Ajax Nieuwstopic

ElSimao

Active member
Bang voor Sch?ne, zaak gesloten.

Zelfs dan, stel hem op voor die Mocro. Ik vind het een grappige kerel en wat mij betreft speelt ie, maar ik acht FdJ nu al beter. Dus zelfs als je een fetisch voor Schone hebt heb je nog genoeg mogelijkheden om hem erin te zetten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vraag me altijd af op basis waarvan er zo weinig gezegd wordt over Van de Beek. Van de vier kandidaten vind ik hem het minst in aanmerking komen voor een basisplaats.
 

ElSimao

Active member
Frenkie nu al beter dan Ziyech? Dan mag je gaan beargumenteren waarom je dat vindt.

Vind hem bijna in alles beter. Betere dribbel, betere techniek, betere pass, beter inzicht. Beter schot waarschijnlijk ook. Misschien dat Ziyech op dit moment fysiek sterker is of meer loopvermogen heeft, maar veel meer is het niet.

Magoed, zie ze het liefst samen spelen.
 

Fregge

Well-known member
Ik vraag me altijd af op basis waarvan er zo weinig gezegd wordt over Van de Beek. Van de vier kandidaten vind ik hem het minst in aanmerking komen voor een basisplaats.

Van de Beek zorgt voor de balans op het middenveld. Je kunt er geen 3 creatieve spelers neerzetten. Dan wordt je compleet overlopen

Vind hem bijna in alles beter. Betere dribbel, betere techniek, betere pass, beter inzicht. Beter schot waarschijnlijk ook. Misschien dat Ziyech op dit moment fysiek sterker is of meer loopvermogen heeft, maar veel meer is het niet.

Magoed, zie ze het liefst samen spelen.

Ziyech is al jaren top Eredivisie, zo niet al 3 jaar de beste van de Eredivisie. Liet vorig jaar zien ook verdedigend heel goed uit de voeten te komen. Frenkie is maximaal 1 klasse minder. Echt niet meer.
 

ElSimao

Active member
Ziyech is al jaren top Eredivisie, zo niet al 3 jaar de beste van de Eredivisie. Liet vorig jaar zien ook verdedigend heel goed uit de voeten te komen. Frenkie is maximaal 1 klasse minder. Echt niet meer.

Ik kijk puur naar wat het team aan een speler heeft. Ziyech heeft vaak een doelpuntje of een assist, maar daar staat een heleboel balverlies tegenover. Het haalt het m.i. niet bij de contributie die FdJ heeft. Kijk bijvoorbeeld eens naar vorige wedstrijd, buiten de 3 assists heeft ie zoveel dingen die Ziyech gewoon niet kan. Op eigen helft de bal krijgen, 3 man uitkappen en met 1 pass Dolberg voor de keeper zetten..of die splijtende pass waarmee ie op een gegeven moment de defensie in 1x uitspeelde.

Ben fan van Ziyech hoor maar we moeten m niet overschatten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Doelpunten en assists zijn ook best belangrijk. Maar ik begrijp dat Advocaat dus keihard gefaald heeft door De Jong niet op te stellen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo?n uniek talent niet selecteren voor het Nederlands elftal lijkt mij een behoorlijke misser.
 

De Groene Scout

Well-known member
Keizer verwacht je wel een keer, maar een nietszeggend assistentje en heilige Dennis verwacht je dan weer niet.
Hebben ze toch eindelijk door dat de verkeerde mensen binnen de club aan het werk zijn.
 
Bovenaan