Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Precies. Ondertussen komt Man Utd al aardig in de buurt van de 50 miljoen die voor Lisandro Martinez wordt gevraagd. Zou het jammer vinden als hij vertrekt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik wel meer dan jammer, zou echt klote zijn. Al is 50 miljoen wel een mooi bedrag. Zou je op zich een vervanger van moeten kunnen halen zou je zeggen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar voordat die er staat.

Bij Alvarez en later Martinez duurde het minimaal een jaar voordat ze het predicaat "simpele meevoetballers" van zich af hadden geschud.
Jammer dat Schuurs zich net niet voldoende heeft doorontwikkeld, ik ben nog steeds gecharmeerd van hem, er was ook de nodige interesse in hem.
 

Batigoal

Well-known member
O het is zeker enorm klote! Het duo Timber-Martinez met daarachter Pasveer was de reden waarom de defensie een onneembare vesting was voor de winterstop. Toen die combinatie door blessures uit elkaar werd gehaald werd het een gatenkaas achterin. Het bleek wel dat het enorm lastig op te vangen was.

Het is alleen een feit dat je halve basisteam vertrekt en er volgend seizoen een team staat van een beduidend lager niveau. Dat kan gebeuren, zolang H2 maar zorgen dat er wel wat talentvolle spelers bijkomen zodat je over een seizoen of 2 weer een topteam kunt hebben. En niet eeuwig blijven emmeren met het wel of niet kopen van Bergwijn of Brobbey, maar ook even naar de andere posities kijken graag. Bij Genk loopt trouwens de linksbenige centrumverdediger Lucumi, Colombiaans international. Ben ik wel van gecharmeerd. Een ander type, maar zou wel uitstekende vervanger van Martinez kunnen zijn en nog jong genoeg om zich bij Ajax verder te ontwikkelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als ik TD van Ajax was en ik zag die beelden van Brobbey bij de eerste training van Leipzig, dan zou ik hem vandaag nog bellen met de mededeling dat 'ie nooit meer terug hoeft te komen. Want oh oh oh, wat is meneertje zielig dat hij op z'n 20e voor 3 miljoen per jaar op het trainingsveld moet staan bij een Duitse subtopper, waar hij vorig jaar met zijn volle verstand een contract heeft getekend.

Pleur effe op zeg, met dit soort omhoog gevallen pseudo-vedetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk best wel zijn goals gemaakt, maar het is vrij bijzonder dat hij maar tot een handvol basisplaatsen is gekomen bij Ajax en misschien een of twee wedstrijden heeft uitgespeeld.

Zelfs Ajax gaat niet 25 miljoen euro voor een wisselspeler lappen en zeker niet met het sentiment dat hij eerst transfervrij je heeft bedankt voor de genoten jeugdopleiding. Wellicht is huren de tweede seizoenhelft weer een aardige opzet. Dan speel je toch meer beslissende potten en dan kan hij weer mooi invallen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat H2 daar in trapt om 25M af te tikken voor een jongen die een jaar geleden niet bij wilde tekenen.
Hij heeft toch ook flink gecasht lijkt me vorig jaar doordat hij daar transfervrij kon tekenen. Raiola heeft 'm weg gebracht dus Brobbey heeft er echt wel een paar miljoen aan over gehouden. Levert hij die maar in.
Maar ja, ik lees ook dat Martines per sé weg wil en dat Ten Hag 'm wil hebben dus het zal me niets verbazen als we daar 50M voor vangen en dan zal het me ook weer niet verbazen als ze dat dan weer stuk smijten voor Brobbey. Maar ik mag hopen dat ze dan een Braziliaans talent kopen voor dat geld, die raak je wel weer kwijt over 3 jaar voor het dubbele.
 

Batigoal

Well-known member
Ik hoop eigenlijk ook niet dat Ajax overstag gaat voor zoveel geld. Vind 30 miljoen (of nog meer, zoals nu de geluiden gaan...) voor Bergwijn al veel te veel geld. En Brobbeast vind ik een grappige kerel en prima spits, maar je krijgt bijna het idee dat het de enige geschikte spits in de wereld is voor Ajax. Het is veelzeggend dat je nooit eens hoort dat hij met een andere club in verband wordt gebracht.

Je mag toch wel een creatievere scouting verwachten. Doe maar een Zuid-Amerikaans supertalent.
 

stc

Well-known member
32.5 miljoen is een prima bedrag voor Bergwijn... Zouden zijn voormalige club(s) ook nog wat centjes van dit bedrag krijgen?
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, pakken we slechts 30 miljoen winst over 2 jaar.

Maar serieus, ik vind het echt te veel. Is daar nou echt geen alternatief voor?
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar je ziet nu natuurlijk wel dat ze in het buitenland ook wel zien dat we sterven van het geld, ze vragen het onderste uit de kan, terecht natuurlijk, maar mijn god, 32,5M.
 
Bovenaan