Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Maar je ziet nu natuurlijk wel dat ze in het buitenland ook wel zien dat we sterven van het geld, ze vragen het onderste uit de kan, terecht natuurlijk, maar mijn god, 32,5M.
Ja, idd erg veel. Is dit nu hoger dan wat Ajax voor Sulejmani betaalde?

Spurs heeft dan gewoon het bedrag teruggekregen wat het PSV betaald heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, ik vind het ook idioot veel. Maar ze willen graag een aandeel Nederlanders in de selectie, geen vreemdelingenlegioen en ze gaan ervan uit dat ze hem net als Haller, die ook een godsvermogen kostte, met winst door kunnen verkopen.
Maar ik denk ook, voor de helft had je ook een prima aanvaller uit de categorie Antony of Neres kunnen halen. Maar goed, ik hoef het niet te betalen en ze zullen wel weten wat ze doen. Ajax heeft wel behoefte aan snelheid en diepte voorin en die hebben ze nu. En dat is het voornaamste.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar heb je gelijk in. Net als die Engelsen bereid zijn om idiote bedragen neer te leggen om nog wat Engelsen in de ploeg te hebben. Kan uiteindelijk wel bijdragen aan je succes dat je die bonus moet lappen.
 

JMD

Well-known member
32.5 miljoen is een prima bedrag voor Bergwijn... Zouden zijn voormalige club(s) ook nog wat centjes van dit bedrag krijgen?
Krijgt Ajax nog geld terug ook.
Dan mag Sar zijn collega bij de Spurs na afloop nog weer even bellen dat ze nog recht hebben op een opleidingsvergoeding... :p
 

Batigoal

Well-known member
Na interesse in ongeveer de halve spelersgroep van Ajax en Bergwijn heeft Ten Hag nu interesse om Brobbey naar Manchester te halen.

Het wachten is op wanneer Labyad bij United tekent.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ondertussen schijnt MU een bod neergelegd te hebben van 50 miljoen voor Martinez, dat wilde Ajax hebben en hij kan zelf 3 keer zoveel verdienen en wil ook weg dus ik ben bang dat die dus weg gaat.
Antony heeft ook aangegeven weg te willen, ook naar MU en ik heb de indruk dat Ronaldo daar weg gaat wat weer voldoende budget genereert om Antony toch te halen (ik ga er vanuit dat ze Frenkie uiteindelijk ook gaan halen). Verder staat Nico nadrukkelijk in de belangstelling van Lyon.
Ik ben bang dat het een tussenjaar gaat worden, je as raak je kwijt en het superkoppel Mazza en Antony ben jo ook kwijt. Zal je heus wel wat kwaliteit terug halen maar het niveau van vorig jaar kun je vergeten.

 

Fregge

Well-known member
Ondertussen schijnt MU een bod neergelegd te hebben van 50 miljoen voor Martinez, dat wilde Ajax hebben en hij kan zelf 3 keer zoveel verdienen en wil ook weg dus ik ben bang dat die dus weg gaat.
Dat is een bedrag inclusief bonussen. Ajax wil 50 miljoen vast.
 

Batigoal

Well-known member
Ondertussen schijnt MU een bod neergelegd te hebben van 50 miljoen voor Martinez, dat wilde Ajax hebben en hij kan zelf 3 keer zoveel verdienen en wil ook weg dus ik ben bang dat die dus weg gaat.
Antony heeft ook aangegeven weg te willen, ook naar MU en ik heb de indruk dat Ronaldo daar weg gaat wat weer voldoende budget genereert om Antony toch te halen (ik ga er vanuit dat ze Frenkie uiteindelijk ook gaan halen). Verder staat Nico nadrukkelijk in de belangstelling van Lyon.
Ik ben bang dat het een tussenjaar gaat worden, je as raak je kwijt en het superkoppel Mazza en Antony ben jo ook kwijt. Zal je heus wel wat kwaliteit terug halen maar het niveau van vorig jaar kun je vergeten.
Dat is wel echt knap klote als die beiden vertrekken, dan heb je een complete leegloop deze zomer. Maar ja, dat zien we al langer aankomen.

Voor de Eredivisie zullen we wel tot een prima team komen, daar twijfel ik niet aan, maar Europees kun je je ambities wel even in de ijskast zetten. Los van de kwaliteit van je aankopen kun je niet verwachten dat een team met 6, 7 nieuwe basisspelers weer net zo goed gaat presteren, daar waar dat met een team dat een paar jaar grotendeels hetzelfde was al lastig genoeg bleek.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Alsof je met die spelers kans gaan maken in de Pl
Echt he, op Frenkie de Jong na zie ik in al die (beoogde) aankopen van United geen spelers die ze gaan helpen om het gat met City en Liverpool te dichten. Lisandro Martinez is voor Ajax een prima verdediger, maar die gaat je niet helpen om Darwin of Haaland af te stoppen.
 

Batigoal

Well-known member
Sinds Ten Hag aan het roer staat bij Man Utd hebben ze interesse getoond in Mazraoui, Timber, Antony, Haller, Frenkie de Jong, Eriksen, Bergwijn, Brobbey en Martinez. Naast dat Ten Hag's scoutingslijstje nogal absurd beperkt is én het irritant is dat hij Ajax zo dwars blijft zitten, is dit weer de klassieke fout van een trainer die alleen maar landgenoten en ex-spelers wil halen. Dat loopt in de meeste gevallen niet zo goed af.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Shopte in zijn Ajax tijd ook al bij FC Utrecht, maar Labyad en Klaiber halen is iets minder schadelijk dan je spaarzame miljoenen kapot slaan. Zonde dat Ten Hag niet ook even Senesi voor minder dan de helft van die 50 miljoen oppikt in plaats van Martinez.
 

Fregge

Well-known member
Zo heel zonde is dat niet. Overschatte verdediger. Laat hem maar lekker spelen bij Feyenoord
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sinds Ten Hag aan het roer staat bij Man Utd hebben ze interesse getoond in Mazraoui, Timber, Antony, Haller, Frenkie de Jong, Eriksen, Bergwijn, Brobbey en Martinez. Naast dat Ten Hag's scoutingslijstje nogal absurd beperkt is én het klote is dat hij Ajax zo dwars blijft zitten, is dit weer de klassieke fout van een trainer die alleen maar landgenoten en ex-spelers wil halen. Dat loopt in de meeste gevallen niet zo goed af.
Precies dit. Van dat lijstje wat jij noemt zou ik, objectief gezien, enkel Mazraoui, Frenkie de Jong en misschien Eriksen als echte versterkingen voor de top van de Premier league zien. Zo'n Antony en Brobbey zijn bijvoorbeeld (nog) veel te wisselvallig. Dat word je bij Ajax wel vergeven, omdat je 9 van de 10 keer geen tegenstand hebt en je het dus kunt veroorloven om af en toe afwezig te zijn. Als zelfs aantoonbaar talentvollere spelers als Sancho en Bruno Fernandes het al moeilijk hebben om constant te presteren op dat niveau, hoe ga je dat dan verwachten van spelers die in de Eredivisie al niet wekelijks het verschil maken?
 

Batigoal

Well-known member
Precies dit. Van dat lijstje wat jij noemt zou ik, objectief gezien, enkel Mazraoui, Frenkie de Jong en misschien Eriksen als echte versterkingen voor de top van de Premier league zien. Zo'n Antony en Brobbey zijn bijvoorbeeld (nog) veel te wisselvallig. Dat word je bij Ajax wel vergeven, omdat je 9 van de 10 keer geen tegenstand hebt en je het dus kunt veroorloven om af en toe afwezig te zijn. Als zelfs aantoonbaar talentvollere spelers als Sancho en Bruno Fernandes het al moeilijk hebben om constant te presteren op dat niveau, hoe ga je dat dan verwachten van spelers die in de Eredivisie al niet wekelijks het verschil maken?
Ik vind overigens nog steeds dat Man Utd geen onaardige selectie heeft, spelers als Bruno Fernandes, Sancho, Rashford, Varane enzo zijn echt prima spelers. Alleen denk ik dat de sfeer bij die club al een paar jaar volledig verziekt is waardoor niemand daar met plezier speelt en zich lekker voelt. In iedere linie nieuwe spelers en dominante figuren als Pogba en Ronaldo eruit kan weleens goed gaan werken.

Martinez zie ik juist wel slagen op dat niveau. Antony zou er beter aan doen nog een jaartje aan zijn rendement te werken voordat hij een stap zet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Valt idd wel mee met Man Utd. Ik ben zeer benieuwd naar het project.

Ik zie jullie Timber niet noemen. Dat is ook wel echt een goede speler.
 

Abubakari

Well-known member
Timber heeft zelf al aangegeven dat ie nog niet weg gaat. Maar als je ziet hoe moeilijk de Ligt het bij Juventus had nadat ie bij Ajax ondanks dat ie nog zo jong was achterin heerste dan lijkt me dat ook wel verstandig. Maar spelers willen tegenwoordig vaak zo snel mogelijk naar een grote competitie. Timber lijkt wat dat betreft wat verstandiger.
 
Bovenaan