Ajax Transfertopic

ALenstra

Well-known member
O sorry, loop ik weer achter de feiten aan? Stond trouwens net op ad.nl. Maar ik wist niet dat het allang officieel rond was.
 

U.G.

Well-known member
Lisandro Martinez gaat waarschijnlijk voor een vast bedrag van €55 miljoen, dat kan oplopen tot 64. Kostte ons destijds 7 miljoen euro. Sportief misschien wel de grootste aderlating van alle vertrekkers, maar wat een fantastische ontwikkeling heeft die jongen doorgebracht bij ons en mooie stap nu voor hem. Hopelijk slaagt hij, maar de verwachtingen zijn wel enorm.

Verder is Conceição in Nederland om gekeurd te worden en zouden Ajax en RB Leipzig ook zo goed als rond zijn over Brobbey voor 17 miljoen euro. Erg slechte deal natuurlijk, maar goed wel weer prettig om hem er weer bij te hebben en wie weet hoe ver hij nog kan komen. En ook de inkomende transfer van Bassey lijkt wel rond te komen. Druk weekend dus voor H2!

Xico Conceição dus gewoon naar Ajax 😄 krijg dit gisteren pas te horen. De 2de Portugees naar de eredivisie Deze doet me qua stijl en lengte denken aan Podence ( de Wolves ). Deze wordt in Portugal (!) gezien als een (kleine ) grote duikelaar 😄. En dan gaat ie nu in Nederland voetballen waar Portugese voetballers zo heerlijk populair zijn. Veel succes bro 😁💪🏼 Ik wens m echt veel succes, ik hou van dribbelaartjes. Força Xicito.

5 miljoen hee, schijnt gewoon nog bij z’n pa thuis te wonen. Is goed voor hem, te veel druk voor die jongen om onder z’n pa te spelen.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Dus de opvolger van Antony is binnen.

hmmm, ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven in deze 😁 de jongen is de zoon van Sergio, en ik ben nu in m’n geboortestad en that’s the man they love to hate hier dus ik heb al de nodige gekleurde info meegekregen hier,…van de usual ( haters) suspects. ik zie Porto namelijk bijna alleen als ze tegen ons moeten. Feit is dat dribbelaartjes ( spelers die al te graag hun mannetje op zoeken ) gewoon, al dan niet terecht, vaker liggen. Hij zit/zat ook bij jong-Portugal, het is gewoon een behendig mannetje… desalniettemin een wisselspeler bij Porto. Ik vind het een leuke move, ben benieuwd.
 

Abubakari

Well-known member
Dus de opvolger van Antony is binnen.
Ik las dat ie een jaartje kan wennen en er dan volgend jaar moet staan als Antony vertrekt.
Mij zegt ook deze speler niks, nog nooit van gehoord, ook geen wonder als ie bij Porto op de bank zit want ik ken ook nauwelijks basisspelers van Porto.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik las dat ie een jaartje kan wennen en er dan volgend jaar moet staan als Antony vertrekt.
Mij zegt ook deze speler niks, nog nooit van gehoord, ook geen wonder als ie bij Porto op de bank zit want ik ken ook nauwelijks basisspelers van Porto.
Deze kende ik trouwens ook niet! :D
 

Batigoal

Well-known member
Vorig jaar hebben we blijkbaar een bod gedaan tussen de 15-20 miljoen euro, maar dat heeft FC Porto toen afgewezen. En nu halen we 'm voor 5. Ik vind dat wel een heel leuke deal.
 

Batigoal

Well-known member
Lisandro Magallan, Sean Klaiber en Mohamed Daramy mogen al dan niet tijdelijk vertrekken. Magallan zat er wel aan te komen. Klaiber leek toch wel de ervaren backup op rechtsback te worden, maar is overbodig nu Ajax nog op zoek is naar een extra rechtsback (zowel Rensch als Regeer vallen tegen op die positie). Magallan mag zelfs transfervrij weg (aankoopprijs 9 miljoen) en Daramy het liefst verhuurd (aankoopprijs 12 miljoen). Voor Daramy is er wel heel veel interesse, hij is immers nog een jonge aanvaller. Maar met zoveel buitenspelers in de selectie zijn zijn speelkansen niet groot.

Men wil het liefst Schuurs behouden, maar daar is Torino concreet voor en Schuurs wil zelf weg. Aangezien Ajax alweer in verband wordt gebracht met wat jonge Zuid-Amerikaanse centrumverdedigers zie ik dat wel gebeuren.

Over Zuid-Amerikaanse verdedigers gesproken: Santiago Arias wordt genoemd. De ex-PSV'er mag transfervrij vertrekken bij Atletico Madrid en zou dan de gewenste rechtsback kunnen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Uitstekend nieuws: Anass Salah-Eddine verlengt tóch zijn contract en wordt komend seizoen verhuurd aan FC Twente. Goed om zijn talent te behouden en wie weet kan hij volgend seizoen de concurrentiestrijd aan met Wijndal.

Verder wordt nu Lorenzo Lucca, een lange Italiaanse spits die FM-spelers vast kennen, gelinkt aan Ajax. Zou om een huur met optie tot koop gaan mocht het zover komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uitstekend nieuws: Anass Salah-Eddine verlengt tóch zijn contract en wordt komend seizoen verhuurd aan FC Twente. Goed om zijn talent te behouden en wie weet kan hij volgend seizoen de concurrentiestrijd aan met Wijndal.

Verder wordt nu Lorenzo Lucca, een lange Italiaanse spits die FM-spelers vast kennen, gelinkt aan Ajax. Zou om een huur met optie tot koop gaan mocht het zover komen.
Jammer van Salah-Eddine. Hoopte stiekem dat wij hem konden vastleggen.

Lorenzo Lucca! Inderdaad een FM-held. Zou het ergens toch wel zonde vinden als zo'n talent naar Ajax gaat om enkel te fungeren als breekijzer.
 

Batigoal

Well-known member
Jammer van Salah-Eddine. Hoopte stiekem dat wij hem konden vastleggen.

Lorenzo Lucca! Inderdaad een FM-held. Zou het ergens toch wel zonde vinden als zo'n talent naar Ajax gaat om enkel te fungeren als breekijzer.
Denk dat Ajax Brobbey of Mazraoui-taferelen wilde voorkomen, want Salah-Eddine heeft wel degelijk veel talent. Ze hadden hem ook zomaar veel speeltijd kunnen geven (of basisplaats), maar men wilde blijkbaar heel graag Wijndal hebben. Ben ik zelf overigens ook dik tevreden over.

Lucca zijn statistieken 'in het echt' zijn nog niet echt denderend en hij heeft nog niet op het hoogste niveau gevoetbald, dus zijn enorme FM-potentieel heeft hij voorlopig nog niet gerechtvaardigd. Wel prettig dat Ajax heel erg op zoek is naar een ander type spits want die ga je nodig hebben. Maar het wordt wel heel erg druk voor de voorste plaatsen. We hebben straks een stuk of 7/8 spelers voor de voorste 3 posities. Dat is aanzienlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk niet dat Ajax aan Feyenoord zou gaan verkopen, maar dan eerder op een definitief vertrekt naar FC Twente of een andere club zou aansturen. Rechtstreeks van Ajax kan je in principe alleen transfervrije spelers overnemen.
 
Bovenaan