AFC Ajax in de Europa League 20/21

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zag net beelden van het Leidseplein, daar waren tv's uitgevallen bij 2-2... feestje, oeps.

Batigoal

Well-known member
Bah, ik ben nog steeds verdoofd eigenlijk. Ik heb hetzelfde gevoel als destijds na de verloren WK-finale in 2010. Vooral om je z? dichtbij een prestatie bent die je de komende twintig jaar niet meer kunt herhalen. Kijk, landstitel verspelen bij De Graafschap door Smeets was cru en kut, maar jaar daarop heb je weer een re?le kans. Champions League is gewoon klaar nu komende jaren en mag je weer blij zijn als je je ?berhaupt kwalificeert met al die nieuwe spelers. Ongelofelijk klote dit.

Joost

Well-known member
Bah, ik ben nog steeds verdoofd eigenlijk. Ik heb hetzelfde gevoel als destijds na de verloren WK-finale in 2010. Vooral om je z? dichtbij een prestatie bent die je de komende twintig jaar niet meer kunt herhalen. Kijk, landstitel verspelen bij De Graafschap door Smeets was cru en kut, maar jaar daarop heb je weer een re?le kans. Champions League is gewoon klaar nu komende jaren en mag je weer blij zijn als je je ?berhaupt kwalificeert met al die nieuwe spelers. Ongelofelijk klote dit.

Voetbalsupporter zijn is een continue aaneenschakeling van teleurstellingen met af en toe een moment van glorie.

Batigoal

Well-known member
Voetbalsupporter zijn is een continue aaneenschakeling van teleurstellingen met af en toe een moment van glorie.

Natuurlijk en teleurstelling na uitschakeling halve finale CL is van een andere orde dan teleurstelling na bijvoorbeeld degradatie. Ik besef me ook wel dat het bizar en ongelofelijk knap is dat als je in juli al met je voorrondes begint je dan zo laat in het toernooi er nog bij bent. Dat is zelden vertoond en simpelweg een wereldprestatie.

Maar al die nuances kan ik nog maar moeilijk laten indalen. Op dit moment overheerst de teleurstelling van het weggeven. En vooral omdat je weet dat deze groep die zoveel moois al heeft gegeven komende zomer uit elkaar valt.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Sch?ne die in de weg liep bij het 2e doelpunt, of Onana met het onnodig tijdrekken waardoor er langer werd doorgespeeld.

zwammy

Well-known member
Onana was inderdaad wel erg waardeloos. Kost je zo een extra minuut. Verder is het vooral sund.

U.G.

Well-known member
Het is een prestatie van formaat die clubs van buiten de top 5 landen waarschijnlijk jarenlang niet gaan kunnen herhalen. Maar dit zo weggeven is gewoon te dom... sorry. 3-0 en dan nog risico's nemen, less is so much more. Gooi een armada-blok voor je CV, en vang ze op en bespeel de ruimtes achter hen. Het is echt geen wiskunde. Je staat met 3-0 voor. Zonde hoor !

Lucas Moura is wel een mannetje hoor :duim:

Abubakari

Well-known member

In 3 jaar tijd een finale EL en een halve finale CL, genoeg geld om de selectie te versterken. Terwijl de selectie die de EL finale haalde ook al flink anders is dan de huidige selectie. Ik zeg niet dat we komend jaar wel weer de (halve) finale halen, maar iets meer optimisme dan "we mogen blij zijn als we ons plaatsen" mag ook wel.

Verder, veel zuurder dan dit scenario valt niet te bedenken.
Maar er is nog een prijs te pakken, dus kop omhoog en kampioen worden. Als je de titel nu ook nog verspeelt is het gewoon een mislukt seizoen, dat is de harde werkelijkheid. Ik denk dat het vandaag nog even rouwen is, maar in het voetbal is er altijd weer een volgende wedstrijd om de pijn weg te spelen. En dus gaat de focus weer op de titel om een mooi seizoen alsnog passend af te sluiten.

Al moet ik bekennen dat ik nog moet zien hoe deze dreun verwerkt wordt, maar ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze sterker uit deze tegenvaller komen en nog vadtberadender zijn dat nu in elk geval de titel veilig gesteld moet worden.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het moet altijd meteen zo extreem, vooral bij Ajax. Tot gisteren, en zeker na de 1-0, mocht Spurs van een hele hoop mensen kiezen uit 3-0, 3-1 of meer. Waarom staan er na rust, bij een 2-0 voorsprong 8 man bij een corner van Ajax in de zestien? Waarom blijven de 4 verdedigers niet op hun plek? Oke, de Ligt naar voren, maar dan de Jong terug. Je hoeft die 3e niet te maken. Uit die corner viel de 2-1.

Na de 1-0 was Spurs beter, de 2-0 was onverwacht en welkom, maar het was nog lang niet binnen. En helaas.

Abubakari

Well-known member
Jeugdige onbezonnenheid en enthousiasme.
Harde les, maar die leer je nu eenmaal wel eens.
Schiet Ziyech na de 2-2 gewoon raak is er niks loos en praten we niet over de 2-1. Waar het eerder mee zat (in Bernabeu bijvoorbeeld toen Real voor rust paal en lat raakte) zat het nu op beslissende momenten tegen. Maar dit is op een bepaalde manier toch ook wat voetbal mooi maakt, dolle vreugde en diepe domper, beter dan gelijkmatig elke woensdag zaagmans op bezoek en verder niks. Dit is waarom we van voetbal houden, de thrill, de vreugde, het verdriet. De dramatiek.
Het is hard, maar op een bepaalde manier mooi.

Laatst bewerkt:
Bovenaan