Zonder Blind (niet?) naar Rusland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
Dus eerst Hiddink er een teringzooi van laten maken waardoor je nu al in een een ongelofelijke lastige situatie zit en dan vervolgens Blind op zijn bek laten gaan. Als hij slim is doet hij het geeneens. Wat valt er te winnen? 1 keer punten laten liggen en je bent al uitgeschakeld.
Hij zal nu toch ook wel meer mogen doen als pionnetjes neerzetten?

Laat Blind het nu maar overnemen en mocht het toch niks worden dan kun je na het EK de bordjes verzetten en De Boer BC maken. Misschien gaat het wel goed en anders heb je maar 2 jaar verkloot i.p.v. 4.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap vooral niet waarom we een maand in spanning gaan zitten wat Hiddink gaat bedenken. Capello presteert net zo ruk met een matiger land en die ligt er bijna uit bij de Russische bond. Waarom zit Van Oostveen te wachten op wat Hiddink wil en waarom promoveert hij Hiddink zelf niet weg?
 
G

Gast

Guest
Eens m.b.t. buitenlanders, van mij mag Klopp vandaag nog bondscoach worden. Lijkt me perfect.
Mij ook, die kunnen de Nederlanders ook wat van de Duitse killer mentaliteit bijbrengen.
En je bent van het gezeik omtrent club voorkeur af
 

de waan

Well-known member
Volgens mij waren de derde en tweede plaats op de laatste twee WK's met name te danken aan mentaliteit.
 

gevegt

Well-known member
En die Duitse mentaliteit is ook niet meer wat het geweest is bij de Duitsers.

Als die derde en tweede plaats aan de mentaliteit lag, is het wel heel jammer dat het niet de juiste was. Dan waren we nog hoger ge?indigd.
 
G

Gast

Guest
Volgens mij waren de derde en tweede plaats op de laatste twee WK's met name te danken aan mentaliteit.

Dat kan kloppen, maar als jij "onze" talenten op het veld ziet lopen, zowel bij Ajax, als PSV en Feyenoord is het dramatisch. Zo'n Veltman of Bruma, zit gewoon helemaal niks in.

En die Duitse mentaliteit is ook niet meer wat het geweest is bij de Duitsers.

Nee ze zijn beter gaan voetballen, maar zie zo'n Neuer. Als die naar de bal gaat dan kan er nog 10 man tussen staan hij gaat het dwars door heen.
Het is ook Typisch dat buiten Robben en Sneijder op de laatst 2 WK's de uitblinkers spelers als V Bommel, de Jong en Vlaar waren.
 

Shayman

New member
Het is ook Typisch dat buiten Robben en Sneijder op de laatst 2 WK's de uitblinkers spelers als V Bommel, de Jong en Vlaar waren.
Bommel liep beetje mee, Jong is meest bekend door het doormidden schoppen van een Spanjool (niks mis mee overigens), Vlaar was goed met 2 centrale mannen bij hem. Zijn niet de spelers die ik me herinner in elk geval.

Bijvoorbeeld Depay en Wijnaldum vorig jaar en Persie in 2010 maar lul je jezelf nu niet klem want je vond het toch zo nodig dat we mentaliteit nodig hadden?
 
G

Gast

Guest
Bommel liep beetje mee, Jong is meest bekend door het doormidden schoppen van een Spanjool (niks mis mee overigens), Vlaar was goed met 2 centrale mannen bij hem. Zijn niet de spelers die ik me herinner in elk geval.

Bijvoorbeeld Depay en Wijnaldum vorig jaar en Persie in 2010 maar lul je jezelf nu niet klem want je vond het toch zo nodig dat we mentaliteit nodig hadden?

Depay en Wijnaldum?
Vlaar en de Jong blonken het vorige WK gewoon uit.
V Bommel was de speler die de meeste ballen veroverde op het WK 2010. Dus een beetje meelopen? De Jong en V Bommel ontlaste de zwakke verdediging in 2010. V Gaal probeerde dat probleem te ondervangen met 5 verdedigers. Maar De Vrij was aardig, Vlaar goed en de andere 3 erg zwak.
Neem een Blind, er zit totaal niks in de jongen, ieder duel verliest hij. En dat dan naast Sneijder die ook niet de meest fysieke spelers, dan mis je gewoon Nigel de Jong.
Dat zijn mentaliteits spelers, die missen we in dit Oranje heel erg. We hebben een De Jong gewoon nodig.

We hebben tegen de USA gezien dat Oranje het fysiek aflegt. De Jong en Vlaar zijn gewoon hard nodig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met of zonder Hiddink naar Frankrijk.

Met of zonder Hiddink naar Frankrijk.

Welnee, met een normale opstelling en tactiek hoor je ploegen als USA, Tsjechi?, IJsland en Turkije naar huis te spelen. Onder Van Gaal speelde we de kwalificatie ook gewoon 4-3-3 zonder brekers als De Jong. Vlaar was er ook vaak niet bij. Op een toernooi moet je uit een ander vaatje tappen en dan haal je dat soort spelers er weer bij.
 

Fabian

Active member
Depay en Wijnaldum?
Vlaar en de Jong blonken het vorige WK gewoon uit.
V Bommel was de speler die de meeste ballen veroverde op het WK 2010. Dus een beetje meelopen? De Jong en V Bommel ontlaste de zwakke verdediging in 2010. V Gaal probeerde dat probleem te ondervangen met 5 verdedigers. Maar De Vrij was aardig, Vlaar goed en de andere 3 erg zwak.
Neem een Blind, er zit totaal niks in de jongen, ieder duel verliest hij. En dat dan naast Sneijder die ook niet de meest fysieke spelers, dan mis je gewoon Nigel de Jong.
Dat zijn mentaliteits spelers, die missen we in dit Oranje heel erg. We hebben een De Jong gewoon nodig.

We hebben tegen de USA gezien dat Oranje het fysiek aflegt. De Jong en Vlaar zijn gewoon hard nodig.

De Jong is een gemakkelijke speler geworden. Heb je die jongen gezien tegen IJsland? Dat was gewoon dramatisch. Die zogenaamde felheid was nergens te bekennen. Hij is lui geworden in Milaan.
Als hij die agressie al niet heeft, heb je totaal niets aan hem. Voetballend brengt hij namelijk niets. Je bent als middenveld met De Jong een stuk statischer, omdat hij geen verrassing in zijn spel heeft. Hij speelt of in de middencirkel of er net achter en passt die bal naar links of rechts, meestal richting de backs. Daar schiet je helemaal niets mee op.

Het is te hopen dat Strootman blessurevrij en sterker terugkomt. Een goede Strootman is zowel verdedigend als aanvallend van waarde voor dit Oranje. Dat vind ik meer een oplossing voor het middenveld dan De Jong ooit zal zijn.
 
G

Gast

Guest
De Jong is een gemakkelijke speler geworden. Heb je die jongen gezien tegen IJsland? Dat was gewoon dramatisch. Die zogenaamde felheid was nergens te bekennen. Hij is lui geworden in Milaan.
Als hij die agressie al niet heeft, heb je totaal niets aan hem. Voetballend brengt hij namelijk niets. Je bent als middenveld met De Jong een stuk statischer, omdat hij geen verrassing in zijn spel heeft. Hij speelt of in de middencirkel of er net achter en passt die bal naar links of rechts, meestal richting de backs. Daar schiet je helemaal niets mee op.

Het is te hopen dat Strootman blessurevrij en sterker terugkomt. Een goede Strootman is zowel verdedigend als aanvallend van waarde voor dit Oranje. Dat vind ik meer een oplossing voor het middenveld dan De Jong ooit zal zijn.

Goed de Jong zit inderdaad in een mindere periode. Maar Blind brengt voetballend net zo veel en fysiek totaal niks. Zet er dan liever Fer, Clasie of de Guzman neer. Met Blind ligt de weg naar de goal altijd open.
 
G

Gast

Guest
Welnee, met een normale opstelling en tactiek hoor je ploegen als USA, Tsjechi?, IJsland en Turkije naar huis te spelen. Onder Van Gaal speelde we de kwalificatie ook gewoon 4-3-3 zonder brekers als De Jong. Vlaar was er ook vaak niet bij. Op een toernooi moet je uit een ander vaatje tappen en dan haal je dat soort spelers er weer bij.

Toen hadden we wel Strootman, klasse of 15 beter dan Blind?
 
G

Gast

Guest
Zoek de opstellingen maar terug, maar Strootman heeft volgens mij enkel maar op de positie gespeeld wat je nummer acht of lopende middenvelder zou noemen met naast hem een verdedigende middenvelder.

http://www.voetbalstats.nl/listsoortnedxi.php?swid=6

dan nog heb je meer duelkracht en agressie op het middenveld. Sneijder heeft wel agressie maar mist duelkracht. Blind mist beide. Tegen de VS zijn we daar op onderuit gegaan. Blind is het gewoon niet als VM in Oranje. Met onze zwakke achterhoede heb je iemand nodig die veel ballen veroverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan