Ajax Nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
Een speler die het zichtbaar moeilijk heeft met de situatie, maar zich hier niet achter wil verschuilen impliceert toch niet dat het geen rol speelt? Je lekker groot houden, terwijl je er toch last van hebt, dat is de oplossing.:duim:
 

ElSimao

Active member
Uiteraard was het erop wachten dat er iemand van Ajax de Nouri-troefkaart in zou chippen voor wat extra krediet. Was het vd Beek of Ziyech geweest, had ik het kunnen begrijpen, maar dat het de bekritiseerde hoofdtrainer is na dom puntverlies in den Haag waardoor we weer een stukje verder achter staan? Nee, dat is mij veel te makkelijk en dat vind ik juist disrespectvol naar Nouri.

Ranzig.
 

Abubakari

Well-known member
Uiteraard was het erop wachten dat er iemand van Ajax de Nouri-troefkaart in zou chippen voor wat extra krediet. Was het vd Beek of Ziyech geweest, had ik het kunnen begrijpen, maar dat het de bekritiseerde hoofdtrainer is na dom puntverlies in den Haag waardoor we weer een stukje verder achter staan? Nee, dat is mij veel te makkelijk en dat vind ik juist disrespectvol naar Nouri.

Ranzig.

Wie miste voor rust de kansen in den Haag? Keizer?
Wie kwamen na rust slap uit de kleedkamer? Keizer?

De schuld van dat puntverlies zou ik bij de spelers zoeken, niet bij Keizer.
 

ElSimao

Active member
Wie miste voor rust de kansen in den Haag? Keizer?
Wie kwamen na rust slap uit de kleedkamer? Keizer?

De schuld van dat puntverlies zou ik bij de spelers zoeken, niet bij Keizer.

Ja, als we straks als 3e eindigen, denk ik ook dat Keizer mag blijven en de spelersgroep ontslagen wordt.
 

JMD

Well-known member
Uiteraard was het erop wachten dat er iemand van Ajax de Nouri-troefkaart in zou chippen voor wat extra krediet. Was het vd Beek of Ziyech geweest, had ik het kunnen begrijpen, maar dat het de bekritiseerde hoofdtrainer is na dom puntverlies in den Haag waardoor we weer een stukje verder achter staan? Nee, dat is mij veel te makkelijk en dat vind ik juist disrespectvol naar Nouri.

Ranzig.

Door het puntverlies in Den Haag kwam je overigens dichterbij de kop... Je stond 3 punten achter, aan het eind van de dag nog maar 2. ;)
 

Batigoal

Well-known member
Wat ik Keizer verwijt is dat de ruimtes op het veld voor de tegenstanders enorm groot worden iedere wedstrijd. Met daarnaast een verdediging die in 9 van de 10 situaties veel te hoog staat en niet capabel is om dat op snelheid te compenseren. Vorig seizoen camoufleerde S?nchez dat met zijn snelheid en ook Viergever is daar vlug genoeg voor, alleen die speelt een stuk minder sterk als vorig jaar. Tot nu toe is dat in alle wedstrijden de reden geweest dat je in de problemen kwam. Leuk voor de Jupiler League, maar bij Ajax 1 werkt die kamikazetactiek niet. En het is nou niet dat dit zoveel doelpunten v??r oplevert.
 

ElSimao

Active member
Door het puntverlies in Den Haag kwam je overigens dichterbij de kop... Je stond 3 punten achter, aan het eind van de dag nog maar 2. ;)

Nee! We zijn een paar plaatsen gezakt door dat puntverlies, waardoor we op de ranglijst verder achter staan, al is het verschil in punten kleiner geworden ;)

We zitten pas in september en we liggen uit de CL en kwalificeren ons ook niet voor de EL. Er is reeds in Almelo en in den Haag puntverlies geleden en het sterke Vitesse komt eraan. Om dan op dit moment over de situatie Nouri te beginnen en te pleiten voor minder kritiek...nee, dat moet ie niet doen. Als ie daar een statement over wil maken, moet ie dat in een periode doen waarin het goed gaat zodat het duidelijk is dat het niet doet om zn eigen hachje te redden.

Het is overigens ook helemaal niet zo nodig. De media zijn tegenwoordig poeslief (echt nog geen 10% van hoe scherp ze in Duitsland of Engeland zijn) en qua supporters zijn momenteel types zoals Pascalle en die Fries in de meerderheid. Types die het goed bedoelen, maar eigenlijk alles wel best vinden. Zelfs over Overmars zijn ze tevreden of zien ze verzachtende omstandigheden..
 

ElSimao

Active member
Wat ik Keizer verwijt is dat de ruimtes op het veld voor de tegenstanders enorm groot worden iedere wedstrijd. Met daarnaast een verdediging die in 9 van de 10 situaties veel te hoog staat en niet capabel is om dat op snelheid te compenseren. Vorig seizoen camoufleerde S?nchez dat met zijn snelheid en ook Viergever is daar vlug genoeg voor, alleen die speelt een stuk minder sterk als vorig jaar. Tot nu toe is dat in alle wedstrijden de reden geweest dat je in de problemen kwam. Leuk voor de Jupiler League, maar bij Ajax 1 werkt die kamikazetactiek niet. En het is nou niet dat dit zoveel doelpunten v??r oplevert.

Ik ben absoluut een voorstander van dat type spel en bijvoorbeeld ook van de huidige invulling van het middenveld. Ik heb liever dat men deze moeilijke taktiek perfectioneert dan dat men zich gaat aanpassen. Niet iedere speler zal dat makkelijk vinden, een de Ligt is niet zo heel snel maar deed het vorig jaar ook goed naast Sanchez. Het is ook aan het TH om met spelers te komen die in die stijl kunnen spelen, maar gezien het feit dat ze Barac haalden lijkt het me dat ze dat niet helemaal door hebben. Bij Ajax heb je snelle cv's nodig zoals inderdaad Sanchez.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, als we straks als 3e eindigen, denk ik ook dat Keizer mag blijven en de spelersgroep ontslagen wordt.
Daar gaat het niet over. Waarom hebben we twee punten laten liggen en aan wie ligt dat het meest, daar ging het over. In dit geval eens niet aan Keizer volgens mij.

qua supporters zijn momenteel types zoals Pascalle en die Fries in de meerderheid. Types die het goed bedoelen, maar eigenlijk alles wel best vinden. Zelfs over Overmars zijn ze tevreden of zien ze verzachtende omstandigheden..
Ik ben best kritisch hoor, maar ik ben wat genuanceerder dan jij bent, allemaal oprotten is mij wat te simplistisch, maar ik zie ook heus wel dat er op verschillende fronten niet scherp en adequaat gereageerd is. Alleen zie ik ook wel dat het soms minder makkelijk en simpel is dan het lijkt.
 

ElSimao

Active member
Daar gaat het niet over. Waarom hebben we twee punten laten liggen en aan wie ligt dat het meest, daar ging het over. In dit geval eens niet aan Keizer volgens mij.

Het maakt niet uit aan wie het volgens jou zou liggen, aangezien Keizer eindverantwoordelijk is. Zelfs al ligt het in jouw optiek aan de spelers dan zal Keizer de consequenties dragen. Om dan op dit moment de situatie Nouri erbij te slepen vind ik echt not done en de schijn ervan hebben dat hij het doet om zichzelf meer lucht te verschaffen.

Ben overigens niet zo negatief over Keizer. Doet obviously dingen verkeerd, maar ik ben wel blij dat het middenveld nu goed staat. Ik ben vooral blij met de basisplaats voor Frenkie de Jong aangezien ik daar een echte Ajax-voetballer in zie. Het wisselbeleid vind ik daarentegen weer een stuk minder; hij wisselt te vaak verdedigend en ik vind het niks om met Dolberg en Huntelaar samen te spelen. Sowieso vind ik twee spitsen in dit systeem te veel.

Ik ben best kritisch hoor, maar ik ben wat genuanceerder dan jij bent, allemaal oprotten is mij wat te simplistisch, maar ik zie ook heus wel dat er op verschillende fronten niet scherp en adequaat gereageerd is. Alleen zie ik ook wel dat het soms minder makkelijk en simpel is dan het lijkt.

Het siert je dat je mensen de kans wil geven, maar naar mijn mening houdt het op een gegeven moment op. Als je ziet dat een Dijks 3x afgeserveerd is maar nu voor kans 4 mag gaan omdat Overmars en zn kornuiten (al jaren) geen geschikte linksback kunnen halen, is dat moment naar mijn mening bereikt. Het is wellicht niet makkelijk, maar de man krijgt geen tonnen per jaar betaald om iets te doen wat makkelijk is. Als je dan met zo'n achtergrond op het moment supreme (de transferperiode) lekker poseert terwijl je relaxed vakantie staat te vieren is het wat mij betreft oprotten.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb Ajacieden gewaarschuwd. Ze komen er wel achter, de een wat sneller als de andere (Abu).

Ik heb ooit gezegd dat Keizer er ook weinig aan kon doen dat Cambuur degradeerde omdat Cambuur gewoon een eredivisie onwaardige verdediging had (en ook elders op het veld te veel spelers had die eredivisie onwaardig waren) en voor jou is dat schijnbaar het teken dat ik Keizer een toptrainer vind. Even voor jou duidelijkheid: Dat heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook niet.

Kun je niet eens een ander stokpaardje zoeken? Elke dag hetzelfde over Keizer posten, gaat dat niet een keer vervelen? Ik zou bijna denken dat ie je vrouw bezwangerd heeft, zo ben je altijd met Keizer bezig.
 

ElSimao

Active member
Het is niet denderend wat Keizer tot nu toe laat zien en ik verwacht ook niet dat Real Madrid straks op de stoep staat om die man over te nemen, maar we moeten realistisch zijn. Zolang Frank de Boer nog geen nieuwe club heeft geldt hij waarschijnlijk als het alternatief en dan prefereer ik toch echt Keizer. Die man probeert tenminste het door Cruijff geinspireerde voetbal te spelen en neemt her en der goede beslissingen, zoals het inbrengen van Frenkie de Jong.

Met Frank zou je alle positieve veranderingen onder Bosz teruggedraaid zien en gaan we weer terug naar dat catenaccio waarin loopvermogen, fysiek en zekerheid centraal staan. Nou, liever niet, zeg maar.
 

Batigoal

Well-known member
Met de voetbalvisie van Keizer is weinig mis, de manier waarop hij het in tactiek vertaalt is nog niet geschikt voor het hoogste niveau. Hij zal echt nog moeten bijschaven om meer balans en zekerheid in het team te krijgen. Hem er nu nog uit sturen heeft weinig zin, aangezien er niets meer te winnen valt. Feyenoord heeft met name in de breedte een betere selectie, dus daar gaan we over 34 wedstrijden niet boven eindigen.
 

ElSimao

Active member
Met de voetbalvisie van Keizer is weinig mis, de manier waarop hij het in tactiek vertaalt is nog niet geschikt voor het hoogste niveau. Hij zal echt nog moeten bijschaven om meer balans en zekerheid in het team te krijgen.

Nee dankje, maar leuk geprobeerd, Frank.

Hem er nu nog uit sturen heeft weinig zin, aangezien er niets meer te winnen valt. Feyenoord heeft met name in de breedte een betere selectie, dus daar gaan we over 34 wedstrijden niet boven eindigen.

Ach welnee. Voornamelijk matige eind twintigers, die kunnen er geen zak van.
 
Bovenaan