Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
En toch vraag ik me af wat er bij bergwijn dan veranderd is. Was bij psv heel goed, maakte misschien te snel de stap naar spurs, maar de eerste maanden bij Ajax was die briljant. Wat is er daarna veranderd bij hem?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En toch vraag ik me af wat er bij bergwijn dan veranderd is. Was bij psv heel goed, maakte misschien te snel de stap naar spurs, maar de eerste maanden bij Ajax was die briljant. Wat is er daarna veranderd bij hem?
Te veel gaan vreten?
 

Batigoal

Well-known member
Nog steeds geen bevestiging over de komst van Sulemana. Dat zou wel een domper zijn, want na het vertrek van Forbs en Bergwijn heb je alleen Godts als linksbuiten. En we hebben slechts één echte rechtsbuiten in Traoré.
 

Mario

Well-known member
Wat Koeman betreft is het boek voor Bergwijn gesloten, dus dat is wel het positieve van deze transfer.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
Wel raar dat dat niet gold voor Wijnaldum.
Wijnaldum kon vanwege een probleem bij PSG nergens anders terecht dan in Saoedi-Arabië. Dat was een tijdelijke noodoplossing. Bergwijn kiest nu niet voor de sportieve ambitie maar voor het geld. Aldus Koeman.
 

Maasveld

Well-known member
Nog steeds geen bevestiging over de komst van Sulemana. Dat zou wel een domper zijn, want na het vertrek van Forbs en Bergwijn heb je alleen Godts als linksbuiten. En we hebben slechts één echte rechtsbuiten in Traoré.
Dat is er al één meer dan afgelopen seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Wijnaldum kon vanwege een probleem bij PSG nergens anders terecht dan in Saoedi-Arabië. Dat was een tijdelijke noodoplossing. Bergwijn kiest nu niet voor de sportieve ambitie maar voor het geld. Aldus Koeman.
Haha, hij weet er een mooie draai aan te geven.
 

Batigoal

Well-known member
Half 3 en nog steeds geen officiële bevestiging van Sulemana. Ik ga er van uit dat die niet meer komt. Zou wel weer passend zijn in het beleid van Ajax de afgelopen 2 jaar dat ze te laat waren.
 

JMD

Well-known member
Gisteravond. De FIFA is nu aan het bepalen of al het papierwerk op tijd aangeleverd is en de transfer dus goedgekeurd kan worden.
Maar dat is toch om 1 over 12 al duidelijk? Je bent of op tijd, of (zoals bv ooit de transfer van De Gea niet doorging) iets te laat.
 

Mario

Well-known member
Ik vraag mij wel af wat dat papierwerk nu precies inhoudt. Dat zal inmiddels toch ook wel een geautomatiseerd proces zijn?

Feyenoord was ook te laat gisteravond.
 

JMD

Well-known member
Ik vraag mij wel af wat dat papierwerk nu precies inhoudt. Dat zal inmiddels toch ook wel een geautomatiseerd proces zijn?

Feyenoord was ook te laat gisteravond.
Een paar jaar terug ging dat nog per fax...

Het zal sowieso een overschrijvingsformulier zijn dat door beide clubs getekend moet worden, en ik meen ook door de beide nationale bonden (in dit geval dus FA en KNVB)
 

Abubakari

Well-known member
Volgens betrokkenen leverde Ajax alle documenten 'op de valreep' in en men was ervan overtuigd alle stukken op tijd te hebben ingeleverd. Dinsdagochtend was er nog geen bevestiging van de FIFA. 'Het lijkt erop dat Ajax alle documenten op tijd in het systeem heeft ingevoerd, maar dat de verwerking aan FIFA-zijde na de deadline plaatshad. Daarom is het wachten op het oordeel van de wereld voetbalbond of Ajax de deadline net wél of net niét heeft gehaald, dus of de huurdeal van Sulemana wel of niet doorgaat.'
 

JMD

Well-known member
Volgens betrokkenen leverde Ajax alle documenten 'op de valreep' in en men was ervan overtuigd alle stukken op tijd te hebben ingeleverd. Dinsdagochtend was er nog geen bevestiging van de FIFA. 'Het lijkt erop dat Ajax alle documenten op tijd in het systeem heeft ingevoerd, maar dat de verwerking aan FIFA-zijde na de deadline plaatshad. Daarom is het wachten op het oordeel van de wereld voetbalbond of Ajax de deadline net wél of net niét heeft gehaald, dus of de huurdeal van Sulemana wel of niet doorgaat.'
Als de fout bij de FIFA zit moeten die het wel goedkeuren lijkt me. Als Ajax kan aantonen aan haar verplichtingen te hebben voldaan dan lijkt me weinig mis.
 

Batigoal

Well-known member
Damage control interview van Kroes, het komt er dus gewoon op neer dat de fout bij Ajax ligt en de info te laat is aangeleverd. Het is een leuke babbelaar en daarmee krijgt hij verrassend veel steun, maar onderaan de streep is de ironie dat hij de dingen die hij Mislintat het meest verweet zelf ook fout doet. Kroes verdient, om in zijn eigen woorden te blijven, een klap in zijn nek.
 
Bovenaan