AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
De Hollandse School, dat is dat trage achterhaalde rondspeelvoetbal van De Boer, Blind etc.
Volgens mij niet. De Hollandse school is het voetbal waar we successen mee boekten. Totaalvoetbal uit 74, het Ajax voetbal onder Cruijff en later onder van Gaal in de periode 92-96. Dat had volgens mij niks met "dat trage achterhaalde rondspeelvoetbal van De Boer, Blind" te maken.
 

erka

Well-known member
Volgens mij niet. De Hollandse school is het voetbal waar we successen mee boekten. Totaalvoetbal uit 74, het Ajax voetbal onder Cruijff en later onder van Gaal in de periode 92-96. Dat had volgens mij niks met "dat trage achterhaalde rondspeelvoetbal van De Boer, Blind" te maken.

Heb je gelijk in. Laat ik het dan zo zeggen: zij dachten dat dat het was.
 

SanMark.

Well-known member
Veel spelers zijn in korte tijd heel volwassen geworden. Ik vind dat wel mooi om te zien.

Ik denk dat Ziyech de lat bij de meeste spelers wat hoger heeft gelegd. Het komt er altijd nog niet uit(voetballend dan) maar wat een werklust en strijd geeft hij elke keer weer.

Als hij dat op de training ook doet , zal hij daar een voorbeeld zijn voor de andere spelers.
 
G

Gast

Guest
Heb je gelijk in. Laat ik het dan zo zeggen: zij dachten dat dat het was.
Ajax speelt nu beetje meer zoals Dortmund of Duitsland rond 2013. De Duitsers hebben de Hollandse School eigenlijk overgenomen en ietwat gemoderniseerd, meer het belang van fysiek en conditie toegevoegd en meer de nadruk op loopvermogen gelegd.
 

Abubakari

Well-known member
Elk nadeel hep z'n voordeel...

Bryan Smeets en Zier Tebbenhoff. De twee hebben elkaar vermoedelijk nooit gesproken. Maar mochten ze elkaar eens ontmoeten, dan ligt het gespreksonderwerp voor de hand: Ajax.

Om precies te zijn: scoren tegen Ajax. Of nog preciezer: met een doelpunt een zeker lijkend kampioenschap afnemen van de Amsterdammers. Smeets deed het vorig jaar in de laatste speelronde namens De Graafschap (1-1). Tebbenhoff zorgde 25 jaar eerder al met zijn goal namens SVV (1-0) voor een onverwachte wending in de titelstrijd tussen Ajax en PSV.

Maar met die goals staan de doelpuntenmakers ook onbedoeld aan de basis van een Europese succestocht van Ajax. Want juist door het mislopen van het kampioenschap was Ajax niet (rechtstreeks) geplaatst voor het hoogste Europese niveau.
Herhaling succesverhaal?

Die verbanning naar de Europa League heeft dit seizoen al tot een plek in de halve finales geleid. En wie weet wat er nog meer mogelijk is. Misschien zelfs wel een herhaling van het succesverhaal van 1992, want toen won Ajax de UEFA Cup.

Achteraf was die tweede plaats in 1991 een zegen, stelt Bryan Roy nu. "Want ik heb gewoon een Europa Cup gewonnen. Dat kunnen er een stuk minder zeggen, dan de spelers met een landstitel. Zo'n prijs vergeet je nooit meer."

Nou, win de Cup en maak van een trauma iets moois!

Die zondag tegen SVV weet ik ook nog wel, na Grafschaap uit met een Ajax vriend nog over gehad. Hoort bij de kutste Ajax dagen ooit. Maar zo beschouwt was ook die dus ergens goed voor, anders hadden we het prachtige UEFA Cup seizoen 91/92 niet gehad, nog nooit bij stil gestaan eigenlijk, fijne gedachte bij nader inzien.:duim:
 

Eresd?g?

Banned
Lyon heeft thuis nipt gewonnen. Lacazette niet gescoord, Depay twee assists. Ik miste wel een aantal spelers die er woensdagavond wel bij waren. Rust of aangeslagen?
 

Eresd?g?

Banned
Overkomt jou nooit he.
Alsof die nederlaag bij Excelsior mijn schuld is haha. Het is voor het Nederlands voetbal toch fantastisch dat Ajax het zo goed is. Het is direct ook een voorbeeld dat het gewoon kan! Volgend seizoen kan het Feyenoord misschien ook gebeuren. Dan juich ook ik voor Feyenoord. Heb ik in 2002 ook gedaan.
 

Hankie

Well-known member
Lezen kun je ook al niet. Het eerste stukje is alleen voor jou omdat je een irritant paasei bent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan