Ajax Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag ook al een andere Amerikaanse dromer met Ajax jeugd achtergrond voorbij komen en eentje die naar Duitsland gaat naar het vierde niveau ipv dat hij de overstap maakt naar AZ of Heerenveen. Allemaal interessante verhalen kunnen dat gaan worden als ze toch het profvoetbal halen.
 

Batigoal

Well-known member
Ja, Timo Jansen gaat ook al van Ajax naar de VS. Maar die gaat studeren in Californië, lijkt mij toch net wat lekkerder. Overigens een technisch zeer begaafde middenvelder, maar heeft op zijn 17e nog steeds geen groeispurt gehad en nu al in de hoogste jeugd moeite zich fysiek te weren. Wordt een lastig verhaal in het profvoetbal dan als dat uitblijft.
 

Abubakari

Well-known member
Antony is pas (op zijn vroegst) begin augustus weer fit, heeft een enkelblessure (ja, echt geblesseerd. niet dat ie net alsof doet), maakt de kans dat ie vlot vertrekt wellicht wat kleiner.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar ben je dan toch ook niet mee geholpen? Als hij later in augustus nog weg gaat en je dan nog de markt op moet? Scheelt natuurlijk dat er dan al genoeg poen is om alvast vervangers te halen, maar ik zie hier toch niet direct het voordeel. Ik begreep dat hij ook niet echt blij was met z’n prijskaartje. Kan nog best wat drama opleveren.
 

Abubakari

Well-known member
Clubs zijn denk ik niet zo happig om 80 miljoen te betalen voor iemand die net (langdurig) geblesseerd geweest is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is 80 miljoen niet sowieso een krankzinnig bedrag voor Antony? Ik snap dat hij er als Braziliaans international heel goed opstaat hoor, daar niet van. Maar als je puur kijkt naar de statistieken dan was zijn seizoen niet beter dan die van bijvoorbeeld Gakpo, Sinisterra en Karlsson. Terwijl, als je de berichten moet geloven, die drie bij elkaar net aan een opbrengst van 80 miljoen in totaal komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de eredivisie valt het inderdaad mee. Wel in relatief weinig wedstrijden, maar dat duidt erop dat een volledig PL seizoen ook fysiek een uitdaging kan worden. Tuurlijk 2 goals en 4 assists in de CL in 7 wedstrijden is natuurlijk wel goed, maar 80 miljoen lijkt inderdaad toch wel wat enthousiast. Anderzijds heeft Ajax natuurlijk na de vorige CL campagne iedereen voor een miljoen miljard verkocht. Daar willen ze nu niet opeens mee gaan stoppen. 60 miljoen, dan pak je er ook al een hele dikke winst op. Koop je Bergwijn en de volgende Antony en kun je ook weer positief vooruit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee ok maar om daar nou gelijk aan toe te geven is ook weer wat, het is natuurlijk ook allemaal onderdeel van het spel he?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat snap ik. Maar volgens mij is Antony zelf er ook niet helemaal blij mee, las ik ergens.

Hoort bij het spel, maar het moet niet escaleren. Mocht hij per ongeluk een goed WK spelen, dan kan het best zo’n transfersom worden. Dat Braziliaanse shirt is veel waard.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee ok maar om daar nou gelijk aan toe te geven is ook weer wat, het is natuurlijk ook allemaal onderdeel van het spel he?
Zeker. Ben wel benieuwd waar het uiteindelijk op uit draait. Inderdaad, met die blessure is de kans in elk geval behoorlijk dat hij nog een seizoen blijft.
 

Eef de Kip

Well-known member
En voor hetzelfde geld speelt hij een draak van een seizoen en raak je hem volgend jaar niet kwijt maar goed, er zijn er 3 weg en ik ben bang dat het daar niet bij blijft dus begrijp best dat de leiding een signaal af geeft.
 

Abubakari

Well-known member
Is 80 miljoen niet sowieso een krankzinnig bedrag voor Antony?
Uiteraard, voor elke voetballer, zelfs voor Uldrikis.

Maar die idiote bedragen tellen ze in Engeland lachend neer. Dus als je hem wil houden vraag je dat en als ze het betalen heb je een mooi bedrag, betalen ze het niet speelt ie nog een jaar bij Ajax. Win-win.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En voor hetzelfde geld speelt hij een draak van een seizoen en raak je hem volgend jaar niet kwijt maar goed, er zijn er 3 weg en ik ben bang dat het daar niet bij blijft dus begrijp best dat de leiding een signaal af geeft.
Ja, begint het al onrustig te worden onder de achterban? Inderdaad al een paar sterkhouders weg en mogelijk volgen er nog meer. En ik heb, op wat geruchten na, nu niet het idee dat er versterkingen op hele korte termijn op komst zijn.
 

JMD

Well-known member
En Bergwijn wordt nu gelinkt aan Everton, dus daar krijgt Ajax ook concurrentie van.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, begint het al onrustig te worden onder de achterban? Inderdaad al een paar sterkhouders weg en mogelijk volgen er nog meer. En ik heb, op wat geruchten na, nu niet het idee dat er versterkingen op hele korte termijn op komst zijn.
Ajax maakt dat pas op 1 juli officieel bekend, net als de transfer van Haller. Heeft dan weer te maken met boekjaren en meer van zulks als beursgenoteerde club.
Wijndal schijnt zo goed als rond te zijn, Bergwijn lijkt ook wel goed te komen, die wil zelf naar Ajax ipv naar Everton. Bij Ajax is het de voorbije jaren regelmatig zo geweest dat er opeens iemand komt die nooit in de geruchten voorbij kwam. Verwacht dat ze nu ook wel voor een sterke selectie zorgen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, ik sta er niet echt middenin maar wat ik een beetje om me heen beluister wacht iedereen een beetje af, je kunt er op wachten dat er aan een paar sterkhouders getrokken wordt. Martinez vrees ik ook wel voor.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wijndal vond ik vorig jaar bij het Nederlands elftal niet best. Qua uitstraling wel een echte Ajacied. Aanvallend vrij goed, verdedigend minder. Binnen het Ajax spel zou dat kunnen werken.
 

Abubakari

Well-known member
Je moet kijken naar wat ie bij AZ liet zien, niet naar die incidentele optredens in Oranje waar ie wellicht wat onwennig was. En bij AZ is het gewoon een prima linksback. Mag van mij wel komen. Kan Blind naar het middenveld op de positie van Gravenberch.
 
Bovenaan