AFC Ajax in de Europa League 20/21

Maasveld

Well-known member
Het is ook jammer dat enkele bepalende spelers gisteren hun dag niet hadden. Tadic kon amper een bal vasthouden en verdedigde amper terug. Van de Beek, toch de man in vorm, was onzichtbaar. De Ligt zag er bij alle 3 de doelpunten niet lekker uit. Buiten dat stond het organisatorisch niet. Sch?ne en dus Tadic werden vaak overlopen en Llorente kon de hele tijd Blind opzoeken die fysiek een stuk zwakker is. Wellicht had Ten Hag Magallan moeten brengen voor Sch?ne, maar goed dat is natuurlijk wel koffiedik kijken. Uiteindelijk zit het hem ook in de details. Vorige week en gisteren op de paal geschoten, worden die ballen 3 centimeter meer naar binnen geschoten is er niks aan de hand.

Abubakari

Well-known member
Spurs had voor rust al meer kansen dan in Londen in 90 minuten. Dit zag je na rust al vlot gebeuren, het onheil hing de hele tweede helft boven Ajax. Zeker als je dan niet ??n van de 4 of 5 mogelijkheden benut.
Maar dat ie dan op zo'n moment alsnog valt... Als je denkt dat je het zowaar gaat overleven... Maar goed, het is niet anders en op basis van de tweede helften in Londen en gister ook niet onverdiend. Ajax heeft te weinig laten zien, een half uur in Londen en gister voor rust bij vlagen. Net te weinig uiteindelijk voor een finale. Die we toch verloren hadden, ga ik nu dan maar vanuit. Verlies ik liever een halve finale dan een finale. Om er toch maar wat positiefs van te maken.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Opvallend ook dat Ajax dit seizoen vooral in uitwedstrijden de resultaten heeft behaald, in de knock-out fase slechts 1 gelijkspel in eigen huis.

Eef de Kip

Well-known member
en dan komen er natuurlijk nu allemaal analyses over waar en hoe het toch nog fout ging. Die jongen van VI met die lange haren, maar ook de Voetbalprof. Zie voor zijn verhaal https://www.voetbalprof.com/barry-pijnlijk-maar-toch-trots-maar-waar-ging-het-nou-mis/

Wat ik veel lees is dat er te aanvallend werd gedacht maar als je alles op de verdediging gooit wil het natuurlijk niet zeggen dat je dan geen goals tegen had gekregen. Was je dan uitgeschakeld dan had je kritiek gekregen op het feit dat je je speelstijl had veranderd.
Ik denk dat er uiteindelijk te veel spelers onder hun kunnen speelden gisteren, zoals gezegd speelden Tadic, vd Beek en Sch?ne ver onder hun kunnen.

Ik denk dat het niet meespelen van Neres uiteindelijk de doorslag heeft gegeven.

Abubakari

Well-known member
Desondanks stond het bij rust 2-0.Ajax heeft dit seizoen wel vaker gehad dat het niet scherp uit de kleedkamer komt, dat was gister ook weer het geval. Daar gaat het mis en werk je jezelf in de nesten.

Batigoal

Well-known member
Het is ook jammer dat enkele bepalende spelers gisteren hun dag niet hadden. Tadic kon amper een bal vasthouden en verdedigde amper terug. Van de Beek, toch de man in vorm, was onzichtbaar. De Ligt zag er bij alle 3 de doelpunten niet lekker uit. Buiten dat stond het organisatorisch niet. Sch?ne en dus Tadic werden vaak overlopen en Llorente kon de hele tijd Blind opzoeken die fysiek een stuk zwakker is. Wellicht had Ten Hag Magallan moeten brengen voor Sch?ne, maar goed dat is natuurlijk wel koffiedik kijken. Uiteindelijk zit het hem ook in de details. Vorige week en gisteren op de paal geschoten, worden die ballen 3 centimeter meer naar binnen geschoten is er niks aan de hand.

Je hebt over al deze punten niet ongelijk hoor, maar ik vind het wel knap dat je uitgerekend de man niet noemt die de minste beleving van iedereen ooit in een halve finale Champions League heeft gebracht; Dolberg. Wat heb ik me ge?rgerd aan die jongen.

Desondanks stond het bij rust 2-0.Ajax heeft dit seizoen wel vaker gehad dat het niet scherp uit de kleedkamer komt, dat was gister ook weer het geval. Daar gaat het mis en werk je jezelf in de nesten.

Dit. Scherp uit de rust komen is iets waar we vaker last van hebben. Alleen gisteren werd ons dat fataal, niet eens het gedoe in de laatste minuten. Weet je de storm het eerste kwartier naar rust door te komen is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Maasveld

Well-known member
Je hebt over al deze punten niet ongelijk hoor, maar ik vind het wel knap dat je uitgerekend de man niet noemt die de minste beleving van iedereen ooit in een halve finale Champions League heeft gebracht; Dolberg. Wat heb ik me ge?rgerd aan die jongen.

Klopt, mijn post was niet compleet. Dolberg had geloof ik niet in de gaten dat hij binnen de lijnen stond. Hij heeft 65 minuten op warmlooptempo gespeeld.

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat het niet meespelen van Neres uiteindelijk de doorslag heeft gegeven.

Ben ik wel met je eens. Hij voegt in mijn ogen als enige speler echt diepte toe aan het aanvalsspel van Ajax - hoewel Van de Beek dat ook wel doet vanuit het middenveld - en ook als je vanuit de omschakeling speelt, kun je hem er prima bij hebben. Zo'n type misten ze gisteren wel en zit volgens mij ook niet echt in de selectie. Misschien Band?, maar ja, die is niet fit. Ik denk wel dat Overmars ook nog wel naar zo'n aanvaller speurt voor volgend seizoen, al heb je daar nu uiteraard niets meer aan.

Abubakari

Well-known member
Voor Ajax is het al redelijk duidelijk wie ze tegen kunnen komen.

In de 3e ronde:

APOEL Nicosia
PAOK Thessaloniki
Garabag Agdam
NK Maribor
** hier komen nog twee teams bij die zich uit de 2e voorronde moeten plaatsen

In de 4e ronde :

BATE Borisov
Young Boys
FK Astana
Dinamo Zagreb OF Viktoria Plzen

Forza AZ

Well-known member
Van die clubs die je noemt bij de 3e ronde is alleen PAOK direct voor die ronde geplaatst. De anderen moeten eerst nog door de 1e en/of 2e voorronde heen. Hetzelfde bij de 4e voorronde. Daar is alleen Young Boys direct voor die ronde geplaatst.
Er kan dus nog veel veranderen in die lijstjes, ook omdat de lotingen pas 1 voorronde van te voren worden gehouden, waardoor de plaatsingslijst ook weer kan veranderen als hooggeplaatste clubs al uitgeschakeld zijn.

Pascallovic

Well-known member
Een beetje vreemd om Viktoria Plzen te noemen. Die staan 5 punten achter de koploper in Tsjechie te harken. Daar moet nog een hoop gebeuren willen wij die in de kampioensroute tegenkomen.

Pascallovic

Well-known member
Ligt uiteraard niet aan mij, ik had het gecopy/paste van een andere site.

Kan gebeuren. Prutsers op andere sites. In elk geval moeten wij met dit soort tegenstanders de Champions League halen. Heel hard gewerkt dit seizoen, zou zonde zijn als je jezelf dan niet met Champions League voetbal beloond.

Reinoud

Well-known member
Je mag niet net als na de EL finale het jaar daarna niet eens de poule fase halen. Maar toch wel even andere ambiance na die knock out fase nu weer voorrondes.

Pascallovic

Well-known member
Ajax mag dus weer naar PAOK Saloniki. Eerste wedstrijd is uit in Griekenland. De zwaarste tegenstander die je kon krijgen afgaande op de coefficientenranglijst.

Bovenaan