Ajax Transfertopic

zwammy

Well-known member
Tuurlijk, voor zuid Amerikanen zit Ajax nu eenmaal niet bij de droomclubs maar bij de springplanken. Pl is toch de crème de la crème, kende idd beter kijken of je er 80 voor kunt krijgen en een andere braskloot kopen die ten Hag volgend jaar kan kopen als trainer van een Burnley oid.
 

Maasveld

Well-known member
In principe heeft Ajax met Berghuis natuurlijk al een vervanger in huis. Ander type wel en onder de streep kwalitatief ook wel iets minder, maar of dat heel veel invloed gaat hebben op de uiteindelijke prestaties van Ajax vraag ik me wel af. Ze hoeven in ieder geval niet halsoverkop op zoek te gaan naar een vervanger Tenzij Ajax denkt volgend seizoen 100+ te kunnen vangen voor Antony zou ik 'm nu lekker voor 90 laten gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan moet je imo juist hopen dat Gakpo weggaat, dat zal voor ons een flinke jas zijn die we uit doen en dan komt Feyenoord dichter bij in de komende competitie. Op de lange termijn gaat Feyenoord het (zolang er geen nieuw stadion is) niet winnen van PSV, daar maakt die 80 miljoen niet zoveel voor uit (ik kan me overigens niet voorstellen dat United 80 miljoen voor Gakpo gaat bieden, en dat wij dat kunnen krijgen).

Gakpo gaat toch wel, dan liever alleen de PL bonus en niet ook nog eens de Man Utd bonus.

Verder kan Feyenoord denk ik best PSV bijbenen als de scouting goed op orde is en we Europees blijven presteren. Transferresultaten en Europees valt er veel meer te verdienen dan met een stadion. Feyenoord zou financieel gigantische risico’s moeten nemen voor 5 miljoen meer spelersbudget per jaar. Ik geloof dat ze daarbij 1 miljoen mensen per jaar voor een stadiontour verwachtte. Alles valt en staat bij wie van de twee zich de komende jaren vaker voor de CL gaat plaatsen en Europees presteren en de transfer resultaten die daaruit rollen. PSV loopt voor, maar dat kan wel degelijk kantelen.

Jammer dat het een soap begint te worden die waarschijnlijk gaat leiden tot zijn vertrek.

Dat punt had ik eerder wel eens aangehaald als argument om hem te verkopen. Hier kon je op wachten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In principe heeft Ajax met Berghuis natuurlijk al een vervanger in huis. Ander type wel en onder de streep kwalitatief ook wel iets minder, maar of dat heel veel invloed gaat hebben op de uiteindelijke prestaties van Ajax vraag ik me wel af. Ze hoeven in ieder geval niet halsoverkop op zoek te gaan naar een vervanger Tenzij Ajax denkt volgend seizoen 100+ te kunnen vangen voor Antony zou ik 'm nu lekker voor 90 laten gaan.

Precies. Berghius heeft mogelijk zelfs een hoger rendement. Wie weet kun je je hierdoor op andere plekken wel weer sterker maken of alvast de volgende Antony klaarstomen.
 

Abubakari

Well-known member
In principe heeft Ajax met Berghuis natuurlijk al een vervanger in huis. Ander type wel en onder de streep kwalitatief ook wel iets minder, maar of dat heel veel invloed gaat hebben op de uiteindelijke prestaties van Ajax vraag ik me wel af. Ze hoeven in ieder geval niet halsoverkop op zoek te gaan naar een vervanger Tenzij Ajax denkt volgend seizoen 100+ te kunnen vangen voor Antony zou ik 'm nu lekker voor 90 laten gaan.
Ik zie dan liever Bergwijn op die plek. Kan Tadic weer op links, toch de plek waar Tadic volgens mij het best tot zijn techt komt en Berghuis op rechtsbuiten bij Ajax was geen enorm succes.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begreep van velen dat Bergwijn of rechts ook een stuk minder is. Al dacht ik hem bij het Nederlands elftal wel prima te zien doen vanaf die positie.
 

Abubakari

Well-known member
Ik begreep van velen dat Bergwijn of rechts ook een stuk minder is. Al dacht ik hem bij het Nederlands elftal wel prima te zien doen vanaf die positie.
Hij speelde er tegen Groningen ook even en scoorde prompt. Op aangeven van Antony trouwens.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie liever dat Ajax Berghuis weg doet. Op rechtsbuiten niet goed genoeg en op de 10 positie overbodig.

Op rechtsbuiten zou je eventueel bij Ziyech kunnen polsen of ie interesse heeft om terug te komen.
 

JMD

Well-known member
Antony is vandaag niet op de training verschenen, dus uiteindelijk zal die wel vertrekken, maar dan wellicht voor nog meer dan 80 miljoen.
Hij kan ontzettend goed voetballen maar is wel gewoon erg wisselvallig. In topwedstrijden staat ie er vaak, maar tegen RKC of Fortuna is de motivatie wat minder bij Antony.
Jij vindt Groningen ook een topclub?? :p Want wat was Antony zondag goed, niet te filmen...

Overigens, weet je zeker dat hij niet op de training was vanwege de potentiële transfer? Misschien was hij wel geblesseerd? :p
 

Abubakari

Well-known member
Jij vindt Groningen ook een topclub?? :p Want wat was Antony zondag goed, niet te filmen...

Overigens, weet je zeker dat hij niet op de training was vanwege de potentiële transfer? Misschien was hij wel geblesseerd? :p
Wat loop jij nou de hele tijd met je tong uit je mond joh? Down syndroom?

Antony is wisselvallig, laat het vaker in de grote wedstrijden zien dan tegen de rest. Maar als ie zin heeft ook wel eens tegen de rest.
Bedoel ik dus.

En hij is niet geblesseerd.
Dat ie graag naar een grote competitie wil snap ik nog wel, maar dat ie nu naar die puinhoop in Manchester wil niet.
 

Reinoud

Well-known member
Ik zie liever dat Ajax Berghuis weg doet. Op rechtsbuiten niet goed genoeg en op de 10 positie overbodig.

Op rechtsbuiten zou je eventueel bij Ziyech kunnen polsen of ie interesse heeft om terug te komen.
Berghuis prima back up, maar zeker niet meer voor rechtsbuiten. Geruchten over Ziyech worden wel sterker.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zie dan liever Bergwijn op die plek. Kan Tadic weer op links, toch de plek waar Tadic volgens mij het best tot zijn techt komt en Berghuis op rechtsbuiten bij Ajax was geen enorm succes.

Schijnt serieus een optie te zijn. Antony voor 90 of 100 verkopen en Ziyech voor minder dan een derde terughalen zou best okay zijn.
Met andere woorden: alternatieven genoeg zonder dat een verkoop van Antony sportief heel veel pijn gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Abubakari

Well-known member
Met andere woorden: alternatieven genoeg zonder dat een verkoop van Antony sportief heel veel pijn gaat doen.
Klopt, daarom gaat ie ook wel weg, maar die idioten in Manchester betalen misschien nog wel meer dan 80 miljoen dus dan snap ik dat Ajax niet meteen bij het eerste bod zegt “ strik erom”.
We zijn Feyenoord niet.

Al vind ik het eerlijk gezegd toch jammer dat ie weg gaat. Hij is wisselvallig, maar ook op een mindere dag kan ie vanuit het niks opeens een wedstrijd open breken of beslissen en op goeie dagen zoals afgelopen zondag is het helemaal genieten.
Had van mij nog best een jaar mogen blijven.
 

Mario

Well-known member
Ik denk niet dat Anthony ervoor gaat zorgen dat ter Hag zijn zorgen voorbij zullen zijn. Maar als Ajax zijnde zou ik maar snel die 80 plus accepteren, dat aanbod krijg je nooit meer....
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk niet dat Anthony ervoor gaat zorgen dat ter Hag zijn zorgen voorbij zullen zijn. Maar als Ajax zijnde zou ik maar snel die 80 plus accepteren, dat aanbod krijg je nooit meer....
Ajax lijkt gewoon gelijk te krijgen met het weigeren van dat bod; Manchester United is een verhoogd bod aan het voorbereiden. Echt ongekend, dat wanbeleid daar.
 

Batigoal

Well-known member
Antony is niet de enige die mogelijk vertrekt. Kudus gaat naar Everton en in Alvarez is ook serieuze interesse. Voor Alvarez moet zeker een vervanger komen.
 
Bovenaan