AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Zeg maar gerust slecht. Zonder ons te kort te willen doen maar de goal viel natuurlijk op een prima moment. Vanaf toen waren we vond ik de bovenliggende partij.

Eresd?g?

Banned
Twee keer volstrekt kansloos, toch RSDG? :D

Genieten hoor, 4-1 winnen in een halve finale, ongelooflijk!
Ha. Ik zat er idd (wederom) helemaal naast. Maar goed ook ;)

Hierbij mijn andere voorspelling: Ze worden volgende week helaas uitgeschakeld door een ontketend Lyon: 5 - 0 ;)

Maasveld

Well-known member
Opvallend dat nog niemand heeft gerefereerd aan de jeugdigheid van het elftal van gisteren. Na de wissel van de Sch?ne was de gemiddelde leeftijd net aan 21 geloof ik.

Bernardo

Well-known member
Die Schone was me ook een partij slecht. Komt veel te veel handelingssnelheid te kort. In Frankrijk maar mooi vd Beek in de basis.

G

Gast

Guest
Sch?ne komt niet (meer) mee op dit niveau. Als je ook zag hoeveel Ziyech liep en dat vergelijkt met Sch?ne, wereld van verschil.

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa: AFC Ajax - Olympique Lyon

AFC Ajax in Europa: AFC Ajax - Olympique Lyon

NAC haakt in op de oproep bij Ajax:

407fadbc6b3662e89007b81fb8937850.jpg

Eresd?g?

Banned
Daarentegen was Sch?ne ook af en toe flink aan t bikkelen. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen. Met name op dit niveau zie je duidelijk tekortkomingen van Sch?ne.

Batigoal

Well-known member
Opvallend dat nog niemand heeft gerefereerd aan de jeugdigheid van het elftal van gisteren. Na de wissel van de Sch?ne was de gemiddelde leeftijd net aan 21 geloof ik.

Omdat dat vaak wordt genoemd bij Ajax. Maar bijzonder blijft het wel; Sanchez die met zijn 20 jaar (!) als verdediger nog maar een junior zou moeten zijn, maar zodra hij naast De Ligt staat hem coacht en aanstuurt. De Ligt zelf die na de eerdere kritiek alweer een hoog niveau haalt. Onana die speelt alsof hij 3 of 4 jaar eerste keeper is, terwijl dit pas zijn eerste jaar op het hoogste niveau is. Veel spelers zijn in korte tijd heel volwassen geworden. Ik vind dat wel mooi om te zien.

erka

Well-known member
Wat ik ook wel bijzonder vind, is dat er nu op verschillende plekken genoemd wordt dat de Hollandse school weer terug is in Europa.
Hoe Ajax speelde is echt 0,0 die school. Het is volstrekt iets anders: snel afjagen, snel omschakelen, zeer aanvallend. De Hollandse School, dat is dat trage achterhaalde rondspeelvoetbal van De Boer, Blind etc.

Mooi om te zien vind ik dit. Dit seizoen ook al vaker gezien bij diverse clubs (PSG, Juve). Een beetje het spel wat een club als Dortmund bv. al een paar jaar speelt.

Zou mooi zijn als deze speelstijl de trend wordt voor de komende jaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan