Ajax Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Maar dat zal toch wel iets verder gaan dan alleen kijken naar een achternaam?

Het feit dat je herkenbare namen tegenkomt en de systematiek hoe het groepje gevormd wordt. Als buitenstaander komt mij dat weinig inclusief en open over. Ook de verhalen meenemende van de mensen die Ajax beroepsmatig volgen. Je kan er echter niet direct een link naar de F-Side mee maken gelukkig.

Al begrijp ik van mijn collega die het iets beter volgt dat Van Praag wel uit de koker van de F-Side komt die wel weer door de bestuursraad is voorgedragen. Ik vind het sowieso niet echt een positieve ontwikkeling ook mede omdat Van Praag toch ergens die groep aan het decriminaliseren was bij Op1. Maar goed, ik heb enkel dat fragment over het blowen met de F-Side gezien. Van Praag zal dit vermoedelijk meer uit ijdelheid hebben verteld, dan dat hij hiermee de supporters hebben willen decriminaliseren. Ook dit is een aanname.

Dit soort supporterskernen van clubs zou je wat mij betreft meer als motorclubs moeten benaderen dan als gewone voetbalsupporters. Maar goed, mijn mening heb ik hier verder genoeg gegeven en zal mij weer lekker op andere zaken focussen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik volg het Ajax-nieuws wat vanuit de zijlijn. Best fijn om op vakantie te zijn op het moment dat de club in de fik staat en je op een plek zit met zwakke internetverbinding. Scheelt een stuk ergernis.

Ben niet zo'n fan van Van Praag, maar op dit moment lijkt hij mij de beste optie om de boel weer in een rustiger vaarwater te krijgen. Van Gaal was ook wel tof geweest als trainer, maar die gaat het niet doen. Wellicht maar gewoon De Boer terughalen. Betonvoetbal, maar hij weet wel hoe de club werkt, kan met verschillende nationaliteiten werken en kan een verdediging en organisatie neerzetten. Zeg maar alle essentiële punten die Steijn niet heeft.

Degelijkheid om dit seizoen weer een beetje op de rails te krijgen. In het voorjaar mag Kroes aan de bak om de club weer verder vorm te geven voor de toekomst.
 

Batigoal

Well-known member
Klinkt goed. Alhoewel Van Gaal vaak moeite heeft met andere meningen en de oude garde zal samen de stabiele koers moet uitzetten. Maar die ervaring kan in de huidige situatie geen kwaad.
 

erka

Well-known member
Ajax heeft foei! gezegd tegen de F-Side en o wee als het nog een keer gebeurt. Slappe bende. Heeft de F-Side van binnenuit weer goed geregeld.
 

JMD

Well-known member

Jep... Wel 30 stadionverboden... Terwijl dat hele vak achter het doel los ging... En 'ze kunnen niet herkennen' door de bivakmutsen. Verbied die dingend an en hou iedereen aan met zo'n ding op.

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zondag in de ArenA gaat. Het is de eerste thuiswedstrijd met publiek sinds de Klassieker, en ook de laatste van deze maand, pas 1 november speelt Ajax weer thuis. Dus als de F-side nog weer een statement wil maken (en ze zien dat het ze niet echt aangepakt worden, dus waarom zouden ze het niet weer proberen) kan dat voor de korte termijn alleen maar zondag.
 

Batigoal

Well-known member
Van 't Schip is wel een verstandige vent met hart voor de club, maar kan in tegenstelling tot de Van der Vaart's en Sneijder's van deze wereld gewoon nuchter naar de club kijken. Prima om hem erbij te betrekken. Trainer zal hij hier niet snel worden.

Huntelaar zit prima op zijn plek tegenwoordig bij de jeugd. Heeft al een aantal lastige dossiers m.b.t. contractverlengingen met positief resultaat opgelost dus niets mis mee.
 
Bovenaan