AFC Ajax in de Europa League 20/21

Batigoal

Well-known member
Ah, het optimisme is alweer groot.

Nee hoor, ik zit niet in Pascallovic-modus. Maar het zou wel ironisch zijn als wij er gelijk uitvliegen na vorig jaar. ;)

Eerlijk gezegd zou ik teleurgesteld zijn met alles minder dan een 3e plaats in de groepsfase van de CL. Ik snap ook wel dat alles afhangt van lotingen en omstandigheden enzo, maar ik heb hoge verwachtingen van deze groep.
 

Pascallovic

Well-known member
Kom op deze tegenstanders moet Ajax toch kunnen hebben? Vanwaar die voorzichtigheid?

Zou niet voor het eerst zijn dat Ajax over dergelijke ploegen struikelt. Al horen ze het natuurlijk te redden. Ik ga er ook vanuit dat ze het redden. Als je hier niet van kan winnen verdien je de CL niet eens.
 

Abubakari

Well-known member
Was PSV zonder ziggo abonnement te zien cq is Ajax net als vorig seizoen weer gewoon gratis te zien als je geen ziggo hebt?

Ah, ik zie het al, ja dus.
 

Pascallovic

Well-known member
Mocht Ajax PAOK weten uit te schakelen, dan wacht daarna APOEL Nicosia of Qarabag. Playoff lijkt dus op papier makkelijker dan het eerste tweeluik.
 

JMD

Well-known member
Even uitgaande dat Ajax doorgaat spelen ze op dinsdag 20 augustus uit en woensdag 28 augustus thuis, de UEFA bepaalt in de laatste kwalificatieronde de data.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag hem ook alweer voorbij komen. Altijd oppassen met die heksenketels...
 

Batigoal

Well-known member
Volgens het AD speelt Mazraoui vanavond op het middenveld in plaats van Marin. Lijkt me geen verkeerde optie. Wat verder opvalt is dat zowel Eiting als Lang niet bij de wedstrijdselectie zitten. Eiting is weer eens niet fit of geblesseerd, maar ik dacht dat Lang wel een positieve indruk had achtergelaten in de voorbereiding.

Verder heeft de Telegraaf t?ch iets gevonden om kritisch over te zijn; het meespelen van Van de Beek is een bedrijfsrisico en een grote gok van de directie. Het lijkt erop dat de redactievergaderingen daar echt zijn zoals ze bij Klikbeet lieten zien.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe staat het Dani de Wit trouwens? Hij zou toch iemand moeten zijn om Vd Beek op te volgen? Kreeg vorig jaar regelmatig minuten en lijkt me verder dan Ekkelenkamp.
 

Atreides

Well-known member
Hoe staat het Dani de Wit trouwens? Hij zou toch iemand moeten zijn om Vd Beek op te volgen? Kreeg vorig jaar regelmatig minuten en lijkt me verder dan Ekkelenkamp.

De Wit lijkt me vooral een werkmier en zeker geen 10. Ik denk dat als hij het grootste deel van zijn carri?re het leuk doet bij een Groningen of Heerenveen dat helemaal prima is.

Persoonlijk verwacht ik meer van de (veel jongere) Ekkelenkamp, maar die heeft het niveau ook nog lang niet en zelfs bij hem zijn veel vraagtekens te zetten.

Volgens het AD speelt Mazraoui vanavond op het middenveld in plaats van Marin. Lijkt me geen verkeerde optie. Wat verder opvalt is dat zowel Eiting als Lang niet bij de wedstrijdselectie zitten. Eiting is weer eens niet fit of geblesseerd, maar ik dacht dat Lang wel een positieve indruk had achtergelaten in de voorbereiding.

Eiting is inderdaad weer geblesseerd. Mazraoui lijkt me prima defensief met blind ?n voetballend een uitstekend duo terwijl je voetballend ook nauwelijks inlevert. Voorin zijn alle posities dubbelbezet dus heel veel heb je dan ook niet aan Lang...

Verder heeft de Telegraaf t?ch iets gevonden om kritisch over te zijn; het meespelen van Van de Beek is een bedrijfsrisico en een grote gok van de directie. Het lijkt erop dat de redactievergaderingen daar echt zijn zoals ze bij Klikbeet lieten zien.

Schaamteloos.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom was De Wit vorig jaar dan overal bij en mocht hij vaak invallen in belangrijke duels? En een Gravenberch nauwelijks; terwijl dat toch het grote supertalent was. Ziet Ten Hag iets in De Wit wat er niet is?

Sowieso; Ajax lijkt vooral verdedigers uit eigen kweek op voorraad te hebben. Waar blijven de aanvallers of aanvallende middenvelders?
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom was De Wit vorig jaar dan overal bij en mocht hij vaak invallen in belangrijke duels? En een Gravenberch nauwelijks; terwijl dat toch het grote supertalent was. Ziet Ten Hag iets in De Wit wat er niet is?

Sowieso; Ajax lijkt vooral verdedigers uit eigen kweek op voorraad te hebben. Waar blijven de aanvallers of aanvallende middenvelders?
De Wit brengt fysiek en lengte met zich mee. Daar hebben we niet veel spelers van. Daarom mocht ie regelmatig invallen. Iemand die hard werkt, zich het snot voor de ogen kan lopen en zonder problemen opoffert voor het team. Daarom zit ie er bij. Niet omdat ie zo goed kan voetballen. Gravenberch wordt gezien als heel groot talent, maar gedraagt zich niet heel professioneel. Loopt een beetje naast zijn schoenen en heeft al een schorsing gehad omdat ie ruzie met Bogarde maakte en riep "dat hij hem niks kon leren". In het veld is Gravenberch erg flegmatiek en komt nonchalant over. Qua techniek is ie echt heel ver, maar hij heeft tot op heden niet de vechtlust van Dani de Wit. Laat Dani de Wit nu vooral zijn ingevallen in wedstrijden waarin er een klein resultaat over de streep moest worden getrokken. Dan zou ik ook eerder voor de Wit kiezen. Gravenberch gooit voorlopig zelf zijn eigen glazen in, maar heeft nog 2 jaar contract, dus die zal vast de stap naar de jeugd van een Europese topclub maken gezien zijn zaakwaarnemer Raiola.

Een deel van de opgeleide aanvallers loopt ergens anders rond. Bijvoorbeeld een Malen of de lichting daarvoor Bergwijn. Tussendoor liep Justin Kluivert er, maar die koos voor AS Roma. Redan is via Chelsea naar nu Hertha BSC gegaan. Hetgeen wat er loopt qua aanval gaat dus telkens weg. Nu wordt het weer wachten op Brobbey of die een kans gaat krijgen. Deed het fantastisch in de jeugd, maar moet nog stappen maken. Sierhuis is gewogen en te licht bevonden. Het grootste talent voetballende talent is natuurlijk Unuvar, maar die is pas 16, dus dat is wel erg vroeg om in te zetten. Dillon Hoogewerf ook een jeugdspeler is deze zomer naar Man Utd vertrokken. Tot slot heb je Noa Lang. Die deed het goed in de voorbereiding. Had gehoopt op meer kansen voor hem, maar ja hij heeft conccurentie van Neres, Tadic, Promes en Ziyech op de vleugel + van de Beek op 10.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
edit: de Pascallovic heeft een deel al uitgebreider beantwoord.

Waarom was De Wit vorig jaar dan overal bij en mocht hij vaak invallen in belangrijke duels?

Het is een draufganger. Dat is altijd handig voor een paar minuten.



En een Gravenberch nauwelijks; terwijl dat toch het grote supertalent was.

Die niet zo heel lekker bezig schijnt te zijn.

Ziet Ten Hag iets in De Wit wat er niet is?

Wie weet. Misschien heeft ten Hag gelijk en breekt hij door. Misschien heeft ten Hag gelijk en is het een nuttige selectiespeler geweest. In het scenario waar ten Hag in alle mogelijke scenario's gelijk heeft vind ik alles prima.

Waar blijven de aanvallers of aanvallende middenvelders?

Bergwijn, Malen, Elia, Lens, Promes, Redan, Dilrosun waren ooit Ajacied maar braken er niet door om tal van redenen.... Zal wel meespelen.
 
Bovenaan