Ajax Nieuwstopic

ElSimao

Active member
De arrogantie druipt er gewoon van af. Je proeft gewoon de verwachting dat clubs door dit statement de overstap gaan maken :jerry:

Ik hoop dat de KNVB ingrijpt en kunstgras verbiedt. Veel kleinere clubs kiezen voor kunstgras om financiele redenen, dus zou het mooi zijn om die te treffen met dergelijke maatregelen, hopelijk gaan er weer een paar over de kop.

Naar mijn mening moet de Eredivisie over de kop gaan zodat Ajax naar een andere competitie kan. Vanuit de Eredivisie is het voor Ajax vechten tegen de bierkaai op Europees niveau.

Batigoal

Well-known member
Ik hoop dat de KNVB ingrijpt en kunstgras verbiedt. Veel kleinere clubs kiezen voor kunstgras om financiele redenen, dus zou het mooi zijn om die te treffen met dergelijke maatregelen, hopelijk gaan er weer een paar over de kop.

Naar mijn mening moet de Eredivisie over de kop gaan zodat Ajax naar een andere competitie kan. Vanuit de Eredivisie is het voor Ajax vechten tegen de bierkaai op Europees niveau.

Enige optie is dan meedoen met de Bundesliga en dat gaat nooit gebeuren. En ik denk ook niet dat Duitse clubs zitten te wachten om naar het buitenland te gaan.

Als alle Eredivisie-clubs zich nou laten overnemen door Chinese of Amerikaanse investeerders, dan komt er tenminste wat financi?le armslag voor de Eredivisie.

Maasveld

Well-known member

Muhahaha.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kunstgras verbieden is prima voor de Eredivisie. Maar zoals je zegt, de KNVB moet dat doen en niet Ajax.

ElSimao

Active member
Enige optie is dan meedoen met de Bundesliga en dat gaat nooit gebeuren. En ik denk ook niet dat Duitse clubs zitten te wachten om naar het buitenland te gaan.

Als alle Eredivisie-clubs zich nou laten overnemen door Chinese of Amerikaanse investeerders, dan komt er tenminste wat financi?le armslag voor de Eredivisie.

Ja, alsof die Chinese en Amerikaanse investeerders staan te springen om VVV Venlo over te nemen. Of het stelletjes tokkie van ADO. Oh wacht..

De Bundesliga zou prima zijn. Denk dat Ajax zich op termijn zou kunnen ontwikkelen tot het kaliber Borussia Dortmund. Geen echte Europese top, maar wel een outsider die in een goed jaar redelijk mee zou kunnen doen in de CL.

Ik weet niet of de Duitsers staan te springen om Nederlandse topclubs erbij, maar wat ik wel weet is dat de Duitse competitie ook niet echt spannend is met Bayern Munchen dat mijlenver verwijderd is van de rest en Borussia Dortmund wat vaak ook met afstand de best of the rest is. Ik denk dat wat Nederlandse topclubs die zeker potentieel hebben (Ajax heeft een gigantische achterban, ook voor Duitse begrippen) zeker geen overbodige luxe zijn. En die reistijden? Ach, vanaf Gelsenkirchen is Amsterdam dichterbij dan Munchen of Berlijn.

Kunstgras verbieden is prima voor de Eredivisie. Maar zoals je zegt, de KNVB moet dat doen en niet Ajax.

Jij zit een beetje vast in jouw anti-Ajax gedoe. Vond laatst ook dat Heerenveen had moeten winnen terwijl ze er met 0-4 af gingen. Kom nou.

Batigoal

Well-known member
Ajax is een samenwerkingsverband aangegaan met de Chinese club Guangzhou R&F. Hierbij gaat het om uitwisselen van kennis op het gebied van opleiden, scouting en tactiek. Ajax ontvangt hiervoor zo'n €10 miljoen en levert personeel aan dat aan de slag gaat in China. Sommige media verwarren deze Guangzhou R&F met de bekendere stadsgenoot Evergrande, wat de grootste club van China is. Maar wij werken dus samen met het kleinere broertje.

Fregge

Well-known member
Ajax is een samenwerkingsverband aangegaan met de Chinese club Guangzhou R&F. Hierbij gaat het om uitwisselen van kennis op het gebied van opleiden, scouting en tactiek. Ajax ontvangt hiervoor zo'n €10 miljoen en levert personeel aan dat aan de slag gaat in China. Sommige media verwarren deze Guangzhou R&F met de bekendere stadsgenoot Evergrande, wat de grootste club van China is. Maar wij werken dus samen met het kleinere broertje.

Bergkamp, Henrichs en Spijkerman schijnen al onderweg te zijn.

ElSimao

Active member
Ik zag Van der Sar al op de foto staan in China, dus ik mag aannemen dat die niet meer terugkeert en zich gaat concentreren op zijn nieuwe job.

Zeker, eens. Een goede deal, niet alleen omdat het geld oplevert maar ook omdat we overbodig personeel nu niet weg hoeven te sturen maar "deze fantastische uitdaging kunnen gunnen". Hopelijk het complete TH plus bestuur binnenkort naar Azie.

ElSimao

Active member
"Hey Johnnie. We vinden echt dat je heel goed werk levert bij de A1, maar we hebben nog grotere plannen met de Chinese tak. Dat wordt echt geweldig in de komende jaren en we zoeken iemand om zo'n zwaar traject te leiden. We denken stiekem dat jij wel....."

:)

ElSimao

Active member
‘Internationale top aast op Frenkie de Jong; vijf clubs staan in de rij’

Frenkie de Jong heeft zich in de kijker gespeeld bij de internationale top. Volgens Voetbal International staat de middenvelder van Ajax hoog op het lijstje van Chelsea, Manchester City, Bayern M?nchen, Hamburger SV en RB Leipzig. De vijf clubs hebben serieuze interesse in de jeugdinternational, wiens contract afloopt in de zomer van 2019. De Jong is met Ajax in gesprek over een nieuw contract. De Amsterdammers willen verlengen tot medio 2022.

De Jong maakte in 2015 de overstap van de jeugdopleiding van Willem II naar die van Ajax. Vorig seizoen kwam hij onder trainer Peter Bosz al regelmatig in actie, dit seizoen klopt hij nadrukkelijk op de deur bij Marcel Keizer. Afgelopen zondag maakte hij nog veel indruk tijdens zijn invalbeurt tegen Roda JC (5-1). In 45 minuten was De Jong goed voor drie assists. Door zijn spel in de hoofdmacht bij Ajax en in Jong Oranje, heeft hij zich nu in de kijker gespeelde bij de internationale top.

Na de wedstrijd tegen Roda JC zei De Jong dat hij het vertrouwen voelde vanuit Ajax, maar vond het wel tijd dat hij aan spelen toe zou komen. “Dat is mijn gevoel en daar doe ik niet geheimzinnig over. Het is aan de trainer, maar ik weet niet wat ik meer kan doen dan dit”, aldus De Jong. De talentvolle Ajacied heeft Ajax een tegenvoorstel gedaan. "En daarover zijn de club en Ali Dursun (zaakwaarnemer, red.) nu in gesprek. Uit het eerste aanbod van Ajax sprak veel vertrouwen en de trainer zegt dat ook volop in me te hebben", zei hij tegenover De Telegraaf. "Dus ik heb nu z?ker de intentie om te blijven als ik meer ga spelen."

----------------------------------------

Na de wedstrijd tegen Vitesse was ik nog steeds (als enige overigens) voorstander van het aanblijven van Marcel Keizer. De reden daarvoor was dat hij de mijns inziens juiste keuzes maakte op het middenveld met Ziyech, vd Beek en vooral Frenkie de Jong.

Nu Frenkie werd aangepakt omdat ie een aantal keer gevaarlijk balverlies leed hoeft het van mij niet meer met Keizer, ongeacht hoe vaak er wel of niet gewonnen is. Als je Frenkie passeert ten faveure van Schone omdat je zekerheid en degelijkheid en dat soort onzin wil, heb je echt helemaal niks te zoeken als trainer van Ajax. Of nouja, een nieuwe baan dan.

Bovenaan