Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
het komt er dus gewoon op neer dat de fout bij Ajax ligt en de info te laat is aangeleverd.
Dat haal ik hier niet uit:

'Op dat moment spelen er allerlei dingen', gaat Kroes verder. 'Je moet heel snel contact leggen met de speler, de agent, maar je probeert ook de clubdeal te doen. Het is volop hectiek. Uiteindelijk kwamen we rond met Sulemana. We hebben het papierwerk heel erg snel gedaan en geüpload in het systeem. Net voor de limiet.'

Of de deadline daadwerkelijk is bereikt, lijkt nu toch wat onzekerheid over te zijn ontstaan. Kroes vertelt erover. 'Daar is nu toch een discussie over onstaan, of het net voor of na de deadline was. Het is altijd frustrerend als je niet in control bent. Dan moet je maar gewoon afwachten en zien wat je overkomt.'

Afgezien van mijn mening over Kroes, ik ben ook nog niet bijster enthousiast.
 

Batigoal

Well-known member
Je ziet het al in alinea 2 en dat zie je ook in het interview; hij begint zelfverzekerd dat het niet de fout is van Ajax, maar zwakt dat later alweer een beetje af. Niet heel overtuigend.

Kroes is ook wel een leuke prater, maar het is wel frappant dat uitgerekend de disbalans in de selectie waarover hij vorig jaar zei dat hij Mislintat 'een klap in de nek' wilde geven, onder zijn leiding weer het geval is. 4 spitsen (waarvan 3 dure) voor 1 positie, 1 linksbuiten (die nog nooit 90 minuten op het hoogste niveau heeft gespeeld), 1 rechtsbuiten (die totaal niet fit is) en 1 creatieve speler (die regelmatig geblesseerd is). Succes Farioli!
 

Abubakari

Well-known member
Je tweede alinea ben ik het ook volledig mee eens. Ajax blinkt nu niet bepaald uit in het aanstellen van de juiste personen op de juiste plek. Wellicht dat Farioli een schot in de roos blijkt maar van Hamstra & Huntelaar, Mislintat, Steijn, van ‘t Schip en Kroes kun je dat niet bepaald zeggen.
 

Mario

Well-known member
Sulemana komt niet, de transfer is niet goedgekeurd door de FIFA. Ajax was te laat met het doorvoeren van de transfer in het systeem.
 

JMD

Well-known member
Je tweede alinea ben ik het ook volledig mee eens. Ajax blinkt nu niet bepaald uit in het aanstellen van de juiste personen op de juiste plek. Wellicht dat Farioli een schot in de roos blijkt maar van Hamstra & Huntelaar, Mislintat, Steijn, van ‘t Schip en Kroes kun je dat niet bepaald zeggen.
Toch wel opvallend dat het zo vaak fout gaat. Elk bedrijf/organisatie/club stelt wel eens iemand aan die later een mismatch bleek te zijn. Maar sinds 2022 is zo ongeveer alles misgegaan, keer op keer de verkeerde aangesteld. Ongelooflijk
 

Batigoal

Well-known member
Hij is niet echt nodig en tijdens zijn vorige periode voegde hij al steeds minder toe. Ik had liever gezien dat er een transfervrije linksbuiten als Yazici of Cavaleiro werd aangetrokken. Dat is zinvoller dan deze investering. Maar goed, Farioli ziet het blijkbaar wel in hem zitten en hij is natuurlijk een echte Ajacied, dus op zich geen problemen mee. Maar het is wel de zoveelste rare beslissing van de huidige leiding.
 
Bovenaan