Zonder Blind (niet?) naar Rusland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Goed de Jong zit inderdaad in een mindere periode. Maar Blind brengt voetballend net zo veel en fysiek totaal niks. Zet er dan liever Fer, Clasie of de Guzman neer. Met Blind ligt de weg naar de goal altijd open.
Waarom zouden we een speler uit de Eredivisie als een Clasie of een speler die 2 jaar op rij gedegradeerd is uit de Premier League zoals Fer moeten neerzetten ten op zichte van een basisspeler van de nummer 4 uit de Premier League zoals Blind. Een beetje krom gezien je standpunt ten opzichte van de keepersdiscussie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
dan nog heb je meer duelkracht en agressie op het middenveld. Sneijder heeft wel agressie maar mist duelkracht. Blind mist beide. Tegen de VS zijn we daar op onderuit gegaan. Blind is het gewoon niet als VM in Oranje. Met onze zwakke achterhoede heb je iemand nodig die veel ballen veroverd.

Tegen de VS stond noch Sneijder noch Blind op het middenveld. Maar ik ben het wel eens dat er een steviger blok op het middenveld hoor te staan. Een verdedigende middenvelder en een lopende middenvelder. Voor die laatste rol ziet Hiddink wat in Wijnaldum, maar die heeft vooral bewezen goed in verstoppertje spelen te zijn.
 
G

Gast

Guest
Waarom zouden we een speler uit de Eredivisie als een Clasie of een speler die 2 jaar op rij gedegradeerd is uit de Premier League zoals Fer moeten neerzetten ten op zichte van een basisspeler van de nummer 4 uit de Premier League zoals Blind. Een beetje krom gezien je standpunt ten opzichte van de keepersdiscussie.

Omdat Blind niks laat zien in Oranje?
Blind is trouwens een beetje het sletje van het team van v Gaal, hij staat overal en nergens en vult op waar nodig is. United heeft een middenveld waar ook een Carrick rond loopt, om Blind heen staat al veel meer. In Oranje is Blind gewoon erg zwak en voegt niks toe. Ik ben ook geen fan van Fer of Clasie, maar zij hebben wel kwaliteiten waar het momenteel aan ontbreekt. Ik zie trouwens liever de Guzman erbij.
 
G

Gast

Guest
Tegen de VS stond noch Sneijder noch Blind op het middenveld. Maar ik ben het wel eens dat er een steviger blok op het middenveld hoor te staan. Een verdedigende middenvelder en een lopende middenvelder. Voor die laatste rol ziet Hiddink wat in Wijnaldum, maar die heeft vooral bewezen goed in verstoppertje spelen te zijn.

Ik zou liever de Guzman zien in plaats van Wijnaldum, al speelt die ook niet super veel.
 
G

Gast

Guest
Waar baseer je dan op dat hij in het middenveld moet ipv Wijnaldum?
Wijnaldum is wel een graadje beter.

Dat is jouw mening.
De Guzman brengt fysiek meer, en verstopt zich niet zo.
Wijnaldum voegt eigenlijk net als Blind weinig toe.
 

Maasveld

Well-known member
Dat is een nogal cryptische omschrijving.

Verklaar je nader zou ik zeggen..
Het sterkste punt van Wijnaldum is zijn diepgang, maar het rendement dat hij daaruit haalt is niet geweldig. Daarnaast doet hij het diep gaan enkel aanvallend, verdedigend laat ie zijn man nog wel eens lopen. Op technische briljantie is hij ook nauwelijks te betrappen. Het was net of hij PSV een hele grote dienst heeft gedaan door nog een jaar te blijven, maar hij wist zelf ook wel dat naar PSG gaan een belachelijke stap zou zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Guzman speelt beter in positie dan Wijnaldum bij het Nederlands elftal.
 

Lord Flash

New member
Vind ik niet, ondergewaardeerde speler. Knapte veel loopwerk voor Sneijder op. Het is geen Strootman, maar dat is Wijnaldum ook niet.

Hij was tegen Spanje zeer zwak, met afstand de minste. Daarna vanaf de wedstrijd tegen Chili ook niet voor niets eruit gehaald. Ik vind Wijnaldum ook geen geweldenaar, maar die bracht wel duidelijk meer.
 

Susa

New member
Het sterkste punt van Wijnaldum is zijn diepgang, maar het rendement dat hij daaruit haalt is niet geweldig. Daarnaast doet hij het diep gaan enkel aanvallend, verdedigend laat ie zijn man nog wel eens lopen. Op technische briljantie is hij ook nauwelijks te betrappen. Het was net of hij PSV een hele grote dienst heeft gedaan door nog een jaar te blijven, maar hij wist zelf ook wel dat naar PSG gaan een belachelijke stap zou zijn.

Ik denk dat je hem onderschat.

De komende jaren zullen we wel zien hoever hij gaat komen.

Tijdens het Wk vond ik juist erg nuttig en met name defensief sterk voetballen.
 
G

Gast

Guest
Hij was tegen Spanje zeer zwak, met afstand de minste. Daarna vanaf de wedstrijd tegen Chili ook niet voor niets eruit gehaald. Ik vind Wijnaldum ook geen geweldenaar, maar die bracht wel duidelijk meer.

Wijnaldum valt meer op omdat die meer de diepte zoekt. De Guzman heeft minder diepgang, maar daardoor verdedigend nuttiger. En zolang je Blind op het middenveld blijft zetten heb je daar wel behoefte aan.
 

JMD

Well-known member
Nou, dan gaat Nederland dus eenvoudig zich kwalificeren voor het EK, want Hiddink was het probleem.

Toch?
 

Janssen

Well-known member
Normaal gezien zou ik dit toejuichen maar aangezien de volgende prutser alweer klaarstaat is het van de regen in de drup.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met of zonder Hiddink naar Frankrijk.

Met of zonder Hiddink naar Frankrijk.

Nou, dan gaat Nederland dus eenvoudig zich kwalificeren voor het EK, want Hiddink was het probleem.

Toch?

Nee joh. Hiddink heeft het fantastisch gedaan.

Blijft hij nu wel nog aan in die bizarre onzin constructie en is Blind nu de nieuwe bondscoach?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan