Zonder Blind (niet?) naar Rusland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario

Well-known member
Ik heb deze ook maar weer van zolder gehaald. Ik ben niet echt een voorstander om trainers de laan uit te sturen, maar dit kan toch ook niet langer. Hoe lang laat de KNVB Hiddink nog prutsen aan het vlaggenschip?
 

Fabian

Active member
En dan verdwijnt Hiddink krijg je Blind ervoor terug.

Het gekke en het trieste is eigenlijk dat ik dat zelfs beter zou vinden dan de huidige situatie. Dat zegt alles over Hiddink.
 

De Groene Scout

Well-known member
De houdbaarheidsdatum is overschreden; dit kan echt niet meer.
De beste man krijgt dit nooit meer aan de praat en weet het ook echt niet.
 

erka

Well-known member
Eens. Hij moet weg. Hij heeft geen idee?n meer, hij doet maar wat. Het is een soort Opstelten maar dan in het voetbal. Het kan gewoon niet meer.
 

Keyser S?ze

New member
Het is een soort Opstelten maar dan in het voetbal.

Ik maak ernstig bezwaar tegen deze vergelijking. Opstelten was ook ruim over the hill maar wist zich daar op zijn eigen geniale wijze nog wel uit te draaien. Hiddink is totaal hulpeloos.
 

erka

Well-known member
Nou goed, een soort Blatter dan. Iedereen ziet dat hij weg moet maar hij blijft gewoon zitten.

Ik vind met terugwerkende kracht ook dat Van Gaal volkomen gelijk had om aangepast te spelen op het afgelopen WK. Van Gaal heeft er echt wel kijk op.
 

JFK

Well-known member
Hiddink moet weg, dat is wel duidelijk. Een succesvolle groep van het WK niet aN de praat krijgen. De geschiedenis herhaalt zich gewoon. Twintig jaar geleden heeft ie het ook verkloot, terwijl Van Gaal met Ajax alles won wat er te winnen viel.
Een zowat compleet Ajax aangevuld met Bergkamp en Helder en dan verliezen van Landjes die net opgericht waren.
De grote kracht van Hiddink was altijd dat hij een goede sfeer kon neerzetten, maat tactisch is het nooit een hoogvlieger geweest.

Opkrassen dus met Guus H. en gelijk Blind aanstellen als hoofdverantwoordelijke.
 
G

Gast

Guest
Het alternatief is ook niks. Misschien Martin Jol van stal halen?
 
G

Gast

Guest
Totaal ongeschikt. Dan zou ik nog eerder Ruud Brood nemen.

Wel een coach die op resultaat kan spelen, en met enige internationale ervaring. Brood is ook geen hoogvlieger.
Misschien zijn de top coaches op in Nederland. Advocaat, V Gaal en Koeman zitten bij een club en Hiddink heeft het ook niet meer.
Dan kom je al snel uit bij Jol, De Boer, Cocu oid.
 

Mario

Well-known member
Wel een coach die op resultaat kan spelen, en met enige internationale ervaring. Brood is ook geen hoogvlieger.
Misschien zijn de top coaches op in Nederland. Advocaat, V Gaal en Koeman zitten bij een club en Hiddink heeft het ook niet meer.
Dan kom je al snel uit bij Jol, De Boer, Cocu oid.

Want Jol traint momenteel ook een Nederlandse topclub?
 

Mr. Wrong

New member
Zinloze speculaties aangezien het beleid van de KNVB hierin duidelijk is. De vraag is dus meer: Wie gaat Blind opvolgen?
Laat daarom Blind maar zo snel mogelijk beginnen. Mijn verwachtingen zijn niet al te hoog, maar hoe eerder hij begint des te eerder dat bevestigd of ontkracht is en we weer vooruit kunnen kijken.
 

erka

Well-known member
Blind ben ik ook niet van overtuigd, maar slechter dan dit kan het echt niet. En misschien valt het mee.

Koeman is en blijft de ideale kandidaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk is Van Oostveen natuurlijk verantwoordelijk. Zijn keuze voor Hiddink als bondscoach en daarna als supervisor met Blind als bondscoach is natuurlijk volstrekt krankzinnig. Nu laat hij het maar aanmodderen terwijl het al heel snel duidelijk was dat het een nog slechtere keuze is dan vooraf gedacht.
 

Mr. Wrong

New member
Nadeel van Blind is dat we geen referentie hebben. Ik zie toch liever een bondscoach die het al meerdere keren heeft laten zien en het liefst bij verschillende clubs/landen. Bondscoachschap is geen baan om mee te beginnen. Dat hebben Rijkaard en Van Basten, ondanks het fantastische spel (bij vlagen), toch wel bewezen.
Dus zo snel mogelijk Blind voor de groep, des te eerder Koeman aan de bak kan.
 
G

Gast

Guest
Want Jol traint momenteel ook een Nederlandse topclub?

Nee maar heeft in het verleden wel grote clubs in het buitenland getraind. En natuurlijk bij Ajax...
Dus zeggen dat hij er niks van kan is enorme onzin...
 

Batigoal

Well-known member
Blind zijn trainersperiode is eigenlijk te lang geleden om het daarmee te vergelijken. In de tussentijd heeft hij zolang andere dingen gedaan dat hij het wellicht totaal anders zou aanpakken dan bij Ajax. Ik ben er niet voor om een ervaren kracht als bondscoach neer te zetten, maar ik ben wel benieuwd hoe hij het nu als trainer zou doen.

Dat je met Hiddink niet meer verder kunt is wel duidelijk. Totaal niet aanvoelen dat hij Van Persie moest laten staan omdat die nog wel vuur in zich had om dat ene doelpunt te maken. De oude Hiddink voelde dat soort nuances feilloos aan om daarmee het beste uit zijn spelers te halen op individueel niveau. Dat was zijn kracht, maar mis ik volkomen in deze periode als bondscoach.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan