook nog wel voor een aardig bedrag verkopen.

Zijn daadwerkelijke waarde ligt ergens rond de 45/50 miljoen. Als je er nu 90-100 van kan maken, dan weet ik niet of Antony dat verschil Europees gaat maken. Het lijkt mij wel een grote gok. Het verschil tussen de Man Utd waarde en de daadwerkelijke waarde is al een aardig deel van je jaarlijkse CL miljoenen. Vorig jaar was Antony ook niet genoeg om je in de knock-outfase verder te helpen.

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn daadwerkelijke waarde is toch wat er geboden wordt? Toch niet wat Feyenoorders hem waard vinden?

Uiteraard. Alleen is wat een wanhopig Man Utd vandaag biedt niet gelijk aan wat andere clubs in normale omstandigheden zouden bieden. Daar kun je rekening mee houden.

Net zoals de vraagprijzen van huizen op zichzelf vermoedelijk niet gaan zakken. Alleen waar je vorig jaar nog aan 15% overbieden niet genoeg had, zal je op dit moment wellicht weer rond de vraagprijs een huis kunnen kopen.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Zijn daadwerkelijke waarde ligt ergens rond de 45/50 miljoen.
En waar is dat precies op gebaseerd?

Zijn daadwerkelijke waarde is 80 miljoen. Hoef je niet eens te vragen waar dat op gebaseerd is. De kans dat je kampioen wordt en de ko fase CL haalt is met Antony groter, dus die gok dat je er volgend jaar minder dan 80 (maar nog steeds een goed bedrag)voor vangt kun je best nemen.

Komt nog bij dat de luxe dat je niet perse hoeft te verkopen ook wel fijn is. En als clubs 9 miljoen voor Schuurs betalen zullen we Antony tzt ook wel goed kunnen verkopen.

En het is natuurlijk wel leuk dat al die Feyenoord en PSV fans zich nog een jaar aan Antony moeten ergeren.😀

Max

Administrator
Forumleiding
De transferwaarde van een Raphina die zich al bewezen heeft in de Premier League versus Antony die in de eredivisie geen uiterlijk hoog rendement heeft.

Verder is mijn persoonlijke ergenis voor zover die er überhaupt zou zijn beperkt tot twee wedstrijden per jaar. Vaker zie ik Ajax niet, tenzij we Ajax nog loten in de Europa League of beker. Volgens mij levert Antony eerder iedereen plezier op. Slot kan best geïrriteerd zijn, maar die kon prima lachen om Antony en met hem genoeg supporters van andere clubs dan Ajax. Het toneelspelen is dusdanig over de top, dan je er alleen maar om kan lachen. Het is geen categorie Suarez ofzo. Ik geloof ook niet dat er een scheidsrechter in Nederland intrapt. Sterker nog, ik heb eerder het idee dat tegenstanders er bij daadwerkelijke overtredingen er goed mee weg komen. Maar goed, ik beoordeel puur op die twee potjes per jaar die ik voorbij zie komen en wat toevallige highlights van andere wedstrijden.

Gezien ik Antony persoonlijk niet zo heel goed vind, zie ik hem denk ik liever bij Ajax blijven en zeker als Ajax 80 miljoen kan vangen. Voor dat geld kan Ajax zomaar een speler halen met meer rendement en betere acteerkwaliteiten.

De enige reden waarom ik Antony liever wel zie vertrekken is de angst dat ze straks belachelijk veel geld voor Gakpo gaan neerleggen. In tegenstelling tot Ajax zie ik in PSV nog wel een bij te halen concurrent. Zeker als ze er per ongeluk uitvliegen tegen Rangers.

Abubakari

Well-known member
Gezien ik Antony persoonlijk niet zo heel goed vind.
Maar goed, ik beoordeel puur op die twee potjes per jaar die ik voorbij zie komen.
Tsja, dat is ook niet erg vaak he, beetje lastig om dan een goed oordeel te vellen lijkt mij. 😀

Ik had het qua ergernis niet over jou maar over al die mensen die nogal over hun theewater raken van Antony.

JMD

Well-known member
De enige reden waarom ik Antony liever wel zie vertrekken is de angst dat ze straks belachelijk veel geld voor Gakpo gaan neerleggen. In tegenstelling tot Ajax zie ik in PSV nog wel een bij te halen concurrent. Zeker als ze er per ongeluk uitvliegen tegen Rangers.
Dan moet je imo juist hopen dat Gakpo weggaat, dat zal voor ons een flinke jas zijn die we uit doen en dan komt Feyenoord dichter bij in de komende competitie. Op de lange termijn gaat Feyenoord het (zolang er geen nieuw stadion is) niet winnen van PSV, daar maakt die 80 miljoen niet zoveel voor uit (ik kan me overigens niet voorstellen dat United 80 miljoen voor Gakpo gaat bieden, en dat wij dat kunnen krijgen).

Abubakari

Well-known member
Antony is vandaag niet op de training verschenen, dus uiteindelijk zal die wel vertrekken, maar dan wellicht voor nog meer dan 80 miljoen.
Hij kan ontzettend goed voetballen maar is wel gewoon erg wisselvallig. In topwedstrijden staat ie er vaak, maar tegen RKC of Fortuna is de motivatie wat minder bij Antony.

Ik snap Antony niet dat ie niet op een mooiere club wil wachten en United niet dat ze tussen de 80 en 100 miljoen willen betalen voor een speler die nog te wisselvallig is voor dat bedrag. Maar goed, als ie daar elke week de motivatie heeft en ook tegen Fulham of Forest weet te pieken heb je er een goeie aan. En idiote bedragen betalen ze in Engeland sowieso wel.

Pascallovic

Well-known member
Ik kan Antony ook geen ongelijk geven. Uiteindelijk vind ik Ajax de mooiste club ter wereld, maar zo'n speler uit Brazilie ziet dat anders. Als ie dan naar Man Utd kan dat veel meer aanzien geniet en dat in een topcompetitie speelt en ook nog eens miljoenensalaris over hebt dan snap ik de wens voor een overstap. Zeker als de betreffende club ook nog eens met serieuze transfersommen op de proppen wilt komen. Hij zou maar zijn kruisband afscheuren, waarna hij zijn niveau nooit meer haalt. Dan heeft hij die kans in zo'n competitie gemist. Ook al ligt het niveau bij United nu natuurlijk veel lager dan bij Ajax.

Het is voor mij vergelijkbaar met Strand Larsen. Je weet dat spelers altijd naar een hogere aangeschreven competitie willen. Als er dan een club komt met een meer dan redelijk bod dan wil je dat je werkgever gaat praten.

Bovenaan