Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Valt idd wel mee met Man Utd. Ik ben zeer benieuwd naar het project.

Ik zie jullie Timber niet noemen. Dat is ook wel echt een goede speler.
Zeker waar, alleen Timber moet niet nu al gaan, want dan verwachten ze dat hij een defensie gaat leiden. Daar moet je we wel wat meer ervaren voor zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind overigens nog steeds dat Man Utd geen onaardige selectie heeft, spelers als Bruno Fernandes, Sancho, Rashford, Varane enzo zijn echt prima spelers. Alleen denk ik dat de sfeer bij die club al een paar jaar volledig verziekt is waardoor niemand daar met plezier speelt en zich lekker voelt. In iedere linie nieuwe spelers en dominante figuren als Pogba en Ronaldo eruit kan weleens goed gaan werken.

Martinez zie ik juist wel slagen op dat niveau. Antony zou er beter aan doen nog een jaartje aan zijn rendement te werken voordat hij een stap zet.
Ja, vind ik ook hoor. Maar buiten die vijf/zes prima spelers hebben ze ook heel veel middelmaat. Zeker vergeleken met City en Liverpool, waar gewoon zeker 18 spelers van top Premier League niveau in de selectie zitten. En ook Chelsea heeft een bredere selectie. Ik denk inderdaad dat het goed zou zijn als ze afscheid nemen van hele dure dominante spelers als Pogba en Ronaldo en de vrijgekomen ruimte opvullen met jongere, talentvolle spelers met een positievere mindset. Die kant lijken ze ook wel op te willen gaan, als je ziet wie ze halen en met wie ze in verband worden gebracht. Maar met alle respect, spelers als Malacia, Antony, Timber, etc hebben alles nog te bewijzen, als ze al ooit dat niveau gaan halen. En ook Ten Hag gaat geen drie jaar krijgen om te bouwen, daar zijn de belangen te groot voor.

Jij en Abu hebben een beter beeld van Martinez dan ik, dus als jullie hem zien slagen in de Engelse top dan geloof ik jullie wel. Ik vind hem te klein als centrale verdediger op dat niveau. Om met die lengte overeind te blijven in de absolute top, moet je naar mijn mening van het niveau Cannavaro zijn en dat is 'ie in mijn ogen niet. En ik heb toch ook de meest recente Klassieker op m'n netvlies, waarin hij aan alle kanten voorbij gelopen werd. Maar dat zal dan een incident zijn geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De heren van FC Afkicken zijn ook altijd lyrisch over Martinez. Schijnt soms als enige achterin achter te blijven en het dan goed op te lossen. In de Klassieker had hij natuurlijk met rood van het veld gemoeten. Dat lijkt als ik de verhalen mag geloven wel een incident te zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De heren van FC Afkicken zijn ook altijd lyrisch over Martinez. Schijnt soms als enige achterin achter te blijven en het dan goed op te lossen. In de Klassieker had hij natuurlijk met rood van het veld gemoeten. Dat lijkt als ik de verhalen mag geloven wel een incident te zijn.
Was niet alleen dat moment met Dessers, hij werd sowieso constant voorbij gelopen.
 

Fregge

Well-known member
Timber heeft zelf al aangegeven dat ie nog niet weg gaat. Maar als je ziet hoe moeilijk de Ligt het bij Juventus had nadat ie bij Ajax ondanks dat ie nog zo jong was achterin heerste dan lijkt me dat ook wel verstandig. Maar spelers willen tegenwoordig vaak zo snel mogelijk naar een grote competitie. Timber lijkt wat dat betreft wat verstandiger.
Het was voor de Ligt heel anders voetballen bij Juventus. Bij Bayern komt die voetballende kracht van hem wat meer tot z'n recht
 

Mario

Well-known member
Als ik de VI mag geloven, vangt PSV nog 1.171.875 euro nav de transfer van Bergwijn naar Ajax.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax sorteert al voor op een vertrek van Antony. Als hij gaat, staat Francisco Conceição klaar. Dat is de 19-jarige zoon van legend Sergio Conceição, die bovendien zijn trainer is. Hij zou een clausule van slechts 5 miljoen in zijn contract hebben staan.
 

Batigoal

Well-known member
Ja, dat lijkt wel een lekker koopje!

Maar straks is 3/4 van de verdediging vertrokken en we sparen alleen maar aanvallers. Ik denk dat we 1-3-6 gaan spelen komend seizoen. Hup Schreuder!
 

Batigoal

Well-known member
De transfer van Lisandro Martinez naar Manchester United lijkt er te komen. Is zelf al akkoord met de club en Man Utd heeft een bod zo'n 55 miljoen euro bij Ajax neergelegd.

Van mij mag Ajax of Lucumí van Genk of Medina van Lens halen; beiden linksbenige centrumverdedigers uit Zuid-Amerika met al de nodige ervaring in Europa. Zie ik meer zitten dan Matvienko van Shakhtar die genoemd wordt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De transfer van Lisandro Martinez naar Manchester United lijkt er te komen. Is zelf al akkoord met de club en Man Utd heeft een bod zo'n 55 miljoen euro bij Ajax neergelegd.

Van mij mag Ajax of Lucumí van Genk of Medina van Lens halen; beiden linksbenige centrumverdedigers uit Zuid-Amerika met al de nodige ervaring in Europa. Zie ik meer zitten dan Matvienko van Shakhtar die genoemd wordt.
Hoezo zie je het niet zo zitten in Matvienko? Lijkt me juist een meer dan uitstekende aankoop. Wel een dure weer, zo lijkt het.
 
Bovenaan