Ajax Transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ah okee, dank heren! Ben ik weer een beetje op de hoogte.

Wijndal vind ik een hele goeie aankoop. Malacia heeft een beetje de hype mee, maar Wijndal is in bijna alle opzichten beter. Die gaat moeiteloos meedraaien bij Ajax. Bergwijn vind ik een beetje dubbel. Als ik hem zie bij het Nederlands elftal dan raak ik erg onder de indruk. Maar er zal toch een reden zijn dat hij er bij een dolend Spurs eigenlijk niet echt aan te pas is gekomen? En ik vind 20 miljoen+ voor een Eredivisieclub nog steeds echt een bijzonder hoge transfersom.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja de analyse is ook meer op basis van wat hij bij AZ liet zien. Dat er twijfels bestaan over zijn potentieel dat baseer ik wel op zijn interlands. Anderzijds zie je meer spelers best qua clubvoetbal presteren zonder dat het er bij de nationale ploeg ooit uitkomt. Voor Ajax is die 10 miljoen gelimiteerde transfersom ook niet iets om wakker van te liggen. Zelfs als hij mislukt, dan verkopen jullie hem waarschijnlijk wel met winst.
 

Abubakari

Well-known member
Ah okee, dank heren! Ben ik weer een beetje op de hoogte.
En ik vind 20 miljoen+ voor een Eredivisieclub nog steeds echt een bijzonder hoge transfersom.
Ik ook. Van mij hoeft die ook niet te komen. Hoop dat ze wat anders uit de hoge hoed toveren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ook. Van mij hoeft die ook niet te komen. Hoop dat ze wat anders uit de hoge hoed toveren.
Zirkzee las ik laatst. Da's wel een interessante optie. Bij Anderlecht legde hij ze er bij vlagen erg makkelijk in. Maar was volgens mij ook vaak afwezig en voor zijn lengte verrassend slecht in de duels. Type Haller dus. Maar dan met meer talent, denk ik.
 

Makanaky

Well-known member
Mede-Braziliaans-international Raphinha verkast voor 75 miljoen van Leeds naar Chelsea. 80 wordt er dus al niet eens meer uitgegeven bij een doorgaans veel duurdere binnenlandse transfer.
 

Hankie

Well-known member
Ah okee, dank heren! Ben ik weer een beetje op de hoogte.

Wijndal vind ik een hele goeie aankoop. Malacia heeft een beetje de hype mee, maar Wijndal is in bijna alle opzichten beter. Die gaat moeiteloos meedraaien bij Ajax. Bergwijn vind ik een beetje dubbel. Als ik hem zie bij het Nederlands elftal dan raak ik erg onder de indruk. Maar er zal toch een reden zijn dat hij er bij een dolend Spurs eigenlijk niet echt aan te pas is gekomen? En ik vind 20 miljoen+ voor een Eredivisieclub nog steeds echt een bijzonder hoge transfersom.
Volgens de statistieken is Malacia op alle vlakken beter en Blind ook, zo goed is Wijndal niet...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens de statistieken is Malacia op alle vlakken beter en Blind ook, zo goed is Wijndal niet...

Jamel is gewoon geen fan van hem. Die vindt dat wij nu twee of drie keer de marktwaarde ontvangen voor hem. Meestal heeft Jamel er wel kijk op, maar in een markt waar Björn Meijer na een half seizoen FC Groningen zes miljoen oplevert is Malacia wel minimaal tien miljoen waard. Maar goed, soms heb je dat met spelers. Ik vond Bart Goor echt verschrikkelijk, maar die was statistisch en objectief gezien ook lang zo slecht niet.

Malacia is in de kleinere wedstrijden ook niet altijd even goed geweest. Verdedigend en met name in de grote wedstrijden erg sterk. Voetballend eigenlijk ook prima, tot de laatste 16 meter van het veld. De voorzetten zijn niet goed genoeg en onzorgvuldig voor de goal. Op dat laatste vlak is Wijndal beter. Voor de rest vind ik Wijndal niet beter en ik geloof dat men bij Ajax en zeker toen Ten Hag er zat ook liever Malacia had.
 

Batigoal

Well-known member
Wel prettig dat Ajax in verband wordt gebracht met Umar Sadiq (Almeria) en Toni Martinez (FC Porto). Dat zijn allebei spitsen van 1.90m. Niet typische Ajax-spitsen, maar met het vertrek van Haller en mogelijk nog Alvarez heb je niemand meer met lengte over. Betekent vast dat Ajax naar zo'n type spits op zoek is.
 

Abubakari

Well-known member
Mede-Braziliaans-international Raphinha verkast voor 75 miljoen van Leeds naar Chelsea. 80 wordt er dus al niet eens meer uitgegeven bij een doorgaans veel duurdere binnenlandse transfer.
Die 80 miljoen is denk ik ook vooral een andere manier om te zeggen “hij mag niet weg behalve voor een idioot bedrag”.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ah okee, dank heren! Ben ik weer een beetje op de hoogte.

Wijndal vind ik een hele goeie aankoop. Malacia heeft een beetje de hype mee, maar Wijndal is in bijna alle opzichten beter. Die gaat moeiteloos meedraaien bij Ajax. Bergwijn vind ik een beetje dubbel. Als ik hem zie bij het Nederlands elftal dan raak ik erg onder de indruk. Maar er zal toch een reden zijn dat hij er bij een dolend Spurs eigenlijk niet echt aan te pas is gekomen? En ik vind 20 miljoen+ voor een Eredivisieclub nog steeds echt een bijzonder hoge transfersom.
Die redenen zijn er twee en heten Kane en Son.
 

Batigoal

Well-known member
Die redenen zijn er twee en heten Kane en Son.
En Tottenham haalt daar nu Richarlison bij; de Antony-look-a-like die wij destijds ook wilden hebben, maar hij verkoos Everton op het laatste moment. Maakt de weg vrij voor een vertrek van Bergwijn naar Ajax, maar het kan zomaar een dejávu worden dat Everton hem óók voor onze neus wegkaapt. Mag aannemen dat H2 een backup-lijstje hebben mocht het met Bergwijn niet lukken.

Zou wel jammer zijn als we het trio Berghuis, Bergwijn en Wijndal dan niet bij elkaar hebben gespaard! Maar goed, dan heb je altijd nog Van Bergen en Wijnaldum als alternatieven voor het kwartetten met namen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zou wel jammer zijn als we het trio Berghuis, Bergwijn en Wijndal dan niet bij elkaar hebben gespaard! Maar goed, dan heb je altijd nog Van Bergen en Wijnaldum als alternatieven voor het kwartetten met namen.
Waarom hebben jullie Dallinga niet gehaald voor die 2,5 miljoen?
 

Eef de Kip

Well-known member
En Tottenham haalt daar nu Richarlison bij; de Antony-look-a-like die wij destijds ook wilden hebben, maar hij verkoos Everton op het laatste moment. Maakt de weg vrij voor een vertrek van Bergwijn naar Ajax, maar het kan zomaar een dejávu worden dat Everton hem óók voor onze neus wegkaapt.
hij ging eerst naar Watford.
 

Batigoal

Well-known member
hij ging eerst naar Watford.
O ja, dat is waar. Je hebt helemaal gelijk. Vind het trouwens echt een uitstekende voetballer. De wisselwerking bij het Braziliaanse team werkte ook goed met Vinicius en Antony tijdens de vorige interlandperiodes. Het is dat Neymar straks natuurlijk weer wordt opgelapt en moet spelen op het WK, maar volgens mij heb je met het avontuurlijke trio en eventueel Raphinha een veel leukere aanval.

Over Braziliaanse aanvallers gesproken: ene Giovani van Palmeiras werd de afgelopen maanden regelmatig genoemd als eventuele Antony-opvolger, maar die heeft net een enkeloperatie gehad dus zal wel voorlopig geen optie meer zijn.
 

Abubakari

Well-known member
MET ALS TRAINER MARTIN JOL!

Sorry, dacht weer ineens aan deze:
Die voice over, is dat Harco?


Schermafbeelding-2021-09-09-om-12.22.44-e1631182956364-375x270.png
 
Bovenaan