Maar dat zal toch wel iets verder gaan dan alleen kijken naar een achternaam?
Het feit dat je herkenbare namen tegenkomt en de systematiek hoe het groepje gevormd wordt. Als buitenstaander komt mij dat weinig inclusief en open over. Ook de verhalen meenemende van de mensen die Ajax beroepsmatig volgen. Je kan er echter niet direct een link naar de F-Side mee maken gelukkig.
Al begrijp ik van mijn collega die het iets beter volgt dat Van Praag wel uit de koker van de F-Side komt die wel weer door de bestuursraad is voorgedragen. Ik vind het sowieso niet echt een positieve ontwikkeling ook mede omdat Van Praag toch ergens die groep aan het decriminaliseren was bij Op1. Maar goed, ik heb enkel dat fragment over het blowen met de F-Side gezien. Van Praag zal dit vermoedelijk meer uit ijdelheid hebben verteld, dan dat hij hiermee de supporters hebben willen decriminaliseren. Ook dit is een aanname.
Dit soort supporterskernen van clubs zou je wat mij betreft meer als motorclubs moeten benaderen dan als gewone voetbalsupporters. Maar goed, mijn mening heb ik hier verder genoeg gegeven en zal mij weer lekker op andere zaken focussen.