Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Moro vermoedelijk zwaargeblesseerd van het veld. Lekker handig om weer te gokken op één paard en een ander paard te laten vertrekken naar een andere club. Nu heb je voorlopig niks. Maar goed, ik verwacht ook helemaal niks van deze transferperiode.

Abubakari

Well-known member
Moro vermoedelijk zwaargeblesseerd van het veld. Lekker handig om weer te gokken op één paard en een ander paard te laten vertrekken naar een andere club. Nu heb je voorlopig niks. Maar goed, ik verwacht ook helemaal niks van deze transferperiode.
Rustig maar.

De blessure van Raúl Moro lijkt mee te vallen, zo meldt het Spaanse MARCA Valladolid. De 22-jarige aanvaller van Real Valladolid viel geblesseerd uit in het verloren bekerduel bij derdeklasser Ourense CF, maar heeft zelf gereageerd op zijn kwetsuur. Het Ajax-target werd na afloop gevraagd hoe hij zich voelde. 'Goed, geschrokken. Net deed het veel pijn, maar ik denk dat het de schrik was.'

Batigoal

Well-known member
Rustig maar.

De blessure van Raúl Moro lijkt mee te vallen, zo meldt het Spaanse MARCA Valladolid. De 22-jarige aanvaller van Real Valladolid viel geblesseerd uit in het verloren bekerduel bij derdeklasser Ourense CF, maar heeft zelf gereageerd op zijn kwetsuur. Het Ajax-target werd na afloop gevraagd hoe hij zich voelde. 'Goed, geschrokken. Net deed het veel pijn, maar ik denk dat het de schrik was.'
Gelukkig maar, maar hij was zelf nogal in tranen toen hij het veld verliet. Zal de latino inborst zijn vermoed ik.

Abubakari

Well-known member
Hij wil uiteraard ongelofelijk graag naar Ajax, logisch dat ie moet huilen als dat misschien niet doorgaat.

Batigoal

Well-known member
Ajax en Raul Moro hebben een akkoord bereikt. Nu is het nog aan de clubs. Valladolid is in elk geval al met de vraagprijs gezakt. Zou prettig zijn een nieuwe vleugelspeler!

Jacco

Well-known member
Een linksbuiten begrijp ik, terwijl een van de grooste Ajax talenten ook linksbuiten is.
Maar goed, in het roulatiesysteem van Farioli heb je inderdaad ook een tweede goede linksbuiten nodig en dat was wel behelpen.

Batigoal

Well-known member
Ajax en AS Roma zijn aan het onderhandelen over een transfer van Rensch. Youri Regeer van Twente wordt genoemd als vervanger. Die heeft namelijk een terugkoopclausule in zijn contract.

ALenstra

Well-known member
Moro gisteravond zwaar geblesseerd geraakt. Transfer naar Ajax gaat niet door. Best wel een drama voor de speler zelf.

Batigoal

Well-known member
Dat is wel balen. Nu mag Kroes zich bewijzen dat er alternatieven op het lijstje staan. Ben benieuwd, want ik ben nog steeds niet onder de indruk.

Abubakari

Well-known member
Dat is een transfer uit financieel oogpunt.

Beide.
Er wordt geen enkel financieel risico meer genomen. Het is wat dat betreft ook echt hollen of stilstaan. eerst 200 miljoen besteden aan (voornamelijk) mislukte aankopen en daarna kan niks meer. Wat een beleid. Gebeurde na de successen van 95/96 ook, in mindere mate dan.
Ajax is niet gebaat bij teveel geld, kunnen ze niet mee omgaan.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Jacco

Well-known member
Ajax betaalt Twente het afgesproken transferbedrag: 4 miljoen (en een beetje als ik het goed begrijp).

Ik vraag me wel af of Twente er zonder deze clausule ook dit bedrag voor had gekregen; hij speelt ook weer niet de sterren van het dak.
Helemaal als je bedenkt dat Ajax hem voor de rechtsback positie wil.
Bij Twente deed hij het daar gewoon niet goed, het was meer een noodverband omdat Twente niemand anders had;
als middenvelder is hij beter.
Bij Jong Oranje blinkt hij uit op de 10-positie.

Batigoal

Well-known member
Ik vind het nog best veel geld voor een oké speler. Zo'n terugkoopoptie heb je alleen wat aan als de speler in kwestie flinke stappen heeft gezet, niet om een gat op rechtsback even vlug mee op te vullen.

Zou het ook zonde vinden als er nu weinig geld over blijft voor de buitenspelers (en creatieve middenvelder, maar goed die zal niet komen). Had dan gewoon de talentvolle Alders doorgeschoven.

Bovenaan