Ajax Nieuwstopic

SanMark.

Well-known member
Ja, omdat hij niet gemotiveerd was. Dat waren Keizer z'n woorden. Dus de vraag van ALenstra blijft staan.

Nee omdat de technische staf vond dat hij op de wedstrijd dag met andere zaken bezig was. En daarom hebben ze hem er buiten gelaten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee omdat de technische staf vond dat hij op de wedstrijd dag met andere zaken bezig was. En daarom hebben ze hem er buiten gelaten.
S?nchez had die focus blijkbaar niet. “Hij was niet gemotiveerd,” zegt Keizer zelfs. Toch heeft de trainer nog geen afscheid genomen van de Colombiaan. “Het kan dat hij donderdag speelt,” sluit Keizer de persconferentie af.

Maar het zal verder wel.
 

Eresd?g?

Banned
Ik begreep dat hij op vrijdag, dag voor de wedstrijd op kantoor bij Marc verhaal kwam halen waarom Ajax niet met Tottenham in gesprek wilde. Vervolgens werd hij uit de selectie gehaald omdat hij met randzaken bezig was ipv met de wedstrijd. Voor beide partijen valt wat te zeggen....
 

SanMark.

Well-known member
Ik begreep dat hij op vrijdag, dag voor de wedstrijd op kantoor bij Marc verhaal kwam halen waarom Ajax niet met Tottenham in gesprek wilde. Vervolgens werd hij uit de selectie gehaald omdat hij met randzaken bezig was ipv met de wedstrijd. Voor beide partijen valt wat te zeggen....

Dat is het verhaal wat ik ook heb gehoord/gelezen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Als het even wat minder gaat komt er altijd irritatie nar boven. Nu vinden de jonkies (v.d. Beek, Kluivert, De Ligt) dat het salarisniveau scheef ligt. De talenten krijgen beduidend minder dan buitenlandse talenten zoals Neres die het maximum verdient.
Al dat gezeur komt de prestaties op het veld waarschijnlijk niet ten goede.
 

Pascallovic

Well-known member
Als het even wat minder gaat komt er altijd irritatie nar boven. Nu vinden de jonkies (v.d. Beek, Kluivert, De Ligt) dat het salarisniveau scheef ligt. De talenten krijgen beduidend minder dan buitenlandse talenten zoals Neres die het maximum verdient.
Al dat gezeur komt de prestaties op het veld waarschijnlijk niet ten goede.
Geloof er niks van. In het stuk worden ook namen als Schone en Veltman genoemd doe volgens die talenten te veel zouden verdienen met het maximum. Als je zolang bij de club zit als Schone en Veltman en titels hebt gewonnen dan is het logisch dat je een keer op het maximum zit. Neres heeft heeft 12 miljoen gekost en is een non-EU speler. Dan kun je niet met een salaris van 4 ton komen. Ook logisch dat die op het maximum zit, kijkende naar zijn transfersom.
 

Pascallovic

Well-known member
Theo van Duivenbode stopt als commissaris

Na ruim vijf jaar lid te zijn geweest van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV, heeft Theo van Duivenbode besloten om met ingang van heden zijn functie als commissaris neer te leggen.

Van Duivenbode (Amsterdam, 1 november 1943) werd op 14 juni 2012 tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) benoemd.

RvC-voorzitter Leo van Wijk: ,,De heer van Duivenbode kan zich onvoldoende vinden in de manier waarop wij, en dan bedoel ik de RvC en de directie, de laatste periode zijn omgegaan met de voetbaltechnische en zakelijke belangen van Ajax. Om die reden heeft hij de keuze gemaakt om te stoppen. Dat betreuren wij, maar wij respecteren zijn beslissing. Mede namens de overige RvC-leden wil ik hem bedanken voor zijn bijdrage gedurende de afgelopen jaren. Gelukkig blijft hij actief betrokken bij de club, onder meer vanwege zijn rol als voorzitter van Lucky Ajax. Voor de vrijgekomen positie binnen de RvC is het ons doel om zo snel mogelijk een nieuwe kandidaat voor te dragen.?

Bron: Ajax.nl

De eerste commissaris is al weg omdat ie het niet eens is met hoe het gaat op voetbaltechnisch gebied.
 

ElSimao

Active member
Geloof er niks van. In het stuk worden ook namen als Schone en Veltman genoemd doe volgens die talenten te veel zouden verdienen met het maximum. Als je zolang bij de club zit als Schone en Veltman en titels hebt gewonnen dan is het logisch dat je een keer op het maximum zit. Neres heeft heeft 12 miljoen gekost en is een non-EU speler. Dan kun je niet met een salaris van 4 ton komen. Ook logisch dat die op het maximum zit, kijkende naar zijn transfersom.

Hoewel ik van mening ben dat dat soort jochies vooral hun mond moet houden en zich dient te concentreren op het voetbal, hebben ze vind ik inhoudelijk gezien wel gelijk. Schone, Veltman en Neres kunnen er maar weinig van en dat zou qua salariering de meest belangrijke factor moeten zijn. Of je nou 10 jaar bij de club zit en van alles gewonnen hebt of dat je uit Brazilie komt, als je kwalitatief minder bent dan een jeugdspeler maar wel meer dan het dubbele verdient gaat dat knagen bij mensen. En terecht.
 

ElSimao

Active member
Keizer heeft moeite met kritiek: Is nogal wat gebeurd

Marcel Keizer heeft behoorlijke moeite (gehad) met de recente kritiek op Ajax. De trainer vindt dat de media wel erg snel voorbij zijn gegaan aan de impact die de situatie rondom Abdelhak Nouri heeft gehad op de spelersgroep.

,,Er is nogal wat gebeurd in onze selectie'', sprak Keizer vandaag op de wekelijkse persconferentie. ,,Twee maanden geleden kregen we het slechtste nieuws wat we konden krijgen. Een dag later stonden de spelers op het veld, twee dagen later speelden ze een oefenwedstrijd, omdat ze wisten dat ze weer tien dagen later voor de Champions League moesten spelen. Dat is niet echt normaal. Om een spelersgroep daarop te beoordelen, vind ik nogal wat.''

Keizer doelt op de kritiek die zijn ploeg bij tijd en wijle krijgt: het spel en de resultaten zijn bepaald nog niet goed. ,,We zaten in een heel zware tijd, daar zitten we eigenlijk nog steeds in. Al gaat het langzaam wel beter. Daarbij is de manier waarop we willen voetballen niet makkelijk. Dus we zijn nog volop in ontwikkeling.''

De trainer heeft echter het gevoel dat de media onderschatten wat het drama met Nouri voor invloed heeft. ,,Wij hebben het nooit als excuus gebruikt. Maar omdat wij dat niet doen, denkt iedereen dat je er zomaar overheen kunt stappen. Zo makkelijk gaat dat echt niet. De media is snel erg kritisch op deze groep. Daar heb ik wel wat moeite mee gehad.''

Want het speelt absoluut nog een rol, weet ook Keizer. ,,Met momenten, ja. Gisteren was er weer iets over Appie op tv. Het is prachtig om hem zo te zien, maar dan weet je ook meteen weer hoe zwaar het is. Het is gewoon niet makkelijk. Ik begrijp dat wij een aantal weekjes achter liggen'', doelde hij op de ontwikkeling van Ajax. ,,Maar ik denk en hoop - en ga er eigenlijk ook van uit - dat iedereen dat logisch vindt.''


---------------------------------------------------

Een ongelofelijke zak hooi, deze Marcel Keizer. Misbruikt het drama rond Nouri om kritiek op het spel van Ajax (en daarmee op hem) te laten verstommen. Nee, geen enkel respect voor.

Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan een van zn beste spelers, die ondanks dat ie regelmatig bij de familie van Nouri is en het zichtbaar moeilijk met de situatie heeft zich niet hierachter wil verschuilen en duidelijk aangeeft dat hij op diverse momenten zelf gefaald heeft. Dat is nou een kerel, Keizer is een slappe zak.
 
Bovenaan