AFC Ajax in de Europa League 20/21

zwammy

Well-known member
Onana was inderdaad wel erg waardeloos. Kost je zo een extra minuut. Verder is het vooral sund.
 

U.G.

Well-known member
Het is een prestatie van formaat die clubs van buiten de top 5 landen waarschijnlijk jarenlang niet gaan kunnen herhalen. Maar dit zo weggeven is gewoon te dom... sorry. 3-0 en dan nog risico's nemen, less is so much more. Gooi een armada-blok voor je CV, en vang ze op en bespeel de ruimtes achter hen. Het is echt geen wiskunde. Je staat met 3-0 voor. Zonde hoor !

Lucas Moura is wel een mannetje hoor :duim:
 

Abubakari

Well-known member
Bah, ik ben nog steeds verdoofd eigenlijk. Ik heb hetzelfde gevoel als destijds na de verloren WK-finale in 2010. Vooral om je z? dichtbij een prestatie bent die je de komende twintig jaar niet meer kunt herhalen. Kijk, landstitel verspelen bij De Graafschap door Smeets was cru en kut, maar jaar daarop heb je weer een re?le kans. Champions League is gewoon klaar nu komende jaren en mag je weer blij zijn als je je ?berhaupt kwalificeert met al die nieuwe spelers. Ongelofelijk klote dit.

In 3 jaar tijd een finale EL en een halve finale CL, genoeg geld om de selectie te versterken. Terwijl de selectie die de EL finale haalde ook al flink anders is dan de huidige selectie. Ik zeg niet dat we komend jaar wel weer de (halve) finale halen, maar iets meer optimisme dan "we mogen blij zijn als we ons plaatsen" mag ook wel.

Verder, veel zuurder dan dit scenario valt niet te bedenken.
Maar er is nog een prijs te pakken, dus kop omhoog en kampioen worden. Als je de titel nu ook nog verspeelt is het gewoon een mislukt seizoen, dat is de harde werkelijkheid. Ik denk dat het vandaag nog even rouwen is, maar in het voetbal is er altijd weer een volgende wedstrijd om de pijn weg te spelen. En dus gaat de focus weer op de titel om een mooi seizoen alsnog passend af te sluiten.

Al moet ik bekennen dat ik nog moet zien hoe deze dreun verwerkt wordt, maar ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze sterker uit deze tegenvaller komen en nog vadtberadender zijn dat nu in elk geval de titel veilig gesteld moet worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het moet altijd meteen zo extreem, vooral bij Ajax. Tot gisteren, en zeker na de 1-0, mocht Spurs van een hele hoop mensen kiezen uit 3-0, 3-1 of meer. Waarom staan er na rust, bij een 2-0 voorsprong 8 man bij een corner van Ajax in de zestien? Waarom blijven de 4 verdedigers niet op hun plek? Oke, de Ligt naar voren, maar dan de Jong terug. Je hoeft die 3e niet te maken. Uit die corner viel de 2-1.

Na de 1-0 was Spurs beter, de 2-0 was onverwacht en welkom, maar het was nog lang niet binnen. En helaas.
 

Abubakari

Well-known member
Jeugdige onbezonnenheid en enthousiasme.
Harde les, maar die leer je nu eenmaal wel eens.
Schiet Ziyech na de 2-2 gewoon raak is er niks loos en praten we niet over de 2-1. Waar het eerder mee zat (in Bernabeu bijvoorbeeld toen Real voor rust paal en lat raakte) zat het nu op beslissende momenten tegen. Maar dit is op een bepaalde manier toch ook wat voetbal mooi maakt, dolle vreugde en diepe domper, beter dan gelijkmatig elke woensdag zaagmans op bezoek en verder niks. Dit is waarom we van voetbal houden, de thrill, de vreugde, het verdriet. De dramatiek.
Het is hard, maar op een bepaalde manier mooi.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Het is ook jammer dat enkele bepalende spelers gisteren hun dag niet hadden. Tadic kon amper een bal vasthouden en verdedigde amper terug. Van de Beek, toch de man in vorm, was onzichtbaar. De Ligt zag er bij alle 3 de doelpunten niet lekker uit. Buiten dat stond het organisatorisch niet. Sch?ne en dus Tadic werden vaak overlopen en Llorente kon de hele tijd Blind opzoeken die fysiek een stuk zwakker is. Wellicht had Ten Hag Magallan moeten brengen voor Sch?ne, maar goed dat is natuurlijk wel koffiedik kijken. Uiteindelijk zit het hem ook in de details. Vorige week en gisteren op de paal geschoten, worden die ballen 3 centimeter meer naar binnen geschoten is er niks aan de hand.
 

Abubakari

Well-known member
Spurs had voor rust al meer kansen dan in Londen in 90 minuten. Dit zag je na rust al vlot gebeuren, het onheil hing de hele tweede helft boven Ajax. Zeker als je dan niet ??n van de 4 of 5 mogelijkheden benut.
Maar dat ie dan op zo'n moment alsnog valt... Als je denkt dat je het zowaar gaat overleven... Maar goed, het is niet anders en op basis van de tweede helften in Londen en gister ook niet onverdiend. Ajax heeft te weinig laten zien, een half uur in Londen en gister voor rust bij vlagen. Net te weinig uiteindelijk voor een finale. Die we toch verloren hadden, ga ik nu dan maar vanuit. Verlies ik liever een halve finale dan een finale. Om er toch maar wat positiefs van te maken.
 

Mario

Well-known member
Opvallend ook dat Ajax dit seizoen vooral in uitwedstrijden de resultaten heeft behaald, in de knock-out fase slechts 1 gelijkspel in eigen huis.
 

Eef de Kip

Well-known member
en dan komen er natuurlijk nu allemaal analyses over waar en hoe het toch nog fout ging. Die jongen van VI met die lange haren, maar ook de Voetbalprof. Zie voor zijn verhaal https://www.voetbalprof.com/barry-pijnlijk-maar-toch-trots-maar-waar-ging-het-nou-mis/

Wat ik veel lees is dat er te aanvallend werd gedacht maar als je alles op de verdediging gooit wil het natuurlijk niet zeggen dat je dan geen goals tegen had gekregen. Was je dan uitgeschakeld dan had je kritiek gekregen op het feit dat je je speelstijl had veranderd.
Ik denk dat er uiteindelijk te veel spelers onder hun kunnen speelden gisteren, zoals gezegd speelden Tadic, vd Beek en Sch?ne ver onder hun kunnen.

Ik denk dat het niet meespelen van Neres uiteindelijk de doorslag heeft gegeven.
 

Abubakari

Well-known member
Desondanks stond het bij rust 2-0.Ajax heeft dit seizoen wel vaker gehad dat het niet scherp uit de kleedkamer komt, dat was gister ook weer het geval. Daar gaat het mis en werk je jezelf in de nesten.
 

Batigoal

Well-known member
Het is ook jammer dat enkele bepalende spelers gisteren hun dag niet hadden. Tadic kon amper een bal vasthouden en verdedigde amper terug. Van de Beek, toch de man in vorm, was onzichtbaar. De Ligt zag er bij alle 3 de doelpunten niet lekker uit. Buiten dat stond het organisatorisch niet. Sch?ne en dus Tadic werden vaak overlopen en Llorente kon de hele tijd Blind opzoeken die fysiek een stuk zwakker is. Wellicht had Ten Hag Magallan moeten brengen voor Sch?ne, maar goed dat is natuurlijk wel koffiedik kijken. Uiteindelijk zit het hem ook in de details. Vorige week en gisteren op de paal geschoten, worden die ballen 3 centimeter meer naar binnen geschoten is er niks aan de hand.

Je hebt over al deze punten niet ongelijk hoor, maar ik vind het wel knap dat je uitgerekend de man niet noemt die de minste beleving van iedereen ooit in een halve finale Champions League heeft gebracht; Dolberg. Wat heb ik me ge?rgerd aan die jongen.

Desondanks stond het bij rust 2-0.Ajax heeft dit seizoen wel vaker gehad dat het niet scherp uit de kleedkamer komt, dat was gister ook weer het geval. Daar gaat het mis en werk je jezelf in de nesten.

Dit. Scherp uit de rust komen is iets waar we vaker last van hebben. Alleen gisteren werd ons dat fataal, niet eens het gedoe in de laatste minuten. Weet je de storm het eerste kwartier naar rust door te komen is er waarschijnlijk niets aan de hand.
 

Maasveld

Well-known member
Je hebt over al deze punten niet ongelijk hoor, maar ik vind het wel knap dat je uitgerekend de man niet noemt die de minste beleving van iedereen ooit in een halve finale Champions League heeft gebracht; Dolberg. Wat heb ik me ge?rgerd aan die jongen.

Klopt, mijn post was niet compleet. Dolberg had geloof ik niet in de gaten dat hij binnen de lijnen stond. Hij heeft 65 minuten op warmlooptempo gespeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat het niet meespelen van Neres uiteindelijk de doorslag heeft gegeven.

Ben ik wel met je eens. Hij voegt in mijn ogen als enige speler echt diepte toe aan het aanvalsspel van Ajax - hoewel Van de Beek dat ook wel doet vanuit het middenveld - en ook als je vanuit de omschakeling speelt, kun je hem er prima bij hebben. Zo'n type misten ze gisteren wel en zit volgens mij ook niet echt in de selectie. Misschien Band?, maar ja, die is niet fit. Ik denk wel dat Overmars ook nog wel naar zo'n aanvaller speurt voor volgend seizoen, al heb je daar nu uiteraard niets meer aan.
 

Abubakari

Well-known member
Voor Ajax is het al redelijk duidelijk wie ze tegen kunnen komen.

In de 3e ronde:

APOEL Nicosia
PAOK Thessaloniki
Garabag Agdam
NK Maribor
** hier komen nog twee teams bij die zich uit de 2e voorronde moeten plaatsen

In de 4e ronde :

BATE Borisov
Young Boys
FK Astana
Dinamo Zagreb OF Viktoria Plzen
 
Bovenaan